Ντουζένια στο Ρεμπέτικο

ντουζένια

(system) #1

Geia sas!

Could someone help me please with ntouzenia ?

  • what are the different ntouzenia used in Rebetiko?

  • karadouzeni : someone told me it is G-A-D and another told me the bass is tuned according to the voice of the singer. What is the reality?

  • How is the “piraiotiko” ntouzeni ?

  • when you have to tune your bouzouk in G-A-D, do you change the strings (put a A string instead of a D) ?

thanks a lot for your help!

Antwnhs


(system) #2

Antonis - for Pireiotikos, try:

on root D -
D, Eb, F#, G#, A, Bb, C#, D

sincerely,
benomano


(system) #3

Thanks for having take the time to post, Benomano.

In fact, i was talking about ntouzenia (ways to tune a bouzouki) and not about dromoi.

thanks however:)

Antwnhs


(system) #4

<FONT FACE=“Courier New”>Αντώνη εγώ εμπειρικά έχω βρεί 3-4 τρόπους και τους παραθέτω.

  1. Ρε Λα Ρε
  2. Ρε Σολ Ρε
  3. Ντο Λα Ρε ( Ντο η μουργκάνα)
  4. Λα Μι Λα ( τ’ανοικτά που λέει ο Μάρκος)

Αυτά εντελώς εμπειρικά προσπαθώντας δηλαδή από την γραμμοφώνηση να καταλάβω τι λέει το μπουζούκι ανοικτό.</FONT>


(system) #5

Ρε Γιώργο δεν το κάνεις πιο λιανά; Θυμάσαι περιπτώσεις τραγουδιών όπου χρησιμοποιείς το ρε σολ ρε πχ ή το ντο λα ρε; Επισης το ντουζένι που αναφέρεις λα μι λα, το κουρντίζεις πιο πάνω απο το συνηθισμένο ρε λα ρε, ή πιο κάτω; Υποθέτω πιο κάτω γιατί αλλιώς θα σπάνε οι χορδές… Αλλα και πιο κάτω να το κουρδίσεις, το λα μι λα δε θα ακουγεται υπερβολικά μπάσο-βραχνό; Κάπου έχω ακούσει κιόλας ότι οι σημερινοί κατασκευαστές φτιάχνουν τα μπουζουκια για το κούρδισμα ρε-λα-ρε και έτσι άλλα ντουζένια δεν ακούγονται το ίδιο καλά.


(system) #6

euxaristw paidia gia ta minuma sas!

Antwnhs


(system) #7

<FONT FACE=“Courier New”>Γεια σου ρε Γιαννη.Χρονια και ζαμανια πως παει η Αγγλια?
Το λοιπον ναι το Λα Μι Λα το κουρδιζω παρακατω.Στο δικο μου το μπουζουκι ακουγεται καλα παρα κει δεν ξερω και στο παιξιμο των κομματιων θελει ψαξιμο γιατι παιζονται απο αλλου.Αλλα και οπως στο ρε λα ρε να τα παιξεις νομιζω οτι το αποτελεσμα ειναι ευπρεπες.Απλως χρησιμοποιεις περισσοτερο τις ανοικτες χορδες.Του Μαρκου το “Επρεπε να 'ρχοσουνα μαγκα μου στον τεκε μας” ειναι νομιζω σε ανοικτο ντουζενι.
Τωρα ντο λα ρε παιζω για παραδειγμα το “τουτοι οι μπατσοι που 'ρθαν τωρα” .Στην εισαγωγη παιζεις τη μουργκανα και τη λα και στο τραγουδι τη λα και τη ρε και εμενα μου ακουγεται ακριβως οπως ο ηχος του Μανιου στην γραμμοφωνηση.(Εννοω οτι τις χτυπας μαζι παιζοντας τη μελωδια στη λα και χτυποντας τη μουργκανα σαν συνοδεια).
Ρε σολ ρε παιζω του Μαρκου την " Αλεξανδριανη " και κομματια του Μουφλουζελη οπως το “Εγω δεν εχω βγαλει το σχολειο”.Νομιζω ο Μουφλουζελης κουρδιζε ρε σολ ρε σε οσα κομματια εχει τυχει να τον ακουσω.Και το"ζεμπεκικο τις Ευδοκιας" ειναι νομιζω στην ηχογραφηση του Λοιζου κουρδισμενος ο μπαγλαμας ρε σολ ρε.Ξαναλεω οτι ολα αυτα ειναι εμπειρικα μπορει και να κανω λαθος αλλα εμενα ετσι μου ακουγονται.</FONT>


(system) #8

γεια σου γιώργο με την τσακιστή σου την πενιά
Λοιπόν τα ντουζένια είναι μεγάλο θέμα και μάλλον κανα βιβλίο του Βαμβακάρη του νεώτερου θα μας σώσει εμάς του νέους που δεν υπάρχουν οι παλιοί να μας δείξουν, εκτός αν θέλει, αυτός και μερικοί άλλοι που τα ξέρουν, να τα κρατήσουν για την πάρτη τους κάτι που θα ναι μαλακία πιστεύω γιατί σε 20 χρόνια θα χουν χαθεί τελείως. Το τραγούδι ‘Καραντουζένι’ πρέπει να ναι με Φα τη μπουργάνα. Αντε να σαι καλά και πηγαίνετε να ρίξετε καμιά πενιά, εγώ εδώ πάνω έχω ξενερώσει και περιμένω πώς και πώς να κατέβω τα χριστούγεννα.