Ηλεκτρική κιθάρα από κόντρα πλακέ

ηθελα να μοιραστω μαζι σας το σοκ που επαθα σημερα.!!Εχω μια ηλεκτρικη κιθαρα Ibanez του εμποριου,που θεωρειται απο τις καλες εταιριες.Αποφασισα να βγαλω το μπρατσο να την σουλουπωσω λιγο και οταν ειδα απο τι “ξυλο” ειναι το σωμα της κιθαρας επαθα σοκ!!Κοντρα πλακε θαλασσης.Η πλακα ειναι οτι την εχω πολλα χρονια και ο ηχος της με ικανοποιουσε πολυ.ομως μου εκανε τρομερη εντυπωση.Και βαμμενη οπως ειναι αντε να υποψιαστει κανεις τι κρυβει.
μιας που το φερε η κουβεντα παντως ξερει κανεις αν στα ηλεκτρικα οργανα το ξυλο παιζει τοσο πια σημαντικο ρολο στον ηχο?και αν μου πει ΝΑΙ εχω την απορια που υστερει η δικια μου κιθαρα απο μια αντιστοιχη με μαονι η αλλο σοβαρο ξυλο…

Καλησπερα σας. Πραγματι το να αντικρυζεις και κοντρα πλακε θαλλασης σ ενα μουσικο οργανο δεν ειναι και το ποιο συνιθησμενο. Αν επιτρεπεται ποσο την πηρες? Ρωταω γιατι ενα αναλογο επαθα κι εγω σ ενα μπουζουκι της ταξης των 200 ευρω που καποιος μου το αφησε γιατι πλεον ο πιτσιρικας που το πηρε εγκατελειψε την προσπαθεια για να μαθει.Οταν κι εγω πηγα να το κανω ανταλλακτικα γιατι μονο το σκαφος ψιλοαξιζε διαπιστωσα οτι το μανικο κλασσικα ηταν απο μαονι (κατι συνηθησμενο ποιο πολυ σε φτηνα οργανα αλλα το θεμα δεν ειναι αυτο. Αντι για κοντρα ξερετε τι ειχε?? ΜΠΕΤΟΒΕΡΓΑ!!! και μαλιστα ΣΚΟΥΡΙΑΣΜΕΝΗ!!! Ναι οπως σας το λεω. Ιδια μ αυτες που βαζουνε στις οικοδομες.Παντως δεν ξερω κατα ποσο γελοιο ειναι για εναν που κατασκευαζει οργανα να βαζει τετοιας διαλογης υλικα αλλα θα μου πειτε ε! φθηνο οργανο ειναι για να μπορει να το δωσει τετοια τιμη και οχι 200 αλλα σιγουρα κανα 150 να βγαλει και ο πωλητης κανα 50 ευρω για την διαθεση τι υλικα θες να βαλει. Γι αυτο ειπα να ποσταρω κι αυτο το μηνυμα μηπως σου συναιβει κατι τετοιο αναλογο φιλε αλλα και για προς συμορφωση οσων επιλεγουν για μαθητικο οργανο ενα φτηνο να μην παιρνουν τα βιομηχανοποιημενα αλλα ενα της προκοπης με λιγα παραπανω χρηματα απο ενα οργανοποιο για να ξερει στην τελικη τι κραταει και παιζει!!!

Μπουζουκι η λοστο!!!

Το “βιομηχανοποιημένο” όργανο, φίλε μου, είναι κάπως δύσκολο να έχει τη μπετόβεργα σκουριασμένη…

Συμφωνω κυριε νικο αλλα αν παρουμε την εκδοχη οτι ειναι χειροποιητο τοτε αυτος που το εφτιαξε/φτιαχνει πρεπει κατεπηγοντως να αλλαξει επαγγελμα σε εργολαβο οικοδομων. Αν ειναι δυνατον να χρησιμοποιουν οργανοποιοι τετοια αχρηστα υλικα:087::087:

Το υλικό ονομάζεται resoncast και είναι ένας πειραματισμός της ibanez στις αρχές-μέσα της δεκαετίας του 90. Είναι ένας συνδιασμός απο πεπιεσμένο ξύλο(μάλλον ότι έχει απομείνει απο κανονικά όργανα) και διαφόρων συνθετικών που πρεσσάρεται κατευθείαν στο σχήμα του σώματος.Δεν είναι κόντρα πλακέ είναι υλικό που σχεδιάστηκε με κάποιες στοιχειώδεις ακουστικές ιδιότητες.Ο πειραματισμός δεν κράτησε πολύ αλλα θα δείς πολλούς ιδιοκτήτες να μην έχουν ιδέα οτι κρατάνε στα χέρια τους ενα κομμάτι συνθετικής κιθάρας. Απο ότι ακούω δεν είναι και τραγικό,αλλα έχω την εντύπωση οτι κατασκευάστηκε σε δύσκολη περίοδο για την εταιρία. Προσπάθησαν να σώσουν χρήματα χρησιμοποιόντας φτηνότερα υλικά.Δεν είναι λοιπόν αποτέλεσμα ακουστικής έρευνας αλλα περισσότερο οικονομικής.Παρόλαυτα, ψιλοδουλεύει…
Εκτώς απο τις παλιές ηλεκτρικές που είχαν πολύ απλούς μαγνήτες και πραγματικά χρειαζόντουσαν ποιότητα στα ξύλα,νομίζω οτι τα περισσότερα καθαρά ηλεκτρικά όργανα στηρίζονται πλέων στην πολύ καλή ποιότητα των ηλεκτρονικών τους παρά στην ποιότητα του ξύλου. Μην ξεχνάμε οτι πρόκειται για βιομηχανίες.Ποιός θα κάτσει να διαλέξει τα ξύλα και για ποιό λόγο;
Ε τι νομίζεις…ισα κι’ όμοια είναι με τα μπουζουκάκια μας;

Θα είναι σαν και αυτή που έχει ο Βουτσάς οταν τραγουδάει το ΦΣΣΣΣΣΣΣΣΣΣΣΣ ΜΠΟΙΝΓΚ!:246:

καλημερα κι απο μενα.νομιζω οτι η απαντηση του αλκ ειναι περα για περα κατατοπιστικη.κατι παρομοιο ειχε γινει και στα μπουζουκια πριν απο αρκετα χρονια εδω στην θεσσαλονικη απο τους αδερφους μαυρομουστακη.οργανωσαν λοιπον ενα εργοστασιο στο κιλκις το οποιο παρηγαγε μπουζουκια με το κιλο.τα οργανα ονομαστηκαν ECORDA και ειχαν σκαφος πλαστικο καπακι κοντραπλακε με κολλητη χαρτινη φιγουρα και μανικι οξια κακιας ποιοτητας.το 1979 αγορασα και γω προσωπικα ενα προς 900 δραχμες τοτε.σε 2 εβδομαδες πηγα για κυνηγι με το οργανο γιατι εγινε το τελειο τοξο!!!Μεχρι και σημερα ερχονται στο εργαστηριο τετοια οργανα για επισκευη η ανταλαγη.Στην περιπτωση βεβαια της ηλ.κιθαρας τα πραγματα ειναι σαφως καλυτερα.

σε 2 εβδομαδες πηγα για κυνηγι με το οργανο γιατι εγινε το τελειο τοξο!!!
:019::019::019::019::019::019::019: Τουλαχιστον σκοτωσες τιποτα παναγιωτη η τσαμπα το χιλιαρικο!!!???:019::019::019::019:

Λετε και ο ηρακλης να χρησημοποιουσε τετοιο???

δεν ηταν μονο το μπουζουκι μαπα αλλα και οι χορδες.στο πρωτο τεντωμα που εκανα εσπασαν:mad:.και να φανταστει κανεις οτι δουλεψα στην λαχαναγορα 1 μηνα για να μαζεψω το μπακιρι δηλ.900 δραχμες.οποιος εχει ζησει παρομοια κατασταση καταλαβαινει τι λεω.:112::016::016::mad::087::245::112:

έχω την αίσθηση ότι τα ξύλα παίζουν ΠΑΡΑ πολύ σημαντικό ρόλο και στις ηλεκτρικές κιθάρες. Έχω παίξει με FENDER μεξικάνικη και με FENDER αμερικάνικη με τους ίδιους μαγνήτες (κάποιο μοντέλο Lace Sensor) και σε θέμα ήχου είναι η μέρα με τη νύχτα !!
Ο πολύ καλός μαγνήτης απλά θα σου εξασφαλίσει πεντακάθαρο ήχο. Τα ξύλα είναι άλλο πράγμα.
άμα είναι να παώ να πάρω μια συμπιεσμένο ροκανίδι ηλεκτρική των 100 ευρώ και να ρίξω τρεις μονούς Seymour Duncan να καθαρίσω !
:slight_smile:

Δεν λέω οτι δεν παίζει κανένα ρόλο αλλα ορισμένα πράγματα είναι και θέμα ψυχολόγίας. Αμα σου βάλει κάποιος στο χέρι ένα όργανο και σου πεί οτι είναι καλό και απο καλή χώρα κατασκευής, θα σου ακουστεί καλύτέρο.Και αντίστοιχα όταν σου πει κάποιος οτι παίζεις με κανα κομοδίνο θα σου ακουστεί κομοδίνο.Η ταμπέλα επιρρεάζει την κρίση και των καλύτερων μουσικών.
Καλό παράδειγμα μια βιολονίστρια που λέγεται Ida Handel. Ολη της την ζωή έπαιζε ενα τρομερό βιολί ιταλικό Guarneri Del Jesu και προς στο τέλος της καριέρας της κάποιος ειδικός της είπε οτι δεν είναι γνήσιο αλλα ένα πολύ καλό αντίγραφο 100 χρόνια νεότερο (νομίζω) απο τον Αγγλο κατασκευαστή John Lott ( η διάνοια των αντιγραφών στην κατασκευή βιολιών). Ε λοιπόν μόλις το έμαθε αποφάσισε οτι δεν της άρεσε ο ήχος και το πούλησε και πήρε ένα ιταλικό…Και πολλοί είπαν οτι όντως, αλλιώς ακουγόταν το βιολί σαν Lott…γιατι απο την στιγμή που έμαθε οτι είναι Lott…το έπαιζε σαν Lott και όχι σαν ανεκτίμητο Guarneri del Jesu.
Δεν αμφισβητώ την κρίση κανενός αλλα είναι τρομερά δύσκολο να είσαι αντικειμενικός έχοντας κοιτάξει ταμπέλες, γιατι το ακριβό συνήθως θα σε πείσει ποιό εύκολα ενώ το φτηνό θα πρέπει να διαπρέψει για να τραβήξει την προσοχή σου.Και το τι κρατάμε( η νομίζουμε οτι κρατάμε) στα χέρια μας σίγουρα επιρρεάζει το πόσο θετικά θα παίξουμε.

παιδια καλημερα και απο μενα.Βασικα η κιθαρα ηταν δωρο οποτε δεν τα κλαιω.Υπολογιζω οτι στα σημερινα χρηματα γυρω στα 300 ευρα θα παιζει.
οσον αφορα ομως την fender Μεξικου και Κορεας το οτι εχει διαφορα στον ηχο σιγουρα παιζει ρολο το ξυλο.Αλλα οπως και να εχει η βασικη πηγη σηματος αν εχει χαλια ποιοτητα οτι και μαγνητη νε εχει δεν το σωζει.Ειναι σαν να λεμε οτι δεν χρειαζεται καποιος να εχει καλη φωνη,αρκει να την φτιαξει απο το equalizer…δεν παιζει.
Το θεμα ειναι οτι μια αξιοπιστη εταιρια σαν την ibanez ειναι ξεφτιλα να χρησιμοποιει τετοια υλικα.Αλλα εξακολουθω να απορω σε ποιες συχνοτητες θα εχει απωλειες το κοντρα πλακε η οπως αλλιως λεγεται…

όσο για το ξύλο πιστεύω δεν παίζει κανέναν απολύτως ρόλο μιας και στην ηλεκτρική δεν έχεις αντηχείο όπως στην κλασσική ή την ακουστική αλλά ο ήχος εξαρτάται απο τις παλινδρομήσεις που κάνουν οι χορδές και μεταβάλουν το μαγνητικό πεδίο γύρω από τα πηνία.τώρα βέβαι αισθητικά και καθαρά για πρακτικόυς λόγους (βάρος κτλ.) σίγουρα μπορεί να παίξει ρόλο.

 	 	 	 	 	  1.Μην σου φαίνεται  καθόλου περίεργο οι Ibanez που δεν είναι PRESTIGE κατά 90% είναι φτιαγμένες από αυτό το υλικό. Στα PRESTIGE τα ξύλα τις είναι κατά μέσο όρο πολύ καλής ποιότητας. Και δεν είναι η μοναδική εταιρία που στα φτηνά μοντέλα της χρησιμοποιεί αυτό το υλικό.....  

2.Μετά από πειράματα που κάναμε σε ένα studio εδώ στην Κρήτη με ένα φίλο μου σε 4 διαφορετικές κιθάρες καταλάβαμε πως δεν υπάρχουν ουσιαστικές διαφορές στον ήχο αν είναι σωστά ρυθμισμένες ( ύψος από τους μαγνήτες , σωστά ρυθμισμένο floyd rose ή edge pro αναλόγως τι έχει.) Η πραγματικά μεγάλη διαφορά όμως ήταν στο πόσο εύκολες ήταν στο παίξιμο αυτές οι κιθάρες. Όχι από άποψη μαλακές ή σκληρές κτλπ. Αλλά στο πόσο ελαφριές και ανατομικές, σαφώς οι κιθάρες τύπου Les Paul σε αυτόν τον τομέα υστερούν όσον αφορά το βάρος.

Καλησπερα σε ολους.:088:
Ειμαι καινουριος στο forum και τωρα αρχιζω σιγα σιγα να μπαινω στο κλιμα των συζητησεων.

Διαβασα τις αποψεις των προηγουμενων και θα ηθελα να παραθεσω και εγω τη γνωμη μου πανω στο αν και ποσο επηρεαζουν τον ηχο μιας ηλεκτρικης κιθαρας τα ξυλα που εχει επανω. Προσωπικα εγω μπουζουκι παιζω αλλα ετυχε κατα καιρους να κανω παρεα με αρκετα ατομα που παιζουν ηλεκρικη κιθαρα. Η αποψη που επικρατει λοιπον - και επιτρεψτε μου να διαφωνησω με τους παραπανω - ειναι οτι το ξυλο πανω στην κιθαρα παιζει πολυ σημαντικο ρολο στην αποδοση ηχητικα της κιθαρας, και μαλιστα πολλες φορες σε ποσοστο εως και 80-20 (ξυλα-μαγνητες αντιστοιχως)! Νομιζω οτι ειναι μια αποψη που ισως να ακουγεται λιγο υπερβολικη αλλα οπως ειπα δεν ειμαι ουτε ειδικος, ουτε καν κιθαριστας, για να αναλυσω το ζητημα. Ας βρεθει καποιος ειδικοτερος (καποιος οργανοποιος ισως?) να πει την γνωμη του. Εγω απλως παραθετω μια αποψη που εχω ακουσει πολλες φορες απο κιθαριστες και μου εχει κανει εντυπωση.

Γεια χαρα…:241::241::241:

Η προσωπική μου άποψη, είναι ότι τα ξύλα στην ηλεκτρική κιθάρα παίζουν πολύ σημαντικό ρόλο. Έχω φτιάξει δύο ηλεκτρικές κιθάρες στον Πάνο Οικονομάκη (Φ Ο Β Ε Ρ Ο Σ - Κ Α Τ Α Π Λ Η Κ Τ Ι Κ Ο Σ !!!) (στη Νέα Σμύρνη). Τα ξύλα τους διαφέρουν όπως και ήχος τους. {Εννοώ τον ήχο που βγάζουν σε ένα ενισχυτή -ηλεκτρικής κιθάρας- χωρίς καμμία παραμόρφωση και με τις ίδιες ρυθμίσεις (μπάσσα-πρίμα, κ.ο.κ)}. Επίσης ο ήχος τους διαφέρει, ανάλογα με το ποιός παίζει (όσο και αν αυτό ακούγεται περίεργο).

μα και τις ηλεκτρικες κιθαρες χωρις βυσμα τις δοκιμαζουμε αρχικα.να ακουσουμε τον ογκο το sustain αρμονικες. τα ηλεκτρικα σημαντικα αλλα επονται…:242:

Αυτό το επιβεβαιώνω κι εγώ από προσωπική πείρα. ΜΟΝΟ εκεί παίζει ρόλο το ξύλο, στις καθαρές. Όταν βάζεις γκάζια και ένας τενεκές μπορεί να ακουστεί καλός, και δεν υπάρχουν αισθητά σημαντικές διαφορές.

Όμως, δεν ξέρω το ποσοστό. Δηλαδή, σαφώς στα καθαρά παίζουν ρόλο τα ξύλα και οι μαγνήτες, αλλά δεν ξέρω πόστο %ξύλα και πόσο% μαγνήτες…και μάλλον η ζυγαριά (κακά τα ψέμματα) κλίνει προς τους μαγνήτες, δεν νομίζω ότι είναι 50-50.

Για τον ήχο και την αναγνώριση μιας ηλεκτρικής κιθάρας, υπάρχουν πολλοί παράγοντες κι ο καθένας στα αυτιά του σίγουρα έχει την δικιά του ζυγαριά.

Τέσσερις από αυτούς τους παράγοντες (της δικιάς μου ζυγαριάς) θα ξεχώριζαν περισσότερο.

  1. 40% στα ξύλα και στην σωστή κατασκευή
  2. 30% στους μαγνήτες και τα ηλεκτρικά,
  3. 20% στον βασικό σχεδιασμό (μοντέλο) κιθάρας strato, tele, lesPaul κ.τ.λ,
  4. 10% στα χέρια και το παίξιμο του κιθαρίστα.