καλησπέρα (Βοήθεια για αρχάρια παίκτρια, τρίχορδο ή τετράχορδο)!!

Ναι ρε παιδί μου! Και οι γυναίκες φορουμίτισσες επίσης. Καψιμί έχουμε καταντήσει εδωμέσα.

Καλωσήρθατε κι από μένα.

[Θεωρητικά η λέξη θα ήταν η μπουζουξού / μπουζουκτζού, αλλά επειδή δεν υπήρχε το είδος δεν υπάρχει και λέξη.]

Λοιπον το έψαξα!!!Το αρσενικό είναι μπουζουκίστας:089:το θηλυκο δεν έχω ιδέα…

Τον πολυκανδριώτη ρώτησες; :019:
Μια χαρά είναι και το μπουζουξής μωρέ. Το θηλυκό θα ήταν μπουζουξού αλλά καπάρωσαν τον όρο οι γυναίκες που γύρναγαν στα μπουζούκια.
Ας μάθει με το καλό και ας την λένε και …μπουζουκίστρια.:246:

Ναι τον Πολυκανδριώτη…διαβασμένους σας βρισκω:088:.Η μικρή παίζει ήδη τζουρά εμπειρικά όμως…Τώρα μπήκαμε σε διααδικασια να μάθει σωστα με δάσκαλο και περνάμε σιγα στο μπουζούκι…(το μπουζουξου μου καθόταν πολύ στραβα:080:)

Εμείς, ως φόρουμ, είμαστε. Άλλοι πάσχουν, καλή μου!

Πολύ καλά κάνετε. Και φαντάζομαι πάτε σε τρίχορδο λόγω τζουρά, σωστά;

Ενώ το μπουζουκίστρια!!! χε!χε!

1.Όντως ειστε διαβασμένοι…πολλά τα θέματα σας και χρειαζεται μελέτη μεχρι να "ξεστραβωθώ"και να μάθω 5 πράγματα.
2.Αρνείται μετα μανίας το τρίχορδο (Ο Χίωτης λέει επαιζε 4χορδό οπότε δεν συμβιβάζεται)Μεταξύ μας δεν καταλαβαίνω και την διαφορα τους εγω…προφανώς ειναι κάτι παραπάνω απο μια χορδη…
3.Μη μου το χαλάτε μωρέ…ένα μικρο κοριτσάκι και να το φωνάζουν “μπουζουξού” ΑΡΝΟΥΜΑΙ (αν και είμαι παραπάνω απο περηφανη που η μικρότερη γενιά δεν έχει χάσει το γούστο της στη μουσική και διεκδικεί κάτι απο την συνέχεια της παραδοσης μας)
4.Ψάχνουμε για αγορά μπουζουκιού και προσπαθώντας να μάθω η άσχετη 5 πράγματα βρήκα το φορουμ

Μέχρι το '57-'58 ο Χιώτης έπαιζε 3χορδο να της πεις, όπου έγραψε το μεγαλύτερο και καλύτερο έργο του.
Δεν έχει σημασία όμως. Ας μάθει όποιο θέλει. Απλά, το ρεπερτόριο θα την οδηγήσει “αύριο”, όταν μυηθεί στο χώρο του μπουζουκιού.
Ανάλογα δλδ. την χρήση που το θες και τις ανάγκες που έχεις, παίρνεις και εργαλείο!:089:

Του Πολυκανδριώτη, να δεις…

Ο όρος “μπουζουκίστας” προωθείται σχεδόν αποκλειστικά από τετράχορδους (κάποιοι λίγοι τρίχορδοι τον χρησιμοποιούν μόνο ειρωνικά) και ναι, πηγαίνει αρκετά παραπέρα από το 3+1=4, σε επίπεδο ρεπερτορίου, όπως πολύ σωστά επισημαίνει ο Δημήτρης, αλλά και γενικότερης μουσικολογικής και κοινωνικής προσέγγισης. Τυπικά, το θηλυκό του μπουζουκίστας είναι μπουζουκίστα, κατά το πιανίστας -α, αρτίστας -α κλπ. αλλά όπως λέει και ο Πέπε, και αυτό ξενίζει λίγο επειδή είναι ελάχιστες οι έχουσες τέτοιαν ιδιότητα. Πάντως, και το δικό σου “μπουζουκοπαίκτρια” στέκει μιά χαρά.

Σε μια από τις χώρες που επισκέφθηκε ο Γκιούλιβερ στα Ταξίδια του υπήρχε απαράβατο έθιμο να σπάνε το βραστό αβγό πάντα από τη μία μεριά και ποτέ από την άλλη. Μια μέρα το βασιλόπουλο τραυματίστηκε (!!) σπάζοντας ένα αβγό. Κατόπιν τούτου ορισμένοι θεώρησαν ότι το έθιμο είναι λάθος και ότι θα πρέπει εφεξής να το σπάμε αλλιώς. Έτσι η χώρα χωρίστηκε σε δύο στρατόπεδα και ξέσπασε εμφύλιος, ανάμεσα σ’ αυτούς που έσπαγαν το αβγό κατά τον παλαιό τρόπο και σ’ εκείνους που το έσπαγαν με τον νέο.

Αυτή είναι, σύμφωνα με μια πιθανή οπτική, η διαφορά 3χόρδου και 4χόρδου.

Για όσους όμως εμπλέκονται, αυτή η αποστασιοποιημένη οπτική δεν παίζει. Πώς λέγαν παλιά ροκάδες-καρεκλάδες, ή Μπητλς-Στόουνς; Ιδιαίτερα οι 3χορδάδες βδελύττονται και καταδικάζουν μετά μανίας το 4χορδο. Οι 4χορδάδες νομίζω ότι σε γενικές γραμμές είναι πιο κουλ, αλλά οπωσδήποτε υπάρχουν και φανατικοί αντι3χορδικοί 4χορδάδες.

Πρακτικά η διαφορά είναι ότι ορισμένα πράγματα παίζονται μόνο στο ένα και μερικά μόνο στο άλλο. Τα περισσότερα παίζονται και στα δύο. Εκείνα όμως που παίζονται μόνο στο ένα είναι που κάνουν τη χαρακτηριστική διαφορά: το 3χ είναι πιο παραδοσιακό, πιο πειραιώτικο, το 4χ είναι πιο ευρωπαϊκό.

Εδώ συχνάζουν πολύ περισσότεροι 3χορδάδες.

Το αυγο οπως και να το σπασεις την ιδια γευση θα εχει…
Το μπουζουκι ομως …
:089:
Αντε απεξω απεξω σου λεμε που να κινηθεις…

Ενας παλιος τετραχορδας

καλώς ήρθατε κι από μένα!
πάλι στην αιώνια διαμάχη… απλά να ξαναπώ πώς τα θεωρώ διαφορετικά όργανα της ίδιας οικογένειας, κάτι σαν ακουστική και κλασσική κιθάρα. ή αν προτιμάτε, ακουστική και λαϊκή που έχουν και οι δυό συρμάτινες χορδές. αν παίξεις με λαϊκή δεν ξαναγυρίζεις σε ακουστική!
πέρα από την βασικότατη διαφορά 3χ/4χ στο κούρδισμα, είναι άλλος ήχος και άλλος χειρισμός, και φυσικά άλλο ρεπερτόριο. από κει και πέρα διαλέγεις.

γιώργο, στο επόμενο μήνυμα θα είσαι στα 666 στρογγυλά! το νού σου…

Να προτείνω κάτι; Αυτά που λέμε δεν ξέρω αν έχουν και πολλή πληροφορία για τις κυρίες. Δε ρίχνει κάποιος από 2-3 ενδεικτικά βιντεάκια με παλιούς και νέους, χαρακτηριστικούς, καλούς 3χ και 4χ;

(Δε θεωρώ τον εαυτό μου πολύ αρμόδιο να το κάνω ο ίδιος)

καλη ιδεα. Μερικα βιντεακια απο νεα παιδια. Δε βαζω πρωτα ονοματα, Παππο κλπ (αν και αυτοι θα γίνουν σίγουρα)

προπολεμικό. Τρελακιας (αγαπημενος) δυστυχως με αρκετη φασαρια

λιγο πιο μετα…

κατι πιο συγχρονο

Για τετραχορδο ξενερωνω και να ψαξω… (Αγαπημενος ο Σταθης Μιλάνος) :slight_smile:

και για να ευλογίσω και τα γένια μου (Καλαμάτα)

Δηλαδή, αν κάποιου του αρέσει να ακούει και να παίζει και 3χορδο και 4χορδο(έστω με μια ιδιαίτερη προτίμηση σε ένα από ταδύο) είναι μοιχεία?:242:
Συγγνώμη, δλδ. αλλά σε μια εποχή που ακους λίγο ή πολύ απο κλασική μουσική μέχρι ηλεκτρονική,
πώς μπορείς να παραμένεις στη διαμάχη Beatles -Stones, που λέει και ο pepe.

Φιρί φιρί ρε παιδιά το πάμε να ξαναρχίσουμε την αιώνια και δίχως τέλος κουβέντα…

Είπαμε να εξηγήσουμε τη διαφορά. Αυτό μόνο. Τι λέτε, μπορούμε; Χωρίς συναισθηματική εμπλοκή. Σαν να ήμασταν ξεναγοί σε μουσείο οργάνων (για φανταστείτε ο ξεναγός σ’ ένα αρχαιολογικό να ήταν οπαδός της Αθήνας ή της Σπάρτης!)…

[Δεν πάει στο φίλο δ.β. αλλά σε όσους τυχόν θα του απαντούσαν.]

Από την κλασική μέχρι την ηλεκτρονική μουσική, ο καθένας ακούει αυτό που εκείνος θέλει. Δικαίωμά του. Όποιος θέλει, μπορεί να ασχολείται με τη διαμάχη Beatles – Stones. Δικαίωμά του. Άλλος, μπορεί να παίζει και να ακούει τρίχορδο και τετράχορδο. Δικαίωμά του.

Γενικώς, περί ορέξεως κολοκυθόπιτα. Δεν βλέπω να μπορεί να ανοίξει εδώ κάποια γόνιμη συζήτηση.

(προσυπογράφω)

Καλησπέρα και πάλι!!!Δηλαδή για να καταλάβουμε και εμεις,που δεν έχουμε ουτε την πείρα μα ούτε και το ταλέντο να καταλάβουμε τις μικρες διαφορες στον ήχο,ουσιαστικα η διαφορά έγκειται στο ρεπερτόριο του κάθε μουσικού…Δηλαδή αν μένουμε σταθεροι στα παλιά ρεμπέτικα τραγούδια μας υπερκαλύπτει το τριχορδο,ενώ αν επιλέξουμε λίγο πιο “μοντερνα” μουσικη το τετράχορδο μας δίνει μεγαλύτερη ευελιξία!!Το πιασα??:slight_smile:

παρεπιπτόντως δεν έιχα καταλάβει οτι ρωτώντας για τις διαφορές τους θα άγγιζα τόσο ευαισθητη “χορδη”:019:(με το λογοπαιγνιο μου γελάω,μην παρεξηγηθουμε)

Απόλυτα.!!

Αν μου επιτρέπετε… διαφωνώ.
Ολόκληρη η φράση είναι:

δεν είναι τόσο θέμα ρεπερτορίου, όσο ύφους. Ο προσδιορισμός “λίγο πιο “μοντέρνα¨μουσική” είναι πολύ γενικός. Αυτή π.χ. είναι η (τότε) άποψη του Μητσάκη για το “μοντέρνο” ρεπερτόριο και τον αριθμό χορδών (τρίχορδο – τετράχορδο)

Αλλά σήμερα πιο “μοντέρνο” είναι και αυτό (παίζει ο Λιόλιος, τρίχορδο):

και ενώ το τετράχορδο μπορεί να παίξει έτσι

οι περισσότεροι τετράχορδοι παίκτες (τουλάχιστον από αυτούς που ξέρω εγώ, δασκάλων συμπεριλαμβανομένων) θεωρούν ότι αυτό που αναδεικνύει τις δυνατότητες του οργάνου είναι κάτι τέτοιο

Τέλος, δες πως διάσημοι παίκτες (ένας τετράχορδος και ένας τρίχορδος) αντιλαμβάνονται το παίξιμο του τρίχορδου μπουζουκιού στο ίδιο κομμάτι (δυστυχώς δεν βρήκα αντίστοιχο παράδειγμα με τετράχορδο)

Καραντίνης τρίχορδο Χαρταετοί από την εκπομπή “στην υγειά μας”

Παπαδόπουλος τρίχορδο Χαρταετοί από την εκπομπή “στην υγειά μας”

Υ.Γ. συμφωνώ απόλυτα με τον Liga rosa, και η δική μου άποψη είναι ότι πρόκειται για διαφορετικά όργανα. Δεν λέω ότι το ένα ή το άλλο είναι κατάλληλα για κάτι συγκεκριμένο, “περι ορέξεως κολοκυθόπιττα”, όπως πολύ σωστά γράφτηκε. Απλώς νομίζω ότι η διαφορά είναι στο ύφος.

Ενα … τετρίχορδο μπουρδούκι θα μας έλυνε αυτά τα προβλήματα.

Ενα … τετρίχορδο μπουρδούκι θα μας έλυνε αυτά τα προβλήματα.

:019:τετριχορδο!!!