Ποια είναι η σχέση του Ματζόρε δρόμου με τους άλλους δρόμους

Καλημέρα, και καλώς σας βρήκα, γενικότερα είμαι καινούργιος στο χώρο, και του φόρουμ αλλά και της ‘‘οργανοπαιξίας’’. Παίζω μπουζουκάκι 3 χρόνια και από τεχνική άποψη είμαι σε αρκετά καλό επίπεδο από δρόμους όμως τώρα έχω αρχίσει να τους εξερευνώ. Ψάχνω να βρώ τη σχέση του Ματζόρε δρόμου με τους άλλους δρόμους. Εξηγώ, στο βιβλίο του Παγιάτη γράφει (έχοντας τη κλίμακα ρε ματζόρε) ότι στο μι έχουμε μι κιουρδί, στο φα# ουσάκ, στο λα ραστ και στο σι νησιώτικο μινόρε που αν δεν κάνω λάθος είναι το φυσικό μινόρε. Ισχύουν αυτά? Αντιστοιχεί κάποια κλίμακα και στο σολ και στο ντο#? Ευχαριστώ πολύ.

Όχι ακριβώς. Κάποια ισχύουν, αλλά ο Παγιάτης, ενώ έχει αρκετά σωστά, κάπου τα μπλέκει και του ξεφεύγει το πράγμα. Οι συμφορουμίτες έχουν να σου συστήσουν πιο σύγχρονα βοηθήματα, αλλά αφού προς το παρόν έχεις τον Παγιάτη κράτα από αυτόν ό,τι λέει για την κλίμακα του κάθε δρόμου στην αρχή του οικείου κεφαλαίου. Δηλαδή: κεφάλαιο ραστ > η κλίμακα (από Ρε), πηδάς όλο το υπόλοιπο, κεφάλαιο κάποιου άλλου δρόμου > η κλίμακα (πάλι από Ρε) κλπ.

Μέχρι εκεί ισχύουν (και στον μικρό βαθμό που σήμερα δε γίνονται δεκτά ακριβώς έτσι, πάντως δεν αποπροσανατολίζουν, θεωρώ).

Ισχύουν επίσης οι βασικές συγχορδίες που δίνει. Όχι όλες, και οι αρμονικοί κύκλοι ποτέ μου δεν κατάλαβα τι είναι και αν όντως υπάρχουν, και δε μου έλειψαν.

Με αυτά μπορείς μετά αρκετά εύκολα να κάνεις τη μετάβαση στην κλίμακα του κάθε δρόμου από άλλες βάσεις, εκτός από Ρε, και στις αντίστοιχες συγχορδίες. Κάποιες συγχορδίες που δίνει, και που σύμφωνα με τη θεώρησή του ισχύουν αλλά στην πράξη είναι εκτός ύφους, μάλλον θα τις αναγνωρίσεις με το αφτί.

Γενικώς, θα έλεγα ότι στα χοντρά-χοντρά όσα λέει ισχύουν. Μόλις αρχίζουν οι λεπτομέρειες, αρχίζει και το χάος.

Καλή τύχη!
Και καλώς μας ήρθες!

καλώς ήρθες!
βασικά, ο παγιάτης προσπαθεί να καταλάβει κάτι που δεν το έχει καταλάβει ούτε ο ίδιος. ξεκινάει από κάτι σωστό, να ερμηνεύσει τροπικά τους δρόμους, αλλά τα κάνει μαντάρα. δηλαδή, από κάθε βαθμίδα της μείζονας κλίμακας προκύπτουν οι τρόποι (και τα 5/4χορδα, δρόμοι κλπ). αλλά καμιά σχέση με αυτά που γράφει ο παγιάτης…
ας πούμε πως από την ντο μείζονα κλίμακα (με τις μαλακές νότες) προκύπτει η σειρά ντο ραστ, ρε ουσάκ, μι σεγκιάχ, φα ματζόρε (και μετά πάλι σολ ραστ, λα ουσάκ, σι σεγκιάχ). με όλους τους περιορισμούς αλλά και τα καινούρια στοιχεία που εισάγει ο συγκερασμός. προσπαθώ να τα εξηγήσω κάπως πιο αναλυτικά

Να ‘στε καλά ρε μάγκες και ευχαριστώ για τις πληροφορίες. Το link που μου έστειλες (liga rosa) το έχω ήδη διαβάσει καθώς και τα υπόλοιπα που βρίσκονται στην ‘‘συλλογη δρόμων’’ όπως επίσης και το βιβλίο του Δ. Μυστακίδη απλά ακόμα αυτά δεν έχουν ξεκαθαρίσει μέσα στο μυαλό μου. Που θα πάει θα τα μάθουμε κάποια στιγμή. Γηράσκω δ’ αεί διδασκόμενος. Ευχαριστώ.

καλά το πας! ό,τι θες ρώτα, να πάρεις και παραπάνω από μια γνώμες.

Βλέπω ο Παγιάτης στο βιβλίο του ορίζει ένα 5χορδο Χιτζάζ-Νιγρίζ (ρε-μιb-φα#-σολ#-λα) με το οποίο εξηγεί και την δομή του Πειραιώτικου δρόμου (5χορδο Χιτζάζ-Νιγρίζ + συνημμένο 4χορδο Χιτζάζ). Από ότι έψαξα λίγο στο φόρουμ δεν βρήκα κάτι τέτοιο αλλά βλέπω και ότι στη ‘‘συλλογή δρόμων’’ στις εικόνες στον Πειραιώτικο δεν αναφέρονται από κάτω 4χορδα/5χορδα. Τελικά ισχύει κάτι τέτοιο; και αν όχι πως σχηματίζεται ο συγκεκριμένος δρόμος;
Ευχαριστώ και πάλι και συγγνώμη αν σας πρίζω λίγο με τον Παγιάτη, αλλά ήταν το πρώτο βιβλίο που διάβασα οπότε αναπόφευκτα κάνω την σύγκριση με αυτό.

ο πειραιώτικος είναι ένα χιτζασκιάρ που έχει μόνιμα την έλξη στην 4η βαθμίδα. δηλαδή ένα 5χορδο χιτζάζ με μόνιμα αυξημένη 4η (που όμως πέφτει στην καταληκτική φράση), ένα 4χ χιτζάζ μέχρι την οκτάβα, και ακόμα 4χ χιτζάζ κάτω από την βάση.

Χωρίς τις μαλακές νότες ποια σειρά προκύπτει;; Γιατί τα γνωρίζω με πολύ διαφορετική σειρά…κ γενικά βλέπω πολλές διαφορετικές ονομασίες κ διατυπώσεις και εντός και εκτός φόρουμ.

δεν μπορείς να τις παραβλέψεις, πρέπει να ακολουθήσεις το ρεπερτόριο και όχι να το στριμώξεις σε μια εύκολη θεωρία. πχ το ουσάκ έχει κινητή 2η και 6η βαθμίδα, ακόμα και στα μεταπολεμικά κομμάτια.