ηχογραφήσεις των συνεδριων της Ύδρας...


(system) #1

Ψάχνοντας στο ίντερνετ βρήκα την εξής σελίδα απο κάποιον επισκέπτη των συνεδρίων του Έμερι στην Ύδρα ,ο οποίος ηχογραφεί τα σεμινάρια και τις μουσικές συναντήσεις και μετά τις πουλάει στο ίντερνετ(!!)
Ήθελα να ρωτήσω κατά πόσο αυτό επιτρέπεται και αν το γνωρίζουν οι συμμετέχοντες.Νομίζω πως στα Σιντι υπάρχουν και παρουσιάσεις του δικού μας Νίκου Πολίτη…

Για το 2004:
http://www.btinternet.com/~christopher.blackmore/rebetiko/hydra2004cd.html

και για το 2005:
http://www.btinternet.com/~christopher.blackmore/rebetiko/hydra2005cd.html

Νίκος


(system) #2

Δηλαδή Νικόλα, άλλοι παίζουν, άλλοι δίνουν τις γνώσεις τους, άλλος οργανώνει και άλλος πουλάει ή δεν κατάλαβα καλά;


(system) #3

Με εμπειρία πλέον δύο παρακολουθήσεων (04 και 05) μπορώ να πώ δυό λόγια για την Ύδρα.

Ο ίδιος ο Έμερυ δεν το ονομάζει συνέδριο αλλά «μάζωξη» (Hydra gathering) και μάζωξη είναι. Οι συμμετέχοντες (στην συντριπτική πλειοψηφία τους ξένοι) είναι οι περισσότεροι λάτρες του ρεμπέτικου και έρχονται να διασκεδάσουν και παρεμπιπτόντως να ακούσουν και κάποιους που θα μιλήσουν για κάτι σχετικό με ρεμπέτικα, γενικά ή ειδικά. Οι ομιλούντες είναι στη συντριπτική τους πλειοψηφία μή ακαδημαϊκοί (με την ευρωπαΪκή έννοια). Δεν υπάρχει περιορισμός στα θέματα που παρουσιάζονται και έτσι μπορεί κανείς να ακούσει από θεωρία ανατολικής μουσικής μέχρι συγκρίσεις μεταξύ ρεμπέτικου και χίπ χόπ. Δημιουργείται ένα είδος παρέας και τα βράδυα γίνονται οργανοπαιξίες (ρεμπέτικα, παραδοσιακά και ότι ήθελεν προκύψει). Για τις ομιλίες δεν υπάρχει κόπυράϊτ, αφού δεν δημοσιεύονται επίσημα πρακτικά.

Ο συγκεκριμένος «σύνεδρος» που ανακάλυψε ο Multi Kulti Νίκος, είναι ένας συμπαθητικός Εγγλέζος που από την εμφάνισή του δεν θα μπορούσε να είναι άλλης εθνικότητας, δεν μιλάει λέξη ελληνικά αλλά λατρεύει τα ρεμπέτικα. Κυκλοφορεί με το μηχάνημα ΜΡ3 και καταγράφει τα πάντα, από τις ομιλίες μέχρι τα γλέντια και μετά τα πουλάει για να εξασφαλίσει τμήμα των χρημάτων για την επόμενη επίσκεψή του, μιά και δεν είναι εύπορος, κάθε άλλο θα έλεγα. Ρωτάει όλους τους συμμετέχοντες αν θα είχαν αντίρρηση να παρουσιάσει προς πώληση τις ηχογραφήσεις του και κανείς δεν άκουσα να πή όχι. Την περυσινή «δουλειά» του (τρία σιντί) μου την έστειλε αρνούμενος πληρωμή. Το ίδιο θα κάνει και φέτος, φαντάζομαι, αν εκδηλώσω ενδιαφέρον για αγορά.

Ο «γραφικός» για πολλούς Εντ Έμερυ είναι ένας Εγγλέζος με ελληνίδα (μικρασιάτισσα) μητέρα, με καλά ελληνικά και μεγάλο ενδιαφέρον όχι μόνο για την ελληνική μουσική αλλά και για την ανατολική Μεσόγειο και τις αφροασιατικές χώρες γενικότερα. Δεν είναι ειδικός. Κάνει ότι μπορεί αλλά δεν μπορεί πολλά. Δεν μπορεί επίσης να απαγορεύσει την τυχόν προβολή του εαυτού του μέσω της μάζωξης, αφού αυτός την διοργανώνει. Δεν έχει καθόλου (ή έχει αμελητέα) υποστήριξη από φορείς κλπ. και συχνά «μπαίνει μέσα» λόγω κακής οργάνωσης και άλλων λόγων. Δεν έχει καλές σχέσεις με τα μεγάλα ονόματα του κουλτουριάρικου χώρου των ερευνητών του ρεμπέτικου στην Ελλάδα, λέγοντας ότι τον φτύνουν επειδή δεν πληρώνει στους συμμετέχοντες ούτε τα έξοδά τους (μετακινήσεις, διανυκτερεύσεις κλπ.). Έχει έναν εξαίσιο τρόπο να τσακώνεται με πολλούς γιατί δεν είναι «διπλωμάτης».

Έτσι λοιπόν άλλοι παίζουν, άλλοι δίνουν τις γνώσεις τους, άλλος οργανώνει και άλλος πουλάει όπως λέει και ο Νίκος. Ένας αχταρμάς δηλαδή, στη βάση του «take it or leave it».

Θα τελειώσω με τρία θέματα:

1: Για πολλά συνεχή χρόνια έρχονται στην Ύδρα δύο Τούρκοι, μελετητές του ΖεΪμπέκικου, και μιλάνε για τον τούρκικο Ζεϊμπέκικο. Φέτος παρουσίασαν μία εργασία που μου απάντησε στις περισσότερες απορίες μου σχετικά με τον τουρκικό Ζεϊμπέκικο μουσικά, χορευτικά, ιστορικά και κοινωνιολογικά. Παίζουν ωραιότατα σάζι και είναι εντυπωσιακά ενημερωμένοι για τα ελληνικά πράγματα και πραγματιστές (τα του Καίσαρος το Καίσαρι και τα του θεού τω θεώ, δηλαδή). Το παράπονό τους είναι ότι κανείς Έλληνας ερευνητής (τους ξέρουν όλους) δεν τους απάντησε ποτέ σε ερωτήσεις τους.

2: Γνώρισα έναν Αγγλο που μένει στη Σουηδία και μίλησε για (και μου πούλησε) ένα σιντι με εκπληκτική δουλειά του Chris Howard και κείμενα δικά του (δες σχετικό τόπικ του φόρουμ). Βιρτουόζος νυκτών έγχορδων (αναγεννησιακό λαούτο, ούτι, τρίχορδο μπουζούκι) με εκπληκτικά ελληνικά, απίστευτες γνώσεις σε προπολεμικές ηχογραφήσεις Ελλάδας και Αμερικής, το δικό μου πολίτικο λαούτο έμαθε να το παίζει σε μισή ώρα, παίξαμε μαζί και μπουζούκι και παραδοσιακά με τις ώρες, ήξερε τα πάντα, μακάρι αρκετοί Έλληνες να ήταν σαν και αυτόν.

3: Ο Σουηδός Leif Erikson είναι γνωστός στην Ελλάδα (Παπαδόπουλος αλλά ας μη μιλήσουμε γι αυτό). Ένα λέω: σε μιά παράσταση Καραγκιόζη ο καραγκιοζοπαίκτης μας μάζεψε να του παίξουμε. Έπαιξα το ζεΪμπέκικο του Σταύρακα, το ράμπι ράμπι για τον Εβραίο, τραγούδησα αμανέ αλλά όταν μας ζήτησε τσάμικο για τον Μπαρμπα Γιώργο σήκωσα τα χέρια ψηλά. Αμέσως ο Leif έπιασε στο ακκορντεόν την Ιτιά και την έπαιξε ολόκληρη χωρίς μισό λάθος. Η γυναίκα του τα βράδυα σιγοτραγουδούσε πάλι με τις ώρες χωρίς να της λείψει ούτε ένα σχεδόν τραγούδι.

Το να μην σταματήσουν να έρχονται τέτοιοι άνθρωποι στην Ελλάδα είναι για μένα αρκετό κίνητρο για να συνεχίσω να πηγαίνω στη μάζωξη του Έμερυ στην Ύδρα κάθε χρόνο.


(system) #4

Γεια σου Νίκο,

Σ’ ευχαριστώ για τις πληροφορίες σου για τη “μάζωξη” της Ύδρας. Ο συμπατριώτης μου ο Leif Eriksson έχει γράψει μερικές ενδιαφέρουσες εργασίες για τους Έλληνες μπουζουξήδες της Σουηδίας. Στο παρελθόν έχουν γίνει αρκετές συζητήσεις για τις συναντήσεις στην Ύδρα εδώ στο φόρουμ…για να μάθεις περισσότερα μπορείς να κοιτάξεις το παρακάτω thread:

http://www.rembetiko.gr/forum/messages/53/539.html

Εύα


(system) #5

Γεια σου πάλι,

Δεν είναι ο Eriksson, αλλά ο Mats Einarsson που έχει γράψει για τους μπουζουξήδες. Όμως, οι δύο παίζουν μαζί στο συγκρότημα “Μερακλήδες”, γι’ αυτό μπερδεύτηκα!

http://www.rfod.se/fmk/detail.asp?lang=sw&nr=813

Εδώ είναι το άρθρο:

Einarsson, Mats. “Some Aspects of Form as an Intersubjective Framework in Instrumental Improvisations (Taximia) in Greek Bouzouki Music.” See General section, A. Buckley, K. Edström, P. Nixon, ed., Proceedings, 181-95. Bibliog., discog. , music.

Buckley, Ann, Karl-Olof Edström, Paul Nixon, ed. 1991. Proceedings of the Second British-Swedish Conference on Musicology: Ethnomusicology, Cambridge, 5-10 August 1989. Musikmuseets skrifter, 21. Göteborgs: Götebors Universitet, vii, 377 pp., bibliogs., discog., gloss., maps, music, photo.

Εύα


(system) #6

Αντιγραφω :
Ο συγκεκριμένος «σύνεδρος» που ανακάλυψε ο Multi Kulti Νίκος, είναι ένας συμπαθητικός Εγγλέζος που από την εμφάνισή του δεν θα μπορούσε να είναι άλλης εθνικότητας, δεν μιλάει λέξη ελληνικά αλλά λατρεύει τα ρεμπέτικα. Κυκλοφορεί με το μηχάνημα ΜΡ3 και καταγράφει τα πάντα, από τις ομιλίες μέχρι τα γλέντια και μετά τα πουλάει για να εξασφαλίσει τμήμα των χρημάτων για την επόμενη επίσκεψή του, μιά και δεν είναι εύπορος, κάθε άλλο θα έλεγα. Ρωτάει όλους τους συμμετέχοντες αν θα είχαν αντίρρηση να παρουσιάσει προς πώληση τις ηχογραφήσεις του και κανείς δεν άκουσα να πή όχι. Την περυσινή «δουλειά» του (τρία σιντί) μου την έστειλε αρνούμενος πληρωμή. Το ίδιο θα κάνει και φέτος, φαντάζομαι, αν εκδηλώσω ενδιαφέρον για αγορά.

Οσο ρομαντικα, γραφικα και συγκινητικα ακουγονται αυτα φιλε Νικο -γιατι πρεπει να σου πω
οτι τα περιγραφεις γλαφυρα- δε νομιζω οτι ειναι
οτι καλυτερο να πουλιωνται αβερτα στο διαδικτυο ομιλιες on και off the record, συνεδρια και καποια λαιβ αυθορμητα, που τελικα ποσοι θα τα παρουν, αντε το πολυ 100-200 και αν … εκμεταλλευομενος λεω εγω τη φανατικοτητα ορισμενων.
Με αυτη την εννοια θα μπορουσαμε ο καθενας μας να βγαλει απο το αρχειο του πραγματα και να γινει εδω ενα ατελειωτο μπαζαρ …
Μη νομιζεις οτι περισσευουν σε κανενα λεφτα …


(system) #7

Ποιοί 100-200 Γιώργο μου! Ζήτημα είναι να βρεθούν 5-10. Πάντως, στο διαδίκτυο είτε το θέλουμε είτε όχι πουλιώνται αβέρτα ομιλίες, συνέδρια, όπως επίσης και κάθε είδους εμπορεύματα. Πραγματικά ατελείωτο μπαζάρ είναι, αλλά πρόσεξε: το διαδίκτυο, όχι το δικό μας φόρουμ. (το λέω αυτό γιατί λές «και να γίνει εδώ ένα ατελείωτο μπαζάρ»).


(system) #8

Και κάτι ακόμα, τώρα που επισκέφτηκα το σάιτ που αναφέρει ο Νίκος: ο Εγγλέζος δεν δίνει τιμή για τα σιντί που προσφέρει, λέει ότι είναι μία “small sum” και δίνει δύο κουμπιά: ένα για κανονική αγορά, αν θέλεις, και ένα για “donation” όπου μπορείς απλά να τον κεράσεις μία μπύρα Μύθος (αυτή φαίνεται του αρέσει). Είπα, είναι συμπαθητικός και εγγλέζος.


(system) #9

Αμα ειναι ετσι ρε συ Νικο μαγκια του και μπραβο του !! Ειναι οντως απο αυτους τους τυπαδες Εγγλεζους που εχω γνωρισει πολλους.
Φετος το καλοκαιρι μαλιστα τον Howard που εχει τη δικη του ιστορια και χορευει ωραιο ζειμπεκικο και ενα ζευγαρι γυρω στα 55 που η κυρια ειναι δασκαλα στη Λυρικη του Λονδινου και οι δυο λατρεις της ελλην.μουσικης καιτου ρεμπετικου !!
Μετα χαρας λοιπον να του δωσω κι εγω υλικο και να με κερασει μια χλιαρη, μαυρη μπυρα σε ποτηρι μεγαλο γεματο ως τα χειλια και ελαχιστο αφρο οπως αυτη που ειχα πιει σε μια ομορφη παμπ στην Οξφορδη στα 1984, κι απο μεζε κατι κουφα τυρια κι αλλαντικα …


(system) #10

Δε θέλω ιδιαίτερα να επιμείνω ή να τραβήξω το θέμα αλλα πρέπει να πώ ότι άν πατήσετε το λινκ της διαδικτυακής πληρωμής του PAYPAL, που έχει στη σελίδα του, βγάζει small sum 10 αγγλικές λίρες…