Πληροφορίες

ρυθμοί
χοροί

(system) #1

Αρχικά θα ήθελα να χαιρετίσω αυτήν την αξιέπαινη προσπάθεια σας. Ανακάλυψα αυτό το φόρουμ τυχαία, ψάχνωντας κάποια σελίδα με πληροφορίες σχετικά με χορούς και ρυθμούς (περισσότερο ζεϊμπέκικο, καρσιλαμά και χασάπικο), όπως ιστορκά στοιχεία. Επίσης, αν μπορούσα να βρω και τα βήματα των χορών, που δυστυχώς κατακρεουργούνται σήμερα (έχω δει να χορεύεται σαν ζεϊμπέκικο ο,τιδήποτε μπορείτε να φανταστείτε!). Ξέρω πως το καλύτερο είναι να μάθω από δάσκαλο, αλλά κανένας γνωστός μου δεν ξέρει και οι υποχρεώσεις μου δε μου αφήνουν χρόνο να απευθυνθώ σε κάποια σχολή.

Ευχαριστώ.


(system) #2

Το ζεϊμπέκικο όσοι πήγαν σε δάσκαλο το κατακρεουργήσανε χειρότερα! Είναι “πολεμικός” - μοναχικός χορός χωρίς συγκεκριμένα βήματα ή φιγούρες, όπου ο χορευτής καταθέτει την ψυχούλα του! Σήμερα στην καλύτερη περίπτωση τον χορεύουνε τυποποιημένα σαν μπαλαρίνες!
Το χασάπικο αντιθέτως έχει πολύ συγκεκριμένα βήματα αφού είναι ομαδικός χορός, όπου ο απόλυτος συγχρονισμός είναι το μεγάλο ζητούμενο! Κάθε σχολή χορού διδάσκει διαφορετικές φιγούρες με αποτέλεσμα να μην μπορούν να χορέψουν μαζί άνθρωποι που το έχουν διδαχτεί διαφορετικά!
Ο καρσιλαμάς έχει κάποια συγκεκριμένη “φόρμα” αλλά και αυτός βασίζεται σε μεγάλο ποσοστό στον αυτοσχεδιασμό. Πάντως διδάσκεται!
Όσο για την έλλειψη χρόνου θα με συγχωρέσεις να σου πω ότι είναι μία σίγουρη δικαιολογία, αφού τουλάχιστον τα δημοτικά(που οργανώνουν οι εκάστοτε Δήμοι) χορευτικά συγκροτήματα απαιτούν από τη ζωή μας μία ώρα την βδομάδα! Αν το θες πραγματικά μία ώρα τη βδομάδα θα τη βρεις, όσες υποχρεώσεις και να έχεις!
Κλείνοντας θέλω να πω ότι αυτούς τους λαϊκούς χορούς τους χορεύουν συγκλονιστικά οι χορευτές του συγκροτήματος “ΟΙ ΜΩΜΟΓΕΡΟΙ”, ναι είναι αυτοί που βλέπουμε στις μαγνητοσκοπημένες εκπομπές του Π. Κουνάδη “Εις ανάμνησιν στιγμών ελκυστικών”!


(system) #3

Ο ζεϊμπέκικος δεν είναι “ελεύθερος αυτοσχεδιαστικός χορός”. Γιά να περάσεις στις “ελεύθερες παραλλαγές”, πρέπει πρώτα να μάθεις Ν’ ΑΚΟΥΣ όχι μόνο τα 9/8, αλλά και τα χτυπήματα στον κάθε τύπο ζεϊμπέκικου. Η βάση δηλαδή είναι ο ίδιος ο ρυθμός, και όχι ό,τι θέλουμε κάνουμε.
Σ’ ό,τι αφορά το ύφος, ο ζεϊμπέκικος χορεύεται με το πόδι πατημένο ολόκληρο στο πάτωμα (περίπου όπως στον χορό “τζαζ” σε αντιπαράθεση με το μπαλέτο και τις “μύτες” του), και εκφράζει δύο ανφίροπες τάσεις: Την έλξη και τη βαρύτητα (το "βάρος), και την εκτίναξη, το πέταγμα του πουλιού, προς την ελευθερία. Μπορεί να χορευτεί μόνο “βαρειά”. Ποτέ όμως μόνο “πεταχτά”.


(system) #4

Και ποτέ από γυναίκες (και μάλιστα ομαδικά) λέω εγώ!


(system) #5

Ο ζεμπεκικος φιλε μου δεν εχει τιποτε να κανει με χοροδιδασκαλεια. Δεν ειναι σαμπα, ρουμπα, τσαμικος η καλαματιανος.

Ο ζεμπεκικος φιλε μου δεν εχει τιποτε να κανει με επιδειξη δεξιοτεχνικων δυνατοτητων αλλα αποτελει ξεσπασμα του υποσυνειδητου και εκφραση του απωθημενου οσο και της ανελπιδης αντιστασης του ρεμπετη στο συστημα.

Ο ζεμπεκικος χορευεται μονο απο ρεμπετες, οχι απο γκομενες, φλωρους, αδερφες, κυριζια, υπουργους, πρωθυπουργους, δημοσιους υπαλληλους, κλπ κλπ. Μονο απο ρεμπετες.

Ζεμπεκικο δεν χορευεται ποτε απο πανω απο ενα ατομο.

Ζεμπεκικο δεν μπορεις να χορεψεις ανα πασα στιγμη, ειπαμε δεν ειναι καλαματιανος, πρεπει να υπαρχει λογος και κεφαλι φτιαγμενο. Ο ζεμπεκλης, ποτε δεν θα χορεψει πανω απο μια η δυο φορες στο ιδιο βραδυ, ενω τον υπολοιπο χρονο προσπαθει να γεμιση το κεφαλι και να την βρει.

Ποιος εισαι και απο που κρατα φιλε μου η γενια σου
Και ειναι τοσο ομορφη ομορφη φιλε η ζεμπεκια σου.


(system) #6

<FONT SIZE="+2"><FONT FACE=“SYMBOL”>…mhn eisai apo ta Krabara
mhn eis ap th Mpoufousia
ki epoulhseV ta probata
ki arciseV ta giourousia?

AtairiastoV mou fainesai
me t astika ta kentra
mh zouseV prwta se sphlieV
h panw eiV ta dentra?

<<Eimai baruV ki ashkwtoV
kai rwthse na maqeiV
perpathsa kai sth Suggrou
kai sthn plateia BaqhV.>>

To Susthma einai enoco
ki h koinwnia camoura
aV kanoume antistash
me piwma kai mastoura.

Afhse thn pollh magkia
kai to seretiliki
anarcike tou kanape
me to tsigariliki.

An eisai magkaV gnhsioV
kai oci apo sapouni
pou nai h faborita sou
kai to yhlo ntakouni;

Pou nai to donti to cruso
pou einai to nucaki
pou nai ta dactulidia sou
pou nai to Rolexaki;

Pou einai h kampana sou
pou nai ta maniketa
pou n ta tsigara ta Sante
pou einai h Floretta;

Pou einai ta cartakia sou,
to prousalio to drami
pou nai ta sakkoulakia sou
to gioufi kai to tzami;

M an eisai magkaV sertikoV
ki anarca koutsabaki
gnwrizeiV ki apo internet
ki apo kompiouteraki.

Dikiologw sou file mou
th fora thn pollh sou
eceiV megalo mperdema
mesa sthn kefalh sou.

EceiV oligh apo Zorro
oligh apo Moglh
oligh apo Prousalh
ki oligh apo Boglh.

PwV polemaV to Susthma
otan katanalwneiV
auta pou se trofodotei
to nou sou na narkwneiV;

Se sumbouleuw filika
an qeV na spasei h gkinia
parata thn …antistash
kai orma sta pipinia.

Ta piwmata ta liwmata
prathse ta ola
kai brese kamia gkomena
ki aV einai kai …Spaniola.

Cairete.</FONT></FONT>


(system) #7

Το συστημα το ξεγραψα
κι αυτο με χει ξεγραψει
Το μονο που μ ανησυχει
ο αργιλες να αναψει

Αυτη ειν Ρεμπετικη Ζωη
να μην σε τρωει σαρακι
Ο κοσμος ολος κι αν καει
Κι εσυ ρουφας μαυρακι


(system) #8

Tha eithela na matho an o Mixalis Genitsaris zei , an oxi pote pethane …

Roula


#9

Ο κυρ-Μιχάλης βαδίζει αισίως στα 86 του.
ΑΝ


(system) #10

se efxaristw Ari…


(system) #11

Ari mia kai xeris gia ton Genitsari tha eithela alli mia xari …i opoios gnorizi…na mou pi pos tha boresoume na erthoume se tilefoniki epafi mazi tou gia mia sinentefxi …apo radiofoniko stathmo tou Sydney…

Roula


(system) #12

Παιδες και κορασιδες για σας .

Μηπως γνωριζει καποιος αν ποτε ξαναφτιαχτικε το
οργανο του ΓΙΟΒΑΝ ΤΣΑΟΥΣ;
Αν ναι, το επαιξε κανεις απο εσας;[εμας…]
Υπαρχει καποιος κατασκευαστης που γνωριζει την
ταστιερα του;


#13

Αγαπητέ Σπύρο,
Έχω ένα τέτοιο οργανάκι. Τι πληροφορίες θα ήθελες σχετικά;


(system) #14

Δηλαδή; για εξήγησέ μας πώς είναι…

Το σκάφος, αν έχει μεταλλικά τάστα, τα κλειδιά, κλπ.


#15

Καλημέρα σε όλους,

Λοιπόν το οργανάκι είναι στο μέγεθος τζουρά. Το σκάφος του είναι σκαφτό σε σφεντάμι (ο μάστορας χρησιμοποίησε γι’ αυτό, ένα άλλο διπλόχορδο όργανο από Αλβανία που το χάλασε). Τα κλειδιά το τα κάναμε μεταλλικά (μπουζουκιού) γιατί τα ξύλινα, αν και ελαφρύνουν κατά πολύ το μανίκι, είναι δύσκολα στο κούρδισμα και χάνουν εύκολα. Η ταστιέρα έχει μεταλλικά τάστα και η τοποθέτηση τους έγινε με βάση το όργανο του Τσαούς. Είναι αρκετά δυσκολόπαικτο όργανο μιας και η πληθώρα διαστημάτων (φαντάσου ότι είναι σαν το ταμπούρ) και θέλει να το συνηθίσεις καλά πριν το παίξεις. Δεν έχω καμιά πρόχειρη φωτογραφία αλλά θα φροντίσω να βρω μία και να την σηκώσω να το δείτε.
Γιάννης


(system) #16

Και που τα έβαλε τα τάστα;

Εχεις κάνει τίποτα υπολογισμούς διαστημάτων;

Αν μπορέσεις να βγάλεις φωτογραφία, βάλε πλάι στο μανίκι ένα μέτρο σύγρισης (ας πούμε ένα οριζόντιο και ένα κάθετο κολαριστό χαρτονόμισμα) για να μπορεί να παραχθεί σχέδιο υπό κλίμακα.


(system) #17

διόρθωση: ένα κάθετο ή (διαζευτικό) ένα οριζόντιο χαρτονόμισμα


(system) #18

Και ποιος το έφτιαξε και πού βρήκατε το όργανο του Τσαούς για να το αντιγράψετε, αν επιτρέπεται;


(system) #19

Xartonomisma agaphte Kwsta(ena poulaki mou eipe pws me sumpa8eis, alh8euei?)8a bazame ean kai efoson eixame…
E re kesatia…
Diaboloi an8rwpoi…
D.


(system) #20

Παρακαλώ; Diavolix και κεσάτια; Περίεργο.
Με ποιον έχω την τιμή να ομιλώ;

(να στείλω συνεισφορ