Οδηγίες πρός Ναυτιλομένους

Τα αλίευσα τυχαία νομίζω ότι είναι ένας μπούσουλας για όσους ψάχνονται…

«ΑΚΟΥΣΤΙΚΕΣ ΙΔΙΟΤΗΤΕΣ ΞΥΛΟΥ – ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΕΓΧΟΡΔΟΥ ΜΟΥΣΙΚΟΥ ΟΡΓΑΝΟΥ»
ΚΥΡΙΑΚΟΥ ΣΑΡΔΗ
ΜΑΡΙΑΣ ΠΑΠΑΧΡΙΣΤΟΠΟΥΛΟΥ
Επιβλέπων Καθηγητής
Δρ. ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΜΑΝΤΑΝΗΣ
Αναπληρωτής Καθηγητής ΤΕΙ Λάρισας
ΚΑΡΔΙΤΣΑ- ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΣ 2005

ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ
Καρακάσης Στ. Ελληνικά λαϊκά μουσικά όργανα
Σαφελά Ε. Ιστορία της μουσικής
Ανωγειανάκης Φ. Ελληνικά λαϊκά μουσικά όργανα
Ulrich Michels Άτλας τη μουσικής
Daly Ross Παραδοσιακά μουσικά όργανα
Εγκυκλοπαίδεια: Τα μάτια της ανακάλυψης Μουσικά όργανα
Περιοδικό: hi – fi (Νοέμβρης ʼ82)
Τσουμής Γ.Ρ. Δομή του ξύλου
Hoyle R.J. Physical character of wood. In wood structures
James W.L. Effect of temperature and moisture content on internal friction and speed in sound Douglas fir
Mc Donald K.A. Lumber defect detection by ultrasonics
Schultz T.J. Acoustical properties of wood: a critique of the literature and a survey of practical applications
Burmester A. Relationship between sound velocity and the morphological, physical, and mechanical properties of wood
Williams J. A guitar makers manual
Hopkin B. Musical instrument design
Κακαράς Ι. Δομή και ιδιότητες του ξύλου

143 Ζουμερές σελίδες.
http://www.wfdt.teilar.gr/papers/ptyxiakes/Sardis_Papachristopoulou.pdf
Χαιρετώ σας ταπεινά.

Ώρα για μελέτη. Σε ευχαριστούμε πολύ

Να είσαι καλά ,καλό ξημέρωμα.

Είναι οπωσδήποτε μιά ενδιαφέρουσα και αξέπαινη προσπάθεια από δύο νέα παιδιά !:110::109:

Μπορεί κανείς να βρεί αρκετές πληροφορίες διαβάζοντας αυτή την πτυχιακή εργασία, αρκεί να μην τη θεωρήσει ως εγχειρίδιο οργανοποιίας. Δεν προέρχεται άλλωστε από κάποιο τμήμα ΤΕΙ σχετικό με την οργανοποιία η έστω τη μουσική τεχνολογία, αλλά το σχεδιασμό και την τεχνολογία ξύλου και επίπλου.
Είναι φυσικό λοιπόν και για τα παιδιά αλλά και για τον επιβλέποντα καθηγητή, από αυτή τη γωνία να αντιλαμβάνονται και την κατασκευή των μουσικών οργάνων, που απέχει πολύ από την τέχνη της οργανοποιίας.

Το δεύτερο κεφάλαιο της εργασίας, η ιστορική αναδρομή, αποτελεί επί λέξει αντιγραφή του βιβλίου του Φοίβου Ανωγειανάκη. Αυτό δεν θα ήταν απαραίτητα κακό, αν δεν διαπράτονταν ένα σημαντικό ατόπημα : η αντικατάσταση της λέξης «ταμπουράς» η «λαούτο» με τη λέξη «τζουράς» (που αποτελεί και το θέμα της εργασίας), κατά το δοκούν! Το αποτέλεσμα είναι βέβαια, από οργανολογική άποψη, τραγελαφικό.:082::112: