Περιοδικό "Η ΚΛΙΚΑ" - Nέα άρθρα (2018)

Η κλίκα είναι ξανά στον αέρα.
Το νέο μας άρθρο είναι:
Ένα μεσημέρι στην τομπουρλίκα, από το Διονύση Γουλάρα
Νά 'σαι καλά ρε Facebook! Το σνόμπαρα για χρόνια, αλλά μου έδωσε μια ωραία πληροφορία: Κυριακή μεσημέρι στην Τουμπουρλίκα παίζει ο Δημήτρης Μυστακίδης. Αξίζει, και λέω να πάω, μιας και θα βρίσκομαι Θεσσαλονίκη. Παίρνω τηλέφωνο τον φίλο μου τον Τάσο και κλείνουμε τραπέζι. Θα είναι με την Τασία, τον Κωστή και τη Βαγγελιώ. Εγώ με τη γυναίκα μου. «Harika!», που λένε και οι Τούρκοι. [i]Κυριακή μεσημέρι είμαστε εκεί, βλέπουμε το Δημήτρη στο μπαρ…

[/i]Καλή ανάγνωση

Ενα ακόμη εξαίρετο άρθρο ανέβηκε στην κλίκα: Ένα κι ένα κάνουν δύο.
O Κώστας Ραυτογιάννης με αυτοβιογραφική διάθεση αφηγείται:
Σε μια φτωχογειτονιά της Νεάπολης μεγάλωσα. Στη Νεάπολη του Περαία. Πίσω από το γήπεδο του Ιωνικού, τέρμα κήπος, στο ύψωμα. Κοκκινόβραχος. Από έναν χωματόδρομο ανεβοκατεβαίναμε την ανηφόρα για την Πλατεία Σπάθας, στη λεωφόρο Αθηνών. Λεωφόρος Δημοκρατίας σήμερα. Δέκα με δεκαπέντε σπίτια υπήρχαν εκεί πάνω. Όλα με κεραμίδι σκεπασμένα…

Καλή ανάγνωση

Ο καινούριος χρόνος έφερε ένα εξαιρετικό άρθρο στην Κλίκα: Στα ίχνη του Μανώλη Καραπιπέρη
Ο Σταύρος Κουρούσης ιχνηλατεί ακολουθώντας τα μουσικά βήματα του Μανώλη Καραπιπέρη:

Ο Μανώλης Καραπιπέρης του Κυρίλλου γεννήθηκε στις 15 Οκτωβρίου 1884 στο Βαθύ Σάμου, σε μία περιοχή που αποτελούσε φυσικό μουσικό σταυροδρόμι ανάμεσα στην ντόπια δημοτική παράδοση και την παράδοση της Μικράς Ασίας. Παρά τα λιγοστά δείγματα ηχογραφήσεων που μάς άφησε, πρέπει να θεωρηθεί ως ένας από τους σημαντικότερους και πιο ιστορικούς μουσικούς της ελληνικής δισκογραφίας, αφού εντάσσεται στους ελάχιστους μουσικούς του μπουζουκιού του 19ου αιώνα, οι οποίοι ηχογραφήθηκαν.
[i]Μικρασιάτικης -πιθανότατα- καταγωγής, εργαζόταν ως ψαράς στη Σάμο. Στις 15/3/1910 παντρεύτηκε…

[/i]Καλή ανάγνωση!

Νέο άρθρο - μελέτη στην κλίκα από τον Σταύρο Κουρούση: “Οι σχολές του μπουζουκιού κατά την προπολεμική περίοδο”:
[i]
Aφιερωμένο στους ρεμπέτες που έφυγαν, στους ρεμπέτες που θά 'ρθουν.
Η μακρά ιστορία του ταμπουρά στην Ελλάδα είναι συνυφασμένη, στα νεότερα χρόνια, με την παρουσία κυρίως του μπουζουκιού και του μπαγλαμά. Άλλωστε, ως μέλη της οικογένειας του ταμπουρά τα περιγράφει ο Γάλλος περιηγητής Guillame Andre Villoteau (1759-1839), με τις ονομασίες tambour bouzourg (μεγάλος ταμπουράς, στα περσικά) και baglama tambour (αντίστοιχα, μικρός ταμπουράς)…

[/i]Καλή ανάγνωση!

Άλλος ένας σπουδαίος μουσικός που φιλοξενείται στην κλίκα.
Διαβάστε τη συνέντευξη του Σπύρου Γκούμα!

[i]Ο Σπύρος Γκούμας δε χρειάζεται ιδιαίτερες συστάσεις. Ένα από τα καλύτερα «μπουζούκια» της νεότερης γενιάς, καταρτισμένος μουσικός, καταξιωμένος δάσκαλος, αλλά πάνω απʼ όλα άνθρωπος ευγενής και ειλικρινής, με κατασταλαγμένη άποψη που δε διστάζει να τη μοιραστεί και να την υποστηρίξει με επιχειρήματα. Η συνέντευξη που, με μεγάλη προθυμία, παραχώρησε στην «κλίκα» εξελίχθηκε σε μια πολύ ενδιαφέρουσα συζήτηση, από εκείνες που σε απορροφούν τόσο ώστε κάποια στιγμή να κοιτάς το ρολόι και να αναρωτιέσαι πώς πέρασαν οι ώρες. Συζήτηση πολυδιάστατη και πολύ-θεματική, περνάει από τις προσωπικές του μνήμες στην ουσία της λαϊκής μας μουσικής, από τις Βυζαντινές σπουδές στη διδασκαλία και από τα σεμινάρια της Σκύρου στη νέα γενιά που αναζητεί σημείο αναφοράς και έκφρασης στα προπολεμικά ρεμπέτικα…

[/i]Καλή ανάγνωση!

1 «Μου αρέσει»

Άλλο ένα εξαιρετικό άρθρο από τους Σταύρο Κουρούση και Κωνσταντίνο Κοπανιτσάνο για το Χαράλαμπο Σαββαϊδη (το κανονάκι της δισκογραφίας γραμμοφώνου) που δημοσιεύτηκε αυτές τις ημέρες στην κλίκα!

Ο Χαράλαμπος (Λάμπρος) Σαββαΐδης υπήρξε ένας από τους σπουδαιότερος μουσικούς της ανατολίτικης παράδοσης του ελληνικού χώρου. Έπαιζε κανονάκι, ένα όργανο με ρίζες από την αρχαία Ελλάδα, το οποίο κατά την πορεία του διαδόθηκε και εξελίχθηκε από τους λαούς της Ανατολής. Ο τόπος καταγωγής του ήταν το Μπάσκιοϊ της Προύσσας. [Μπάς + Κιοι = Κεφάλι + χωριό (Κεφαλοχώρι) στα Τούρκικα] στα περίχωρα της Προύσσας. Έτσι, ο Χαράλαμπος (Λάμπρος) γεννιέται το 1894…

Καλή ανάγνωση

1 «Μου αρέσει»

A post was split to a new topic: [Νέο Άρθρο] Συνέντευξη του Στέλιου Βαμβακάρη στην Κλίκα