Δημιουργία προγραμμάτος ορχήστρας


(system) #1

Μάγκες, σας χαιρετώ μετά από αρκετές μέρες, λόγω πειραματισμών με τα Windows που με άφησαν χωρίς Διαδίκτυο πολλές ώρες.

Ξέρω ότι τώρα δεν είναι και ο καλύτερος καιρός για δημιουργία νέων συζητήσεων (διακοπές γαρ) αλλά ας ξεκινήσουμε και βλέπουμε.

Συγκεκριμένα θα ήθελα τις γνώμες σας για το πώς διαλέγουμε τραγούδια για ένα συγκεριμένο πρόγραμμα μιας ορχήστρας. Και για να μη ξανοιχθούμε στην αρχή πολύ θα έλεγα να συζητήσουμε για ένα πρόγραμμα ταβέρνας που πιθανότατα ενδιαφέρει όλη τη μάγκα του φόρουμ.

Ποιά ερωτήματα άραγε θα πρέπει να απαντηθούν;

Προσωπικά βλέπω ότι ένα πρόγραμμα θα πρέπει να ξεκινά με αργούς ρυθμούς (π.χ. χασάπικο) και να προχωρά βαθμηδόν σε γρηγορότερους και να καταλήγει σε ένα είδος σούστας όταν οι μουσικοί θέλουν να… κάνουν διάλειμμα, αφού θα έχουν ξεθεώσει αυτούς που χορεύουν ώστε να μη διαμαρτυρηθούν. Προκύπτει όμως το ερώτημα αν πρέπει να γίνονται εναλλαγές των ρυθμών, ή των ενοτήτων των ρυθμών κι αν ναι πόσες εναλλαγές και πότε να γίνονται;

Δεύτερο βασικό στοιχείο, εκτός από το ρυθμό, πρέπει να παίζει (απ’ ότι καταλαβαίνω) και η κλίμακα ενός τραγουδιού ώστε να υπάρχει κάποια ομοιομορφία για μικρές ενότητες του προγράμματος (π.χ. να ξεκινά η ορχήστρα με 4-5 χασάπικα λ.χ. σε ΡΕ μινόρε).

Το τρίτο διαισθάνομαι ότι θα πρέπει να είναι κατά πόσο θα ήθελαν οι μουσικοί να κάνουν τον κόσμο να χορέψει, οπότε και το παίξιμο τους γίνεται πιο δυνατό και πιο “επιβλητικό”.

Το ακροατήριο πιστεύω ότι είναι το τέταρτο στοιχείο που πρέπει να ληφθεί υπόψη (θα έλεγα μάλιστα ότι έχει μεγάλη σημασία. Αν έχεις να παίξεις στη συνεστίαση του “Ομίλου Απομάχων της Ζωής” θα παίξεις πιο ήρεμα τραγούδια, ενώ αν έχεις να παίξεις στην ετήσια “μάζωξη” των αποφοίτων του “Τάδεκολλεϊτζ” θα παίξεις άλλα πολύ πιο ζωντανά τραγούδια.

Αυτά μου έρχονται στο μυαλό αυτή τη στιγμή κι είμαι σίγουρος ότι υπάρχουν πολύ περισσότερα.

Ποιά είναι η δική σας γνώμη;