ΚΑΘΑΡΙΣΜΟΣ ΨΗΦΙΟΠΟΙΗΜΕΝΩΝ ΗΧΟΓΡΑΦΗΣΕΩΝ


(Petros Veneris) #1

Βάζοντας συνδέσμους από το Youtube στη βάση, βρήκα και αυτό:

//youtu.be/rGaDJLGp2Ck

Το φιλτράρησα με το Adobe audition3.0 και το αποτέλεσμα είναι αυτό:

//youtu.be/ox9ld_xKfX0


(Νίκος Σαρηγιάννης) #2

ρε πέτρο μπράβο για την προσπάθεια! αλλά το αποτέλεσμα είναι σαν τα κατακρεουργημένα του κουνάδη… νομίζω η δουλειά θα έπρεπε να γίνει πάνω στην πλάκα γραμμοφώνου και στην ψηφιοποίηση.


(Petros Veneris) #3

Ειλικρινά δε πρόκειται να φέρω καμία αντίρρηση σε όποιον προσπαθήσει να το κάνει. Μάλιστα εύχομαι και καλή επιτυχία.
Εγώ έφτιαξα μόνο το υπάρχον που ακούστηκε πολύ κακόηχο στα αυτιά μου και δεν έχω πρόθεση να το κάνω για κάθε τραγούδι που ακούω με παράσιτα ή λίγο άσχημο ήχο. Δε θα μου έφταναν άλλωστε τα επόμενα 100 χρόνια που θα ζήσω για να κάνω αυτή τη δουλειά, ακόμα και αν δεν ασχολούμουν με κάτι άλλο.


(Νίκος Σαρηγιάννης) #4

μα αυτό ήθελα να σου πώ, ό,τι μπορούσες έκανες και είναι εκτιμητέο.
100χρόνια Χ 12 μηνιαίες μαζώξεις του φόρουμ = 1200, pas mal.


#5

Δεδομένου ότι η δουλειά πάνω στην ψηφιοποίηση της πλάκας είναι τετελεσμένη, εμένα μ’ αρέσει το αποτέλεσμα. Μπορεί ο ήχος να μην είναι πλούσιος, αλλά τουλάχιστον καταλαβαίνεις λόγια, μουσική, όργανα. Πλούσιος δεν ήταν ούτε πριν, αλλά επιπλέον είχε κι αυτό το χοντρό πέπλο θορύβου από πάνω.

Σε σχέση με παλιότερες εποχές που η δυνατότητα πρόσβασης σε παλιές ηχογραφήσεις περιοριζόταν στις καλές ή κακές δισκογραφικές εκδόσεις Κουνάδη και άλλων, σήμερα με το ίντερνετ κερδίζουμε σε ποσότητα (έχουν ανασυρθεί αμέτρητα τραγούδια που υπήρχαν μόνο σε σπάνιες πλάκες), χάνουμε σε ποιότητα (δεν κάθεται ο κάθε γιουτουμπίστας να επεξεργαστεί τις ηχογραφήσεις όπως θα αξιώναμε από μια δισκογραφική που τα επανεκδίδει).

Τα αχανή αρχεία στα οποία έχουμε πρόσβαση μέσω ΥΤ και άλλων ιστοτόπων εγώ δεν τα βλέπω σαν τη δισκοθήκη μου, που τη χρησιμοποιώ όταν θέλω να ακούσω μουσική με την πλήρη έννοια, δηλαδή να κάτσω να την απολαύσω, να επενδύσω μια βραδιά με παρέα στο σπίτι κλπ., αλλά πιο πολύ σαν εργαλείο, όταν θέλω να βγάλω ένα τραγούδι, ή να συγκρίνω δύο εκτελέσεις, ή να μάθω πράγματα για κάποιον συνθέτη/τραγουδιστή/περίοδο/περιοχή κλπ… (Γι’ αυτό και εξοργίζομαι με την προχειρατζήδικη αντιμετώπιση μερικών μαγαζιών που, χωρίς να καταλαβαίνουν αυτή τη διάκριση, παίζουν μουσική από το ΥΤ για να …διασκεδάσουν τους πελάτες τους.)

Εν προκειμένω, με την καθαρισμένη βερσιόν του Πέτρου έμαθα ένα τραγούδι. Με την ακαθάριστη πέρασα 5 δυσάρεστα δευτερόλεπτα και μετά το 'κλεισα!

(Δεν υπερασπίζομαι τον Πέτρο, που δεν έχει ανάγκη κηδεμόνα προς Θεού, απλώς παίρνω αφορμή για ένα γενικότερο σχόλιο.)

Υ.Γ. Όπως έχω πει αρκετές φορές, είμαι ευγνώμων σ’ όλους αυτούς τους αφιλοκερδείς και συνήθως ανώνυμους ανεβάστορες, πέρα από την κριτική που φυσικά κι εγώ κάνω πολλές φορές για το πώς παρουσιάζουν αυτό που μας προσφέρουν.


(Petros Veneris) #6

Ασχολήθηκα γύρω στη μία ώρα, από το κατέβασμα, τη μετατροπή σε mp3 και πέρασμα από διάφορα φίλτρα, διαδοχικά στο adobe audition, μέχρι το ανέβασμα στο youtube. Ο πολύς βόμβος έφυγε με το φίλτρο Kill the Mic rumble, που στην ουσία κόβει όλες τις συχνότητες κάτω από 100Hz.
Δοκίμασα να κόψω επιλεγμένες συχνότητες μόνο στα 50, 60 Hz και αρμονικές, χωρίς αποτέλεσμα. Πέρασε και από φίλτρο Hiss, θορύβου, αλλά πάλι σημαντική βελτίωση φάνηκε όταν κόπηκαν οι υψηλές πάνω από 4500Hz, χωρίς να έχει ιδιαίτερη επίπτωση στη φωνή και τα όργανα. Δοκιμάζοντας να κόψω πιο χαμηλά χάλαγε και η φωνή. Δοκίμασα στα γρήγορα και μερικά άλλα φίλτρα, αλλά χωρίς ιδιαίτερα αποτελέσματα και θεώρησα ότι δεν άξιζε να ασχοληθώ περισσότερη ώρα για να πετύχω ένα αλαφρά καλύτερο αποτέλεσμα. (Χωρίς να είμαι και σίγουρος). Αλλά εκεί που το έφτασα, για μένα ήταν αποδεκτό στα αυτιά μου.


#7

Ποιότητα δεν είναι μόνο η ποιότητα του ήχου. Είναι λ.χ. και η τεκμηρίωση. Στον τομέα αυτό πάμε πολύ καλά: Ειδικά σε ό,τι αφορά τα γιουτουμπάκια από πλάκες γραμμοφώνου, έχει επικρατήσει η συνήθεια να γράφουν οι ανεβάστορες όχι μόνο τους δημιουργούς/συντελεστές αλλά και τη χρονιά, στοιχεία δισκογραφικής έκδοσης, ακόμη και παράλληλες εκτελέσεις. Φαντάζομαι ότι αυτό το ξεκίνησαν 1-2 μερακλήδες και σταδιακά διαδόθηκε. Εδώ λοιπόν να που υπάρχει επαγγελματισμός περισσότερος απ’ όσον θα θεωρούσαμε απαραίτητο, μια ευγενική (και ουσιαστική) προσφορά. Και μάλιστα χωρίς αυτό να είναι γενικότερα κανόνας στο ΥΤ, το βασίλειο της προχειρότητας κατά τα άλλα, αλλά ειδικά στο χώρο των εβδομηνταοχταράκηδων.


#8

Το ιδανικό είναι να δουλέψεις από το αρχικό wav της ψηφιοποίησης του βινυλίου. Το Youtube ήδη συμπιέζει τον ήχο, και κάνει την αποκατάσταση ακόμη πιο δύσκολη, αλλά έστω κι έτσι μην μετατρέψεις σε mp3 γιατί τότε έχουμε ακόμα ένα αλγόριθμο συμπίεσης που θα δυσκολέψει την αποκατάσταση, άστο wav.


(Petros Veneris) #9

Δεν νομίζω ότι έχει ήχο σε μορφή wav στο youtube. Θα ήταν πολύ μεγάλο το μέγεθος. Ένα τραγούδι των 3 λεπτών σε mp3 me 128Kbps είναι περίπου 3Mbt. Το wav χρειάζεται το 10πλάσιο μέγεθος, για τον ίδιο χρόνο. Δηλαδή 30 Mbt.
Το αρχείο βίντεο που κατέβασα με τον realplayer, είχε μορφή mp4 και μέγεθος 13.43Mbt. Το realplayer έκανε και τη μετατροπή σε mp3 128, με μέγεθος 3Mbt.
Από το πρωτότυπο βίντεο αφαίρεσα τον αρχικό ήχο και έβαλα το φιλτραρισμένο, πάλι 3 Mbt.
Η επεξεργασία και το rendering έγινε με το Corel Video Studio, σε μορφή πάλι mp4 και ανέβηκε στο Youtube. Μέγεθος 16Mbt.


#10

Ακριβώς, το ιδανικό είναι να επικοινωνήσεις με αυτόν που έκανε τη ψηφιοποίηση για να σου το δώσει σε wav

Το αρχείο βίντεο που κατέβασα με τον realplayer, είχε μορφή mp4 και μέγεθος 13.43Mbt. Το realplayer έκανε και τη μετατροπή σε mp3 128, με μέγεθος 3Mbt.
Από το πρωτότυπο βίντεο αφαίρεσα τον αρχικό ήχο και έβαλα το φιλτραρισμένο, πάλι 3 Mbt.
Η επεξεργασία και το rendering έγινε με το Corel Video Studio, σε μορφή πάλι mp4 και ανέβηκε στο Youtube. Μέγεθος 16Mbt.

Η μετατροπή με το realplayer σε mp3 κάνει την αποκατάσταση ακόμα πιο δύσκολη. Απλά αποσυμπίεσε το mp4


(Petros Veneris) #11

Το τραγούδι αυτό καθ 'αυτό δε με ενδιαφέρει να το φτιάξω καλύτερα. Αυτό όμως που λες να αποσυμπιέσω το mp4, θα με ενδιέφερε να μάθω πως το κάνεις. Τι πρόγραμμα χρησιμοποιείς και τι μεγέθους αρχεία μπορείς να πάρεις και τι μορφής.Ακόμα καλύτερα, αν θέλεις κάνε αυτό που προτείνεις και στείλε μου τα αρχεία με wetransfer, που είναι για μεταφορά μεγάλων αρχείων.


(Νίκος Σαρηγιάννης) #12

με επεξεργασία της ηχογράφησης λίγα μπορούν να γίνουν, εφ’όσον έχει τόσο θόρυβο. το θέμα είναι να ξαναγίνει η ψηφιοποίηση, με καλύτερη αξιοποίηση της πλάκας γραμμοφώνου. στο ήδη υπάρχον αρχείο ήχου η όποια επέμβαση μάλλον χειρότερο αποτέλεσμα θα φέρει.
αυτό δεν το λέω σαν μομφή προς οποιονδήποτε, απλά είναι ο κανόνας της αλυσίδας: η απόδοση περιορίζεται από τον πιο αδύναμο κρίκο. μια καλή λήψη πιθανόν να βελτιώνεται αρκετά, ενώ μια μέτρια από ελάχιστα εώς καθόλου.


(Petros Veneris) #13

Προσπαθούμε να κάνουμε ότι καλύτερο με αυτά που έχουμε. Πλάκα γραμμοφώνου δεν έχουμε. Εγώ δεν έχω ούτε γραμμόφωνο βέβαια, οπότε και πλάκα γραμμοφώνου να είχα (πλάκα σκέτη έχουμε όλοι) δε θα έκανε και μεγάλη διαφορά. Λες να τη παίρνει το laptop στη θέση του cd?


#14

Θεωρητικά, εφόσον το αρχείο περιέχει συμπιεσμένο ήχο θα υπάρχει και τρόπος να το αποσυμπιέσεις. Ένας τρόπος στα windows να αποφύγεις την επανακωδικοποίηση από mp4 σε mp3 είναι να ανοίξεις το βίτεο στο windows movie maker και να επιλέξεις save movie -> audio only -> MPEG-4/AAC Audio file (*.m4a) . Λογικά αυτή θα είναι η κωδικοποίηση που περιέχει το mp4. Παίζει και η δημιουργία mp4 από το real player να είναι επανακωδικοποίηση αν και αυτό εξαρτάται από το αρχικό αρχείο του youtube, καλύτερα να βρεις το αρχείο *.flv στο cache.


(Νίκος Σαρηγιάννης) #15

υπ’όψιν ότι τα mp3/4/κλπ είναι απωλεστικοί αλγόριθμοι, δηλαδή όση πληροφορία χάνεται στην συμπίεση δεν επανακτάται στην αποσυμπίεση. δηλαδή αν μετατρέψεις ένα αρχείο wav σε mp3 και μετά ξανά σε wav, η ποιότητα θα έχει παραμείνει στα επίπεδα του mp3. και γενικά όσες πιο πολλές μετατροπές κάνεις, τόσο πέφτει η ποιότητα (σαν τις κασέτες που αντιγράφαμε μικροί).


#16

Δεν τα έχω δοκιμάσει όλα αυτά, έχω δοκιμάσει όμως κάτι πολύ πιο απλό: να ακούσω ΥΤ από καλά ηχεία.

Είναι χάλια.

Στα ηχειάκια του λάπτοπ που (τα δικά μου) δεν είναι τίποτε αξιώσεων, η διαφορά ανάμεσα σ’ ένα σιντί και στο ΥΤ (ή ακόμα και σ’ ένα σιντί με μουσική από ΥΤ μετατετραμμένη μέσω realplayer) χάνεται. Είναι σαν να κοιτάς μια καλή φωτογραφία δίπλα σε μια φωτοτυπία στο μισοσκόταδο: ίδιες θα φαίνονται. Μόλις όμως μπει άπλετο φως, ή στην περίπτωση του ήχου μόλις μπει ένα καλό ηχοσύστημα, καταλαβαίνεις ότι το ΥΤ έχει από μόνο του φτωχό ήχο. Οπότε ακόμη κι αν πάρεις την αυθεντική κωδικοποίηση, αμφιβάλλω αν θ’ αξίζει τον κόπο.


(Νίκος Σαρηγιάννης) #17

μα όλες αυτές οι συμπιέσεις φτιαχτήκανε σε εποχές αργού ίντερνετ για τα ηχειάκια των υπολογιστών, όπου δεν φαίνεται η διαφορά. επίσης φτιαχτήκανε και εξωτερικά ηχεία που προσθέτουνε ψεύτικα μπάσα στα πετσοκομμένα mp3, αλλά φυσικά το αποτέλεσμα είναι απλά εντυπωσιοθηρικό.
εξάλλου η διαφορά φαίνεται καλύτερα στις ψηλές νότες, πχ στη φωνή της σαβίνας γιαννάτου όταν τραγουδάει λένα πλάτωνος. στο γιουτιούμπ τρέμει σαν χιλιοπαιγμένη κασέτα, στο σιντί ακούγεται, στο βινύλιο αναδεικνύεται!


(Petros Veneris) #18

Κοίτα να δεις που συμφωνούμε. Αλλά στην ηλικία σου πόσες κασέτες να αντέγραψες? Πάνω από 10?


#19

Τι λες τώρα Πέτρο!

Σε μια συζήτηση όπου όλοι μιλάμε με χαρακτηριστική άνεση για τις πλάκες γραμμοφώνου;

Εδώ δεν περνά ο χρόνος! Εγώ π.χ. περπατούσα για το σχολείο ακούγοντας γουόκμαν με κέρινους κυλίνδρους. Το φόρτωνα σ’ ένα καρότσι και πήγαινα. Το αγαπημένο μου τραγούδι ήταν το Mary had a little lamb.