Η βέργα αλουμινίου στο μπουζούκι

Αυτή η υπέροχη φωτογραφία θα μείνει στην ιστορία, έχει πολλούς και καλούς λόγους!

Υ.Γ. Μακάρι να υπάρξει και μια πλήρης φωτογραφική ανταπόκριση από τα όργανα της έκθεσης…

Απίστευτη φωτογραφία! Σαν αρχαίο σύμπλεγμα αγαλμάτων! Και ο Νίκος Φρονιμόπουλος σαν σύγχρονος Λαόκοντας! Εύγε!!!

Απλως να προσθεσω οτι περασαμε υπεροχα στην εκθεση οργανοποιοιας στην συρο.
Ηταν μια πολυ καλη ευκαιρεια να γνωριστουμε καλυτερα οι οργανοποιοι που βρεθηκαμε εκει.
Ανταλαχτηκαν αποψεις και θεσεις σε πολυ ωραιες παρρες που καναμε με τσιπουρα και κρασια καθε βραδυ στην παλια συρα η κατω στο λιμανι.
Προσωπικα εχω να πω οτι αλλαξε η αποψη μου και η ιδεα που ειχα για τους συγκεκριμενους συναδελφους προς το πολυ καλυτερο μετα απο αυτην την υπεροχη εβδομαδα.
Νοιωθω τυχερος που ημουν εκει και ευχομαι αν ξαναγινει του χρονου να λαβουν μερος περισσοτεροι συναδελφοι.

Με το 100%.

Παρακολουθώ το συγκεκριμένο θέμα απο τη μέρα που ξεκίνησε (πριν 5 χρόνια). Συμπεραίνω ότι για να συνεχίζεται ακόμη, το θέμα με τη βέργα δεν είναι άσπρο-μαύρο. Προσωπικά έχω στην κατοχή μου μπουζούκια χωρίς βέργα και με βέργα ( τόσο από άλλο κατασκευαστή, όσο και του Παναγιώτη που ήταν και το τελευταίο μου απόκτημα το 2011). Ε λοιπόν με το μπουζούκι που μου έφτιαξε ο Στάμκος ( και τον ευχαριστώ) έχω βρει την ηρεμία μου. Δεν με νοιάζει αν έχει βέργα αλουμινίου, ανθρακονημάτων, τιτανίου η χυτοσίδηρου. Με νοιάζει το ότι έχω επιτέλους ένα όργανο το οποίο το χαίρομαι και το απολαμβάνω. Βέβαια το θέμα έχει ενδιαφέρον. Για τους οργανοποιούς είναι θέμα δουλειάς (αφού αυτοί που φτιάχνουν τα καλύτερα και ανθεκτικότερα όργανα θα έχουν και δουλειά) για εμάς τους υπόλοιπους (η για εμένα προσωπικά αν προτιμάτε) το θέμα έχει ακαδημαικό ενδιαφέρον.

Χαζεύοντας κι εγώ , όπως πολλοί άλλοι, το θέμα, κατέληξα ότι γράφτηκαν εκατομμύρια λέξεις, χωρίς ουσιαστικό συμπέρασμα, πλην των παρακάτω:
Α. Είπε κάποιος ότι σημασία δεν έχει να αρέσεις αλλά να ακουγεσαι…δωρεάν διαφήμιση που λέμε…
Β. Ουδέποτε τοποθετήθηκε η πλειοψηφία των οργανοποιων- μελών. Μήπως επειδή, αρκετοί ασχολούνται μόνο με τη δουλειά τους;;;;
Γ. Ως λαουτιερης, κοιταξα και εγώ να αντλήσω κάποια ενημέρωση- γνώση, για να έχει και κάποια ουσία η ανάγνωση ενός θέματος. Χάθηκα ρε παιδιά…
Δ. Όποιος αμφισβητεί την παλιά οργανοποιεια μάλλον είναι εκτός πραγματικότητας. Όπως επίσης και όποιος αμφισβητεί ότι μπορεί ένα καπάκι να έχει x bracing, και να παίζει μία χαρά, επίσης πρέπει να το κοιτάξει…
Ε. Προσωπικά αισθάνομαι άβολα με πρόσθετα μη ξύλινα, και δεν μπορεί να αποτελεί υπόδειγμα η αμερικανική οργανοποιεια, με το hardware!!!
Η ολη λογική των ξύλινων νυκτών η τοξοτών οργάνων ήταν είναι και θα είναι η αφαίρεση περιττής μάζας, η θανάσιμη ισορροπία μεταξύ ελαφραδας και στατικότητας, ο γοητευτικός συμβιβασμός μεταξύ λειτουργικότητας, ήχου, εμφάνισης. Και η επισκευή και η αποκατάσταση έχουν τη γοητεία τους. Στο κάτω κάτω δεν αγοράζουμε αυτοκίνητο, για να ελέγχουμε την ακαμψία του αμαξώματος!!!
ΣΤ. Όλοι δικαιούνται να έχουν τις προτιμήσεις τους σε οργανοποιους και τεχνικές. Και γω είμαι κολημμενος με τον Τάκη το Βεργέτη. Και ο άλλος με τον τάδε. Δεν χρειάζεται να διαμορφώνουμε εμμονικα συνειδήσεις…
Είπα να γράψω και γω τη χαζομάρα μου…
Ευχαριστώ

Φίλε μου ωραία η τοποθέτηση σου και πλήρως κατανοητό το πνευμα της…αλλά μιας και επανέρχεται το θέμα, θα ήθελα να συλλέξουμε εμπειρίες απο τα προβλήματα που παρουσιάζουν τα όργανα που φερουν βέργα…θα ηταν χρησιμο να συμμετάσχουν όσοι είναι κάτοχοι οργάνων με βέργα ή κάποια αλλη μορφή υποστήριξης του μανικου …τί εμπειρίες υπαρχουν μέχρι τώρα με αυτά τα όργανα; τί συμπεριφορά έχουν σε συνθήκες χρήσης;

Καθυστερημένα θα πω και γω την άποψη μου.
Κατ’αρχάς με όλη μου την ειλικρίνεια, θα πω ότι ποτέ δεν εντυπωσιάστηκα με μπουζούκι Στάμκου. Πείτε ότι κάνω και δυσφήμηση, αλλά ποτέ δεν άκουσα κάποιο όργανο με ιδιαίτερο ήχο και είδα μάλλον τα πιο άσχημα (σε εμφάνιση) μπουζούκια, από τους επαγγελματίες οργανοποιούς.
Η βέργα δε χρειάζεται φως σαν μέθοδος, από κανέναν. Είναι μια παλιά τεχνική 100 χρόνων, με πολύ γνωστά αποτελέσματα, πλην και συν. Τα όργανα με τους χοντρούς λαιμούς και τις μεγαλύτερες τάσεις, τείνουν να έχουν ανάγκη από βέργα, αν δεν τα προσέχεις, αλλά σε ένα λεπτό μάνικο, μόνο βάρος επιπλέον θα δώσει, αφού το να σου σκεβρώσει έχει περισσότερο να κάνει με την χρήση και το κλίμα, παρά την τάση στο μανίκι. Είμαι φίλος καλός με τον κύριο Αλεξανδρή, έναν οργανοποιό που δε χρειάζεται να εκθειάσω, γιατί η ποιότητα των οργάνων του είναι γνωστή στους γνώστες. Μου μίλησε κάποτε για τη βέργα, απαγορευτικά. Επειδή ο αλεξανδρής δεν κάνει όργανα φτηνού κόστους, αλλά γερές και ακριβές κατασκευές, μου είπε ότι η χρήση της βέργας σε ένα τρίχορδο π.χ. όσο και σε μια κιθάρα (κάνει πολύ τίμιες κιθάρες…) είναι άχρηστη. Η σωστή μαραγκοδουλειά και η καλή εργασία του οργανοποιού, καθιστούν ένα ποιοτικό όργανο και σε ένα αξιόπιστο όργανο. Συνεπώς ο λίγκα ρόζα για μένα μιλούσε πιο σωστά από όλους. Προφανώς όταν κάνεις φτηνά μπουζούκια των 400-500 ευρώ, ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙΣ να κάνεις υψηλά ποιοτική δουλειά σε αυτά. Απλά δε βγαίνεις. Όσοι έχουμε δει από κοντά τη δουλειά το ξέρουμε αυτό. Και σίγουρα δεν μπορείς να διατυμπανίζεις ότι η βέργα δεν έχει αρνητικά αποτελέσματα. Έχουμε μπουζούκια αιώνα που είναι λειτουργικά και χωρίς βέργα. Υψηλοποιοτικές κατασκευές. Τα μπουζούκια του κύριου Στάμκου ίσως και να έχουν ανάγκη από βέργα, γιατί σε αυτό το κόστος, τουλάχιστον ότι έχω δει εγώ, δεν ήταν κάτι σπουδαιότερο από τα λεφτά που έδινες. Έχω παίξει και με ακριβότερο όργανο (νομίζω στα 700) πάλι στα ίδια επίπεδα. Δεν έχω κάποια εμπάθεια στον οργανοποιό, μιλάω τίμια.
Σίγουρα δεν απέδειξε κάτι το γεγονός ότι ένα μπουζούκι κράτησε καλά μετά από χρόνια. Το ίδιο συμβαίνει και σε πολλά όργανα που δεν έχουν βέργα.
Πάντως η άποψη των πιο ‘‘αναγνωρισμένων’’ ελλήνων οργανοποιών, είναι αρνητική ως προς την βέργα. Βαρλάς, Καφετζόπουλος, Αλεξανδρής, Φρονιμόπουλος κ.α. είπαν όχι. Και επειδή κανένας δεν μπορεί να πάρει έτσι απλά χειροπιαστά στοιχεία για τα επιχειρήματα, επιλέγει ποια άποψη πιστεύει.
Για μένα, it’s a no-no

Καλημερα σε ολους.Ωραιο θεμα,αν κ δεν εχουμε γνωσεις να το εμβαθυνουμε.Παρατηρω ομως την εξελιξη της οργανοποιειας,πως εμφανιζονται νεες ιδεες κ εφαρμογες.Η βεργα ηταν ενα βημα,τα τελευταια χρονια,βλεπουμε κ το ανθρακονημα,ισως στο μελλον δουμε κ αλλαγες κ πειραματα στη ξυλεια κλπ.Καποτε,ειχα τριχορδο με βεργα.Μετα το 1ο σεταρισμα στον 1-1/5 μηνα,ουδεποτε ακουμπησα τη βεργα για ρυθμιση.Το οργανο ηταν ρε-λα-ρε μονιμα,συμπεριφορα δηλ σταθερη.Οταν αλλαζα χορδες,συντομα,εβρισκε την ισορροπια του.Ποτε δε πειραξα λοιπον τη βεργα.Αρα,ουτε καλα καλα εξτρα βαρος δεν ειχε το μανικο.Το πουλησα αργοτερα,μολις μπορεσα να παρω αυτο που ηθελα,μεχρι τοτε ομως,δεν ειχα θεμα.Πιστευω,πως οι οργανοποιοι βαζουν βεργα κ ξεμπερδευουν με μας τους μικρομεσαιους πελατες.Δε σημαινει πως την υποστηριζω.Εχω ακομη το 1ο μου τριχορδο,που ειναι αλφαδι ολα τα χρονια,χωρις βεργα.Για μενα δε χρειαζεται,ισως μονο στα φθηνα οργανα.

Εγώ ξέρω πως όταν πήγαμε εκδρομή σε βουνό με υγρασία με 2 μπουζούκια ένα με ανθρακονημα ( φαντάζομαι καταλάβατε ποιου μάστορα και μάλιστα από τα φτηνά του) και ενα καταπληκτικό όργανο 2500 ευρώ (δε το λέω ειρωνικά) από πασίγνωστο μάστορα από αυτούς που μάχονται βέργες και ανθρακονηματα το όργανο αυτό σε ένα βράδυ είχε γίνει τόξο (τρόπος του λέγειν) και τα τρία πρώτα ταστα τριζανε όσο δε παίρνει… Το άλλο επαιζε κανονικοτατα… Και για να προλάβω ίδιες ακριβώς θήκες το ενα όργανο συνεχώς δίπλα στο άλλο… Τώρα αν χαλάει η βέργα την αισθητική του παραδοσιακού οργάνου έμενε με ευχαρίστησε που το μπουζούκι μ έπαιζε κανονικά και με στεναχώρησε που το παλικάρι το άλλο ξενέρωσε τη ζωή του… Αυτά…

Ευτυχώς που οι παλιοί δεν κάνανε φωνοληψίες σε βουνά με υγρασία… :smiley:

Κάθε τι στην εποχή του…:wink:

φιλε PANOSHAL,απεδειξες πως το ανθαρακονημα υπερτερει των αλλων?σχετικα ειναι ολα.Πολλοι παραμετροι μετρουν ωστε να χει ενα οργανο σταθερη συμπεριφορα.Η αξια του κατασκευαστη(η αληθινη),η παλαιοτητα της ξυλειας κλπ.Παντα σχεδον χρειαζεται προσαρμογη σε ενα διαφορετικο περιβαλλον,κ για μας οχι μονο στα οργανα:)
Στη τελικη,αν εχεις αλφαδι μανικο,ειναι λιγο αδιαφορο πως πετυχαινεται αυτο,αρκει να ναι ελαφρυ κ λειτουργικο!Το ποσο κοστιζει ενα οργανο ειναι αλλο θεμα.Αν ημουν κατασκευαστης,θα συνεχιζα διαρκως τα πειραματα…μεχρι να βρω το ιδανικο για μενα.

Επειδή έχει γίνει ένας φαύλος κύκλος γύρω από αυτή την κουβέντα και είναι πολυ εύκολο να χαθεί η μπάλα ας θέσουμε τα ground rules.
Ναι υπάρχουν καλα όργανα με ξύλινη βέργα"κοντρα" , ναι ,υπάρχουν καλα όργανα με αλουμινένια βέργα και ναι ,υπάρχουν καλα οργάνα με ανθρακόνημα. Ας συμφωνήσουμε σε αυτό.
Δεν υπάρχει σωστο ή λάθος, υπάρχει μου κάνει ή δεν μου κάνει, και εγώ πιστεύω πως είναι λάθος να χρησιμοποιήσουμε την παράδοση κατα το δοκούν σε μια εποχή όπου όλα εξελίσσονται και δεν είναι απαραίτητα κακό αυτό αυτό.
Ειναι αστείο να τσακωνόμαστε και να λασπολογούμε πολλές φορές για το τι πρέπει να μπαίνει στο μανίκι…όλοι έχουμε σαν κοινό την αγάπη για αυτό το είδος μουσικής και είναι θεμιτό να εκφράζεται ο καθένας μας με οποίο όργανο του γουστάρει.-

Ειπαμε ,μια ειναι η λυση.
Κοντυτερη κλιμακα και λιγο φαρδυτερη ταστιερα.

Εντάξει, αλλά ας αντιδιαστείλουμε μεταξύ κόντρα κολλημένων κομματιών ξύλου για τη διαμόρφωση του μάνικου, βέργας μεταλλικής με ρυθμιστικό κοχλία και ενσωματωμένου στο μάνικο ανθρακονήματος! Τελείως, μα τελείως διαφορετική τεχνική το κάθε ένα από τα άλλα!

Ξεκαθαρα,υποστηριζω την εξελιξη στην οργανοποιεια.Τελευταια χρησιμοποιειται το ανθρακονημα,ειμαι συμφωνος κ προτρεπω να το δουλευουν ολοι.Γενικα.πιστευω πως οι νεες γενιες οργανοποιων ειναι απιστευτοι τεχνιτες και στη πλειοψηφια καλλιεργημενοι ανθρωποι.Ειναι δυσκολο,να διαλεξεις καποιον εναντι αλλου,μαλλον θα αδικησουμε αθελα μας.Η εφαρμογη τοσο της βεργας,οσο κ του ανθρακονηματος τους δικαιωνει ολους.Αρα ειναι ζητημα πελατη πλεον.Εχεις 3 κατηγοριες να διαλεξεις.Με η χωρις βεργα,κ με ανθρακονημα.Ηχητικα,το καπακι και ο οπλισμος του κανει τη δουλεια.Η λειτουργικοτητα κλπ του τεχνιτη εργο.Διαλεγεις λοιπον τεχνιτη κι οργανο με τη τεχνικη που θες.Τοσο απλο.Απλως,δε θα θελα να χαθουν οι παλιες γνωσεις κι ας μην ειμαι οργανοποιος.Και φυσικα,δεν εχω λογο να διαφωνησω με καποιον,αν του κανει το Α η Β η Γ οργανο,αφου το γουσταρει πως να το κανουμε…εμενα μου περισσευει!

Πριν καιρο ειχα δει ενα βιντεο οπου καπου στο εξωτερικο επαιζαν σε μια αιθουσα ,κατι σαν μεγαρο μουσικης.
Ηταμ μια ορχηστρα απο διαφορα οργανα ,ενα μπουζουκι και ενα μαντολινο.
Οταν επαιζε το μαντολινο ολα ομορφα,καθαρος ,κρυσταλινος ηχος,μολις επαιζε το μπουζουκι σαφως κατωτερο των περιστασεων.Η μπουζουκιλα σε συνδιασμο με τον λιγο μπασο ηχο του, διαμορφωναν ενα ηχητικο αποτελεσμα μαλλον κακο κα ιφυσικα δεν ταιριαζε καθολου ο ηχος του.
Που θελω να καταληξω.
Οτι η μοναδικη εξελιξη που θα μπορουσε να γινει,θα ηταν μια επιστροφη σε οργανα προπολεμικα με τσακιση στο καπακι.Βεβαια αυτο ουσιαστικα δεν θα ηταν εξελιξη αφου προυπηρχαν αλλα για τον πολυ κοσμο που δεν γνωριζει ,θα ηταν,ειδικα ακουστικα.
Ακουγοντας τα σημερινα μπουζουκια και στην τηλεοραση σε ζωντανες εκπομπες, ειναι φανερο οτι ο ηχος του οργανου εχει ξεπεσει.
Θεωρω και μπορει να κανω λαθος,οτι ελαχιστοι οργανοποιοι εχουν την δυνατοτητα να ακουσουν τι βγαζει απο μεσα του το οργανο.Οι περισσοτεροι περιοριζονται σε ενα ξερο πριμο ή μπασο ηχο σαν αποτελεσμα το οποιο μπορει να το αντιληφθει και ενα παιδι του δημοτικου.
Γιαυτο βλεπεις οργανα ερασιτεχνων οργανοποιων να συναγωνιζονται επαγγελματιων.

Η χρηση βεργας ή ανθρακονηματος ειναι λυση αναγκης για οσους δεν μπορουν να κατασκευαζουν οργανα που θα αντεξουν στον χρονο ,χωρις σκευρωματα.
Αρα θεωρειται εξελιξη οσον αφορα την στατικοτητα και οχι το ηχητικο αποτελεσμα που μαλλον το χειροτερευει.

Μαγκες θα σας πω κατι και αν θελετε το δεχεστε…
Ειναι αποψη μου ομως.
Το γεγονος οτι πολυς κοσμος απομακρυνεται απο τους μπουζουκιστικους ηχους εχει να κανει και με το γεγονος οτι πλεον τα οργανα δεν ακουγονται σωστα στα αυτια του ακροατη.
Αυτο ειναι κατι που γινεται με αργους ρυθμους εδω και χρονια και γιαυτο δεν γινεται αντιληπτο αλλα πιστεψτε με,εαν τα μπουζουκια ειχαν σωστο ηχο δεν θα βρισκοντουσαν στο περιθωριο οπως κοντευει να γινει τωρα.

Ευχαριστω.

Το μπουζούκι δεν βρίσκεται στο περιθώριο επειδή έχει τον τάδε ήχο, αλλά γιατί πολύ απλά δεν υπάρχει μουσική, για αυτό και απέχουν από τις μεγάλες πίστες με όλη αυτή την σαβουρα, όλοι οι μεγάλοι παιχταραδες και προτιμούν να παίζουν σε μικρά μαγαζιά που υπάρχει ποιότητα

Τώρα για τον ήχο, προφανώς θα εννοείς τον καθαρά ηλεκτρικό από τους μαγνήτες που φυσικά και εγώ απεχθάνομαι, από εποχής Χιώτη

Υ.Γ. Οι περισσότεροι οργανοποιοι μπορούν να σου βγάλουν τον ήχο που θες/θέλουμε, γνώση υπάρχει, το θέμα είναι αν υπάρχει το πελατολόγιο

A post was split to a new topic: Μπουζούκια που δεν “μουντένουν” με τον χρόνο