Ο Μιχάλης Παούρης με τον Al Di Meola

Εκει που ειμαι φανταρος, κανω καλη παρεα με ενα κιθαριστα jazz-swing,κλπ. ο οποιος ειναι μαθητης του Παουρη. Συνομιλοντας μαζι του και εχοντας την ευκαιρια να μαθω καποια πραγματα απο τα μαθηματα που παραδιδει (σε κιθαριστα βεβαια, αλλα οκ.) και απο το βιβλιο που εξεδωσε, θα ελεγα πως για κιθαριστες ειναι σιγουρα πιο ωφελιμο να τον ακουσουν ή να τους παραδωσει μαθηματα.

Εξηγουμαι: αν ποτε θελησω μαθηματα στα μπουζουκι, ειναι επειδη αισθανομαι την αναγκη να μαθω και να φτασω κοντα στους ηχους που με ελκυουν απο το οργανο ( είτε ειναι Μαρκος και Μπατης, είτε ειναι Χιωτης και Τατασοπουλος -ηθελημενα βαζω δυο σχολες παιξιματος για να δειξω το ευρος του ΛΑΪΚΟΥ παιξιματος του οργανου-).
Αν γουσταρω τζαζ, γιατι α) να πιασω μπουζουκι και να παιξω τζαζ, και β) εστω οτι θελω να το κανω, ειναι οντως αυτος ηχος οργανου ή -ακομα χειροτερα- ηχος τζαζ? Απο το λιγο που εχω ακουσει τζαζ και κιθαραστικη τζαζ, δεν ειναι πουθενα κοντα σε αυτο που παρουσιαζει ο εν λογω παιχτης.
Πιο πολυ μου βγαζει την εικονα ενος εκθεματος, με επιγραφη “Μετρηστε ποσες νοτες επαιξε και κερδιστε ενα μιξερ”. Χωρις κακια, και ο ορος τζαζ δεν τον καλυπτει, δεν ειναι τζαζ το να παιξεις εκατομμυρια νοτες. Και η τζαζ ψυχη θελει, οπως θελει και το λαϊκο. Ειναι θεμα πιο πολυ νοοτροπιας και κουλτουρας -μουσικης- παρα προσπαθεια να ανηκει καπου μουσικα.

Θα με συγχωρησετε ελπιζω για το μακροσκελες του κειμενου μου, δεν επιθυμω να θιξω ουτε θαυμαστες ουτε επικριτες, την αποψη μου καταθετω (δυστυχως μετα απο καιρο), ετσι οπως την διαμορφωσα και μετα απο γνωριμια και τζαμαρισματα με μαθητη του (οχι οτι αλλαξε και πολυ, αλλα τελοσπαντων).

Συγγνώμη που ξανα-ανοιγω το θεμα. Ήθελα να βαλω αυτόπου μετά απο το 0,53 μου μοιαζει με μουσική του Super Mario.
Παούρης παίζει το Ουίσκι του Σπόρου

Συγκρίνετε το βίντεο που παραθέτω πιο πάνω (μετά το 0,53) με ΑΥΤΟτο βίντεο μετά το 1,31. η καθαρότητα του Λ.Ορφανίδη μιλάει

Αμάν ρε Σωκράτη, ειλικρινά, ακόμα δεν τη βαρέθηκες αυτή τη “συζήτηση”; Ακόμα ψάχνεις; Συγκρίναμε, ξανασυγκρίναμε, σχολιάσαμε, ξανασχολιάσαμε, ξαναματασχολιάσαμε, είδαμε καθαρές πενιές, είδαμε Παούρη, εκατόν τρία μηνύματα γράψαμε. Τι να πώ πιά;

όχι, εγώ δεν θα ξοδέψω χρόνο για τη σύγκριση που προτείνεις. Έχω διαμορφώσει άποψη, δεν χρειάζομαι κι άλλα επιχειρήματα…

Νομιζω καπου σε αυτην τη συζήτηση ελεγα περι κλειδώματος της… Δεν με ακούγατε… Να πω την αληθεια, δεν ψαχνω. Αλλα αφου ακουσα τον Ορφανιδη να παίζει θυμήθηκα και αντι να ξεκινήσω νέο θέμα το έβαλα στο ΄ήδη υπάρχον.
Και μόνο που ξόδεψες χρόνο για να μου απαντήσεις μου φτάνει. Δεν χρειαζεται να σπαταλήσεις κιάλλο. (Αλίμονο να εχω εγω το σθενος να επηρεάσω την αποψη σου- δεν είχα ούτε και έχω τετοιαν απαίτηση)

Από συντονιστική ομάδα: Σωκράτη, παιδιά (γενικότερα), προσπαθούμε στο βαθμό που αυτό είναι ρεαλιστικά εφικτό, να ελέγχουμε την κατάσταση χωρίς αποφάσεις και διαταγές και κλειδώματα. Ζητάμε προκαταβολικά συγγνώμη για τις περιπτώσεις που θα χρειαστεί και στο μέλλον, όπως ήδη έχει γίνει αρκετές φορές, να κλειδωθεί ένα θέμα αλλά πιστέψτε μας, πρέπει να είναι αρκετά ζορισμένη η κατάσταση για να κάνουμε τέτοια κίνηση.

Φιλε μου να σου πω κατι;
Τον Παουρη δεν θα μπορουσα να τον ακουσω παραπανω απο μισο λεπτο γιατι με πονανε τα αυτια μου.
Αλλα να σου πω κατι αλλο;
Δεν ευθυνεται ο Παουρης γιαυτα τα χαλια,ευθυνονται καποιοι Καραντινιδες,Τατασοπουλοι,Ορφανιδες κτλ.
Ολοι αυτοι οι τυποι,εγινα διασημοι απο κεκτημενη ταχυτητα και προσωπικα τους θεωρω φιγουρατζιδες .
Και θα στο αποδειξω με ερωτηση.
Τι δουλεια εχει ο Ορφανιδης 50+ετων να παιξει το σολο του σπορου,το οποιο σολο το θεωρω εντελως ασχετο με την ελληνικη λαικη μουσικη;
Γνωριζω οτι κατα βαθος ,αρκετοι απο δω μεσα εισαστε ζουλιαριδες και θα θελατε να εχετε την ταχυτητα του Παουρη και επειδη δεν προκειται να την αποκτησετε ,προσπαθητε να τον θαψετε.
Ενταξει εχετε κομπλεξ και μην παρεξηγιεστε,και οι αναφερομενοι σολιστες παραπανω ,κομπλεξ εχουν κιαυτοι.

Τωρα για να κανω και λιγη πλακα.
Διαβαζοντας αυτα τα χαζα που γραφω,μου φαινεται οτι η αποσταση μεταξυ Βαμβακαρη -Παουρη ειναι ιση με την αποσταση Σωκρατη φιλοσοφου -Μεσου ελληναρα.

Ο Σπόρος άσχετος με τη λαϊκή μουσική, ο Τατασοπουλος και ο Ορφανιδης κομπλεξικοι, και πάνω απ´ολα όλοι εμείς κομπλεξικοι που θαυμάζουμε και γουστάρουμε κάποιους σολιστες (όχι προφανώς ΜΟΝΟ για την ταχυτητα τους…όταν ακούς τον Τατασοπουλο, μόνο ταχύτητα βλέπεις δηλαδή;).
Η τα λες επίτηδες, η για χαβαλέ, η είσαι εκτός τόπου και χρόνου.

Ναι να του κάνουμε μήνυση. Ακου εκεί 50 χρονων να παιζει το σόλο του Σπόρου.

Τώρα χωρίς πλάκα ξενερώνω πολύ άσχημα όταν μπαίνουν κάποια μέλη και γράφουν για να δημιουργήσουν φασαρία.

Όποιος ακούσει από κοντά τον Λάκη Ορφανίδη θα πάθει πλάκα και όχι μόνο λόγω της ταχύτητάς του. Προσωπικά πιστεύω πως είναι από τις περιπτώσεις μουσικών που αποδίδουν τον ήχο και το ύφος που υπήρχε στις παλιές καλές ηχογραφήσεις όσο πιο πιστά γίνεται, και δεν μιλάω για τα γρήγορα κομμάτια. Παίζοντας μετά Χιώτη και Σπόρο το ίδιο πιστά, είναι απλώς το κερασάκι στην τούρτα που σε κάνει να συνειδητοποιήσεις και να εκτιμήσεις ακόμη περισσότερο την τεχνική αρτιότητα αλλά και την αισθητική του παίχτη, των οποίων ο συνδυασμός τον κάνει μεγάλο.

φίλοι μου ψυχραιμία! είπαμε, do not feed the zombie trolls…

Δεν ειπα για τον Σπορο,ειπα για το σολο ,μαλλον δεν διαβασες σωστα.Προσπαθω να δικαιολογησω τον Παουρη που επι σελιδες τον θαβετε ,ξεχνωντας οτι ο Παουρης ακουσε αλλους μπουζουξιδες που επαιζαν ταχυτατα πριν απαυτον.— Νέο μήνυμα προστέθηκε στις 17:22 ::: Το προηγούμενο μήνυμα δημοσιεύθηκε στις 17:21 —

Αυτο ειπα εγω,να του κανουμε μηνυση;— Νέο μήνυμα προστέθηκε στις 17:27 ::: Το προηγούμενο μήνυμα δημοσιεύθηκε στις 17:22 —

Δεν αμφισβητω τις ικανοτητες ουτε του Ορφανιδη ουτε κανενος σολιστα.Παρατηρω σε πολλα βιντεο εναν τροπο επιδειξης ταχυτητας και αυτο λεγεται φιγουρατζιδικος τροπος,για μενα τουλαχιστον.Οποτε και θεος να ειναι ο αλλος,εγω κρινω αυτα που ακουω .Αληθεια εχουμε καμια συνθεση μουσικη των νεων σολιστων να ακουσω;Υ.ΓΚαι γενικοτερα.Εχω μαθει στην ζωη μου να ακουω προσεκτικα και μετα να εκφερω αποψη.Οποιος εκφραζεται δημοσιως ή παρουσιαζει εργα και οτηδηποτε αλλο ,εκτος απο σεβασμο θα πρεπει να δεχεται και κριτικη.Εγω δεν ειμαι οπαδος της μουσικης και του ρεμπετικου.Η ελληνικη λαικη μουσικη ξοφλησε και η αναμασηση παλαιων τραγουδιων δεν θα την αναστησει ποτε,ουτε οι ταχυτητες ορισμενων.

Ενδεικτικά για τον Ορφανίδη :

//youtu.be/Y3aEAJHLtho

Όχι φίλε μου δεν είναι επίδειξη αυτό. Αυτό είναι δεξιοτεχνία. Ο Τατασόπουλος είναι δεξιοτέχνης, ο Ορφανίδης είναι δεξιοτέχνης ο Καραντίνης είναι δεξιοτέχνης. Τέλος. Όλα τα άλλα είναι άλλα λόγια να αγαπιόμαστε.

Και επίσης σε παρακαλώ να είσαι πιο ευγενικός όταν αναφέρεσαι στους μουσικούς.

Όχι μόνο στους μουσικούς. Και γενικά.

Ξέρεις, Ηλία, εδωμέσα δεν το 'χουμε συνήθειο να προκαλούμε ούτε για πλάκα ούτε για λόγο. Μαζευόμαστε για να συζητήσουμε. Και αν δεν είπες να κάνουμε μήνυση στον Ορφανίδη, το παρακάτω όμως πρέπει να το είπες αν δε με απατά η μνήμη μου:

Εάν λοιπόν όντως το είπες, οφείλεις να το μαζέψεις άμεσα με κάποιο τρόπο.

Βλέπω στον συνθέτη γράφεις Ζαμπέτα- μοιάζουμε σε αυτό. Σε αυτα που γράφεις, δεν νομιζω κανείς να θελει να μοιασει στον Παούρη σε θέμα ταχύτητας, διότι αυτά που παίζει ειναι 2 καθαρες νοτες και 200 σαβουρονότες. Εγω δεν είμαι γρήγορος (αν και θα το ήθελα), αλλα εαν ήμουν θα ήθελα να ήμουν γρήγορος σαν τον Ορφανιδη ή τον Καραντινη των οποίων η καθαρότης νοτών οταν παίζουν γρήγορα είναι … την καταλαβαινεις . Την αισθανεται το αυτι σου. Επειδη σου αρέσει ο Ζαμπέτας, φαντάζομαι θα έχεις θέμα με τις πενιές που ειναι καθαρές. Να μην τρωγονται νότες (οπως κανει ο Παουρης). Τωρα να ζηλέψει κάποιος τον Καραντινη σε θεμα ταχυτητας , θα τον δικαιολογήσω. Στο άλλο που λες ότι είναι φιγουρατζήδες, ειναι κι αυτό μια αλήθεια.

— Νέο μήνυμα προστέθηκε στις 20:40 ::: Το προηγούμενο μήνυμα δημοσιεύθηκε στις 20:34 —

ΥΓ: Να εξηγουμαι να μην παρεξηγούμαι. Φιγουρατζήδες όχι με την αρνητική έννοια της λέξεως όπως ειναι ο Παούρης. (ο οποίος ειναι φιγουρατζης τελεια και παυλα) Οι ανθρωποι ομως αυτοί, αφου εχουν που εχουν την ταχυτητα, γιατι να μην την επιδείξουν;

Κάποια συγκέντρωση του φόρουμ την είχαμε κάνει στο μαγαζί του Ηλία, όταν το είχε ακόμα στο Κολωνό. Μου είχε δώσει τελείως διαφορετική εντύπωση από αυτή που δίνει εδώ. Ή το Ή το έπαιζε σαν μαγαζάτορας, μη χάσει τους πελάτες. Από τότε βλέπω, αλλαγή πλεύσης 180 μοιρών. Το μόνο που μπορώ να υποθέσω είναι ότι κάτι τον πείραξε και προσπαθεί να εκνευρίσει τα μέλη ή έχει κάψει φλάτζα, αν η πρώτη μου εντύπωση ήταν σωστή.

Ο Ηλίας εκείνος που αναφέρεσαι Πέτρο έμπαινε στο φόρουμ σαν ΖABE.

Αν πρόκειται για άλλο άτομο ζητώ συγγνώμη από τον ZABE που παρεξήγησα. Είχα την εντύπωση ότι είχε αλλάξει όνομα.

ρε συ πέτρο, πώς τά 'μπλεξες! υπήρχε περίπτωση ο ηλίας ο zabe να καταντήσει έτσι; μια χαρά είναι ο άνθρωπος…

Έλα ρε Νικόλα! Λάθη είμαστε, ανθρώπους θα κάνουμε!