ΜΟΥΣΕΙΟ ΦΑΛΤΑΙΤΣ


#1

«Ο Άλλος Κόσμος»
Η συμβολή του δημοσιογράφου Κώστα Φαλτάϊτς στην έρευνα, καταγραφή και διάδοση του ρεμπέτικου τραγουδιού

Το Λαογραφικό και Εθνολογικό Μουσείο Μάνου και Αναστασίας Φαλτάϊτς, με αφορμή τις εκδηλώσεις που θα πραγματοποιηθούν προς τιμήν του στην Αθήνα, σας προσκαλεί την Παρασκευή 4 Νοεμβρίου, στις 19:30, στο κτίριο της ΕΣΗΕΑ (Ακαδημίας 20), σε μια μικρή αναδρομή στην ιστορία του ρεμπέτικου τραγουδιού, μέσα από τις έρευνες του δημοσιογράφου, συγγραφέα και ερευνητή του μεσοπολέμου Κωνσταντίνου Φαλτάϊτς. ΄

Στην εκδήλωση με τίτλο «Ο Άλλος Κόσμος» θα παρουσιαστεί μέρος της έρευνας του Κωνσταντίνου Φαλτάϊτς από τον κόσμο των ρεμπετών και του ρεμπέτικου τραγουδιού, στο ευρύτερο πλαίσιο των ερευνητικών εργασιών του Μουσείου, που θα συνοδεύεται από ζωντανή μουσική με τον δεξιοτέχνη μουσικό κ. Σπύρο Γκούμα και το λαϊκό μουσικό σχήμα “Παραπεταμένοι”, βασισμένη στην κατατεθειμένη στην ΑΕΠΙ εργογραφία του Κωνσταντίνου Φαλτάϊτς.

Ο Κωνσταντίνος Φαλτάϊτς (1891-1944) υπήρξε ένα από τα πρώτα μέλη της ΕΣΗΕΑ και θεωρείται πρωτοπόρος στην έρευνα του αστικού λαϊκού τραγουδιού (ρεμπέτικο), με τα δημοσιεύματά του σε εφημερίδες και περιοδικά της εποχής, να αποτελούν βάση για τους επόμενους ερευνητές. Παράλληλα, υπήρξε ένα από τα πρώτα μέλη της ΑΕΠΙ, ενώ μέσω της συνεργασίας του με τη δισκογραφική εταιρεία Κολούμπια, συνέβαλε στη διάδοση του ρεμπέτικου στην Ελλάδα.

Ο Σπύρος Γκούμας και το μουσικό σχήμα “Παραπεταμένοι” είναι οι βασικοί συντελεστές της οργάνωσης και υλοποίησης του ετήσιου διεθνούς σεμιναρίου-συνάντησης για το ρεμπέτικο τραγούδι το οποίο λαμβάνει χώρα κάθε χρόνο από το 2009 έως σήμερα στο Λαογραφικό και Εθνολογικό Μουσείο Μάνου και Αναστασίας Φαλτάϊτς, με την υποστήριξη του Δήμου Σκύρου.

Στην εκδήλωση θα μιλήσουν ο ερευνητής και μέλος των «Παραπεταμένων» Γιώργος Μακρής, η διευθύντρια του Μουσείου, ιστορικός, Αναστασία Φαλτάϊτς και η δημοσιογράφος και αντιπρόεδρος του Μουσείου Άννα Γ. Φαλτάϊτς.

Η είσοδος είναι ελεύθερη για το κοινό.

Ημερομηνία: Παρασκευή 4 Νοεμβρίου 2016, ώρα 19:30
Διεύθυνση: Ακαδημίας 20
Είσοδος ελεύθερη
http://www.faltaits.gr
http://www.rebetikoseminar.org


(Aeron) #2

Αυτό έλειπε να πληρώσει ο κόσμος και είσοδο.Δεν φτάνει που θα σας ξεπληρώσουμε από την τσέπη μας τα χρέη σας?

Λίγα λόγια για το συγκεκριμένο ίδρυμα(ΜΚΟ).

Στις 5 Μαίου του 2011 αποφασίστηκε η αποδοχή της δωρεάς του συγκεκριμένου ιδρύματος από τον Δήμο Σκύρου,όπου όπως αναφέρεται μέσα στην απόφαση του συμβουλίου ο δήμος αποδέχεται τα χρέη συνολικού ύψους 420.000 ευρώ του ιδρύματος(ΜΚΟ) ενώ ταυτόχρονα οι ιδιοκτήτες θα τηρούν το δικαίωμα να εισπράττουν εισιτήρια από εκδηλώσεις ή οποιεσδήποτε άλλες δραστηριότητες εφ’ όρου ζωής.Ενώ ο Δήμος δεν θα έχει κανένα τέτοιο δικαίωμα.Ερώτημα…Πως θα ξεπληρώσει ο Δήμος τα χρέη εφόσον δεν θα έχει έσοδα?Με λίγα λόγια…Οι Έλληνες πολίτες θα ξεπληρώσουν τα χρέη του Ιδρύματος.Επειδή τα πολλά λόγια είναι φτώχεια, όποιος ενδιαφέρεται να διαβάσει περί τίνος πρόκειται αλλά και για τις υπόλοιπες χρηματοδοτήσεις-επιχορηγήσεις του Ιδρύματος ας διαβάσει τις αναρτήσεις στην διαύγεια.Αλλά πριν από αυτό, ένα απόσπασμα από την απόφαση.

https://postimg.org/image/n5mamj5e1/

https://diavgeia.gov.gr/doc/4%CE%91%CE%98%CE%9C%CE%A91%CE%A3-%CE%9A?inline=truehttps://diavgeia.gov.gr/search?query=q:"Μουσείου%20Φαλτάιτς"&page=0&sort=relative


(Aeron) #3

ω ναι, η λογοκρισία ζει και βασιλεύει…κατά βάθος μου αρέσει που κατέβασες την ανάρτηση μου.


(Νίκος Πολίτης) #4

Αγαπητέ Aeron, είμαι υποχρεωμένος (από τη συνείδησή μου, όχι από κάποιον κανονισμό) να εξηγήσω λεπτομερέστερα από τις λίγες λέξεις που μου επιτρέπει το σύστημα, τους λόγους διαγραφής του μηνύματός σου. Δημόσια, κυρίως για να ενημερωθούν και τα ενεργά μέλη μας σχετικά με την θεματολογική μας και γενικότερη προσέγγιση.

Πρώτον: Είμαστε Ρεμπέτικο Φόρουμ. Ασχολούμαστε με το ρεμπέτικο και τα συγγενικά είδη μουσικής και όχι με πολιτικά ή οικονομικά θέματα, είτε πανελλήνιας είτε τοπικής εμβέλειας. Θέματα όπως σχέσεις ΜΚΟ (όπως π.χ.το Μουσείο Φαλτάιτς) με φορείς τοπικής αυτοδιοίκησης (όπως ο Δήμος Σκύρου) και οτιδήποτε σχετίζεται με αυτά, με τίποτα δεν θα μπορούσαν να είναι τμήμα της θεματολογίας μας.

Δεύτερον: Με το ξεκίνημα της δημοσίευσης (“Αυτό έλειπε, να πληρώσει ο κόσμος και είσοδο! Δεν φτάνει που θα σας ξεπληρώσουμε από την τσέπη μας τα χρέη σας;*) τονίζεις την εντονότατα επιθετική σου διάθεση. Το μέλος makres που είχε την καλωσύνη να μας γνωστοποιήσει την εκδήλωση, δεν περιέλαβε βεβαίως στο κείμενό του κάτι σχετικό με τους λόγους για τους οποίους οι διοργανωτές αποφάσισαν να μην χρεώσουν εισιτήριο εισόδου. Δεν δικαιολογείται λοιπόν, ούτε και σε αυτό το επίπεδο, η επιθετικότητα που εσύ εισάγεις.

Και υπάρχει και μία τρίτη παρατήρηση, που βέβαια δεν συγκαταλέγεται στους λόγους για τους οποίους η δημοσίευσή σου έπρεπε να διαγραφεί: Η επιθετικότητά σου συνεχίστηκε και με το σχόλιο που ακολούθησε.

Αφού παραμείνει αναρτημένο για κάποιο εύλογο χρονικό διάστημα, το μήνυμα αυτό θα διαγραφεί καθώς και το #2. ως εκτός θεματολογίας.

*οι μικροδιορθώσεις, δικές μου


(Aeron) #5

Ευχαριστώ για τις διευκρινήσεις.

Πρώτον:Το σχόλιο μου δεν είχε να κάνει με πολιτικά θέματα, ασχέτως εάν όντως είναι και διαπολιτικό το ζήτημα.
Επίσης υπάρχουν ανάλογα θέματα στο φόρουμ όπως π.χ αυτό
http://www.rembetiko.gr/forums/showthread.php?t=23104
στο οποίο συζητιέται παρόμοιο θέμα χωρίς κανένα πρόβλημα και το οποίο αφορά το μέγαρο μουσικής.
Δηλαδή σας ενδιαφέρει οποιοδήποτε άλλο σκάνδαλο έχει να κάνει με τον τομέα της μουσικής-πολιτισμού πλην του ρεμπέτικου?
Θα έπρεπε να αποτελεί όντως τμήμα της θεματολογίας σας ο,τι έχει να κάνει με το ρεμπέτικο, όπως στην προκειμένη περίπτωση αυτή η διοργάνωση.
Εφόσον για να μπορεί το οποιοδήποτε ίδρυμα να αντλεί κονδύλια από το κράτος πρέπει να παρουσιάσει ένα συγκεκριμένο έργο.
Και στην δική μας περίπτωση αυτό αφορά το ρεμπέτικο.

Δεύτερον:Φυσικά και είναι έντονα επιθετική η διάθεση μου, όχι απέναντι στο μέλος που γνωστοποίησε την εκδήλωση, αλλά ως προς την ΜΚΟ ή ίδρυμα ή μουσείο το οποίο θα την πραγματοποιήσει.Και αν μπήκατε στο κόπο να διαβάστε την 27σέλιδη ανάρτηση που παρέθεσα σίγουρα θα νιώσατε και εσείς το ίδιο με εμένα.Αν δεν την διαβάσατε, θα σας το συνιστούσα για λόγους ενημέρωσης και μόνο.Η αντίδρασή μου είναι απολύτως φυσιολογική, όταν έρχεται ένα χρεωμένο ίδρυμα με μισό εκατομμύριο σχεδόν χρέη σε τράπεζες ασφαλιστικά ταμεία και δημόσιο…Φορτώνει με την συγκατάθεση των τοπικών φορέων το χρέος της επιχείρησης στους δημότες…εξασφαλίζει για πάντα ουσιαστικά τα εισοδήματα από εκδηλώσεις-εισητήρια…Τηρεί το δικαίωμα εάν ο δήμος και εν συνεχεία οι δημότες, δεν αποπληρώσουν τα χρέη της επιχείρησης, να πάρει πίσω την περιουσία του, είτε αυτοί είτε οι νόμιμοι κληρονόμοι τους…Δηλαδή…σου χαρίζω το χρέος μου, εσύ το πληρώνεις εγώ διατηρώ τα δικαιώματα εισπράξεων και δουλεύω κανονικά την επιχείρησή…Και αν δεν μπορείς να πληρώσεις τα χρέη μου σου παίρνω πίσω την επιχείρηση που ποτέ ουσιαστικά δεν σου παραχώρησα…
Επίσης θα μπορούσα να αναφερθώ και στα υπόλοιπα ζητήματα όπως καταπάτηση αρχαιολογικών χώρων ή αποχαρακτηρισμούς δασικών εκτάσεων κλπ…

Όταν υπάρχει κόσμος που αυτοκτονεί…μένει άστεγος…η συνείδησή σου κύριε Νίκο Πολίτη θα είναι καθαρή όταν θα πας να ακούσεις την ομιλία της Διευθύντριας να σου μιλάει για το ρεμπέτικο από στοιχεία του προγονού της, από τα πρώτα μέλη της ΑΕΠΙ?

Η δική μου πάντως ούτε καν μου το επιτρέπει.Πάντως θα ήθελα να ακούσω από αυτούς πως περιήλθε στην κατοχή τους όλος αυτός ο πολιτιστικός πλούτος,ή πως προέκυψαν οι οφειλές τους και όχι “ρεμπετολογίες”.

Φυσικά μπορείτε να διαγράψετε και το μήνυμα μου, ακόμα και το λογαριασμό μου στο φόρουμ, αν κριθεί ότι παραβιάζω τους κανονισμούς.

Καλή συνέχεια.


(Νίκος Σαρηγιάννης) #6

δεν μπορώ παρά να υπερασπιστώ τον aeron, όχι απαραίτητα στους χαρακτηρισμούς του αλλά στην ουσία: ορθά κράξαμε το μέγαρο για την διαπλοκή του, τον παλιατζή για την συμπεριφορά του, και ό,τι άλλο κακώς κείμενο έχει άμεση ή έμμεση σχέση με το ρεμπέτικο. εγώ θα ήθελα να υπάρχει αυτή η τεκμηριωμένη καταγγελία εδώ στο φόρουμ, όπως και αντίστοιχες που θα μπορούσε να είχε ανεβάσει κάποιος πχ για τον άγιο λαυρέντη ή όπου αλλού υπάρχουν ζητήματα.
είναι ευθύνη όλων μας, μουσικών, φίλων, μελετητών, πελατών, ακροατών, να διαφυλάξουμε ένα επίπεδο στις μεταξύ μας σχέσεις, ειδικά εκεί που μπαίνουν στη μέση χρήματα (μαγαζιά, σεμινάρια, ωδεία, κλπ). στην τελική εδώ είναι ίσως και ο καταλληλότερος χώρος για να υπερασπιστεί τον εαυτό του ο καθένας (διοργανωτής, μαγαζάτορας, κλπ), μια που πιθανότατα θα συμμετέχει ήδη ή θα λάβει γνώση της συζήτησης.
κάτι τέτοιο δεν νομίζω να παραβίαζε την πολιτική του φόρουμ περί μη πολιτικών συζητήσεων, τουλάχιστον στο μέτρο που θα υπήρχε ένας σχετικός περιορισμός στην επέκταση της κουβέντας. εξάλλου η πολιτική αυτή πηγάζει από τις φουρτουνιασμένες πολιτικές διαφωνίες που είχαν εκφραστεί παλιότερα εδώ, και ως εκ τούτου την κατανοώ και την σέβομαι παρά τις επιφυλάξεις μου.


(Νίκος Πολίτης) #7

Ερευνητής είμαι, αγαπητέ μου. Όλα πρέπει να τα ψάχνω. Και δυστυχώς, δεν πρόκειται να ωφεληθούν οι άστεγοι και οι απελπισμένοι αν εγώ ψάξω για στοιχεία που αφορούν στο ρεμπέτικο.

Όταν, πριν αρκετά χρόνια, συζητιόνταν αυτά τα θέματα σε ανοιχτές στο κοινό συνεδριάσεις του δημοτικού συμβουλίου της Σκύρου, έχασες την ευκαιρία. Δεν θα δοθεί άλλη, ψυχανεμίζομαι…


(Aeron) #8

Εδώ κύριε Νίκο πολίτη έχεις εν μέρη μόνο δίκιο, μιας και τα πρακτικά των συνεδριάσεων αλλά και τα ηχογραφημένα πρακτικά υπάρχουν, και συμπεριλαμβάνονταν στα Links τα οποία κατεβάσατε ως εκτός θέματος.

Επίσης, ασχέτως του συγκεκριμένου θέματος, καλό θα ήταν να δίνεται η δυνατότητα στους χρήστες του φόρουμ να διαγράφουν τους λογαριασμούς τους όταν δεν επιθυμούν πλέον να είναι μέλη αυτού του φόρουμ.


(neapoliotis) #9

Μήπως θα ηταν καλύτερο να ξαναμπούν εδώ αυτά τα λινκ που σβηστήκανε,να τα δει οποιος θέλει,και να βγάλει μόνος μια γνώμη;;
Δεν σε πήγαναν σε τίποτα ξεβράκωτες νομίζω…Οπως είπαν και οι προλαλήσαντες,εχουν ανεβεί τόσα και τόσα εδω μέσα…
Και στο φινάλε σχέση με το ρεμπέτικο εχει το θέμα οπως κατάλαβα…Δεν μιλάμε για πολιτικά,ούτε για συνταγές…!!!


#10

Κι εγώ δεν αποθήκευσα τα λινκ κααι θέλω να τα ξαναδώ. Επίσης πιστεύω καλά έκανε ο Αέρον και μας γνωστοποίησε αυτά τα στοιχεία. Από κει και πέρα ο καθένας μπορεί να κάνει ότι πιστεύει να πάει ή όχι.

Επίσης από την στιγμή που ίσως κανένας (χωρίς να γνωρίζω βέβαια) δεν διαμαρτυρήθηκε για το σχόλιο του Αέρον ίσως να μην έπρεπε να διαγραφτεί. Τώρα φίλε Αέρον δεν χρειάζεται και συ να διαγράψεις τον λογαριασμό σου για ένα τέτοιο ζήτημα. Όλοι μια παρέα είμαστε και τυχόν παρεξηγήσεις μπορούμε να τις λύνουμε :slight_smile:


#11

Μέχρι να λυθεί ένα θέμα που προέκυψε, η συζήτηση κλειδώνει προσωρινά. Για σχόλια πάνω στο αρχικό μήνυμα #1 για την εκδήλωση πάμε εκεί.