Κόντρα για το στέμμα

σήμερα πήγα για καφέ στο μαγαζί ενός φίλου ο οποίος είναι fun του ρεμπέτικου. εκεί άρχισε ο εξής διάλογος με αφορμή την εμφάνιση ξηντάρη κοντογιάννη πριν από λίγο καιρό στη “βάρδια”.
μου λέει λοιπόν.
-πατάτα η βραδυά στον ξηντάρη
-γιατί? ρωτάω
-σιγά τι είπανε, μου απαντά.
-δεν κατάλαβα γιατί το λες. τι ήθελες να ακούσεις?
-ποιός είναι ο κοντογιάννης, τι έγραψε και ποιά είναι η ιστορία του στη μουσική. όπου τραγουδάει εδώ και χρόνια είναι άδεια τα μαγαζιά.
-σε αυτό το σημείο του λέω τη γνώμη μου για τον κοντογιάννη και τη τεκμηριώνω όσο μπορώ.στη συνέχεια τον ρωτάω.
-καλά για τον κοντογιάννη, αλλά για τον ξηντάρη τι έχεις να πεις? γιατί δε σου άρεσε?
-δεν τραγούδησε αυτά που περίμενα και βέβαια δεν είπε καθόλου τσιτσάνη.
-και λοιπόν τι έγινε, του λέω. γιατί θα έπρεπε να πει αυτά που ήθελες εσύ και γιατί θα έπρεπε να δώσει περισσότερη βαρύτητα στον τσιτσάνη απ’ ότι σε κάποιους άλλους.
και η απάντηση.
-γιατί ήταν ο μεγαλύτερος όλων.
ήπια τον καφέ μου στα γρήγορα και έφυγα για τη δουλειά. δεν είχα καμία όρεξη να ξεκολήσω τη τσίχλα που είναι σφηνωμένη στα μυαλά ορισμένων και μάλιστα κυριακάτικα.

Φίλε Βασίλη καλησπέρα προτίστο.

Σχολιάζοντας τα λεγόμενά σου, θέλω να σταθώ σε δυο σημεία. Πρώτον όσο αφορά το σχήμα Κοντογιάννη - Ξυντάρη ύστερα απο δυο επισκέψεις σε διαφορετικές χρονικες περιόδους (στο μαγαζί Απτάλικο αν θυμάμε καλά) αιστάνθηκα οτι ο Κοντογίαννης έκανε προσπάθεια να δημιουργήσει ένα ωραίο κλίμα που να ταιργιάζει στο ύφος του μαγαζιού. Απο την την άλλη ο Ξυντάρης φαινόταν πιο ψυχρός στο να συνεισφέρει και να ανεβάσει κατακόρυφα αυτή την προσπάθεια (μιας και έχει τα προσόντα και με το παραπάνω να το κάνει αυτό). Έμοιαζε σαν να αναγκαζόταν να πει μερικά τραγουδάκια για να βγάλει την επαγγελματική του υποχρέωση προς το μαγαζί. Τουλάχιστον αυτό μετέφερε σε εμένα. Πρέπει να σημειώσω οτι ο Ξυντάρης μου αρέσει αρκετά ως ερμηνευτής του ρεμπέτικου τραγουδιού. Στο σύνολο πάντος αυτής της προσπάθειας, το σχήμα δεν κατάφερνε να αξιοποιήσει στο έπακρο τις δυνατότητές του.

Το δευτέρο σημείο αφορά τη λογική του φίλου σου, η οποία, θα συμφωνήσω με εσένα, βάζει παρωπίδες στην αξιολόγιση ενός σεβαστού κατ’ εμε ερμηνευτή,ισοπεδόνοντας την συνολική ομορφιά του ρεμπέτικου-λαικού τραγουδιού που χτίστηκε στηριζόμενη απο ένα αριθμό καλλιτεχνών και όχι απο μονάδες. Για να μη φλυαρώ άλλο, το θέμα για μένα δεν είναι ποιός ειναι ο καλύτερος, αλλά ποιά είναι η συνείσφορά του καθενός.

Να σται καλά όλοι.

Κωνσταντίνος

Κάποιος που να ξέρει ή να φαντάζεται, ποιά σχέσει μπορεί να έχει το κείμενο της πρώτης ανάρτησης, με την επικεφαλίδα του νήματος;

Απ’ όσο καταλαβαίνω στο πρώτο μήνυμα παρουσιάζεται μία “Κόντρα για το στέμμα” δηλαδή μία διαφωνία για το ποιός κατέχει το στέμμα μεταξύ των συνθετών του ρεμπέτικου.

Προφανώς ο ένας συμμετέχοντας της παρουσιαζόμενης συζήτησης θεωρεί ότι ο Τσιτσάνης πρέπει να κατέχει το στέμμα μεταξύ των συνθετών.

1 «Μου αρέσει»

Ο φίλος θεωρεί τον Τσιτσάνη μεγαλύτερο όλων. Ο ανοίξας το θέμα αντιδράει σωστότατα, αποχωρώντας νηφάλια και μη προσπαθώντας να ξεκολλήσει την τσίχλα «Τσιτσάνης» από το μυαλό του φίλου. Ε, δεν λέγεται «Κόντρα» για «στέμμα» αυτό, δεν πρόλαβε καν να διατυπωθεί διαφωνία… Τε΄ς πα΄, δεν θα συνεχίσουμε, δεν αξίζει…