Βορονώφ


(Petros Veneris) #1

Καλημέρα
Μια βοήθεια στην αναγνώριση του ρυθμού θα ήθελα για το τραγούδι
//youtu.be/kkduq7FhYqI
.


(Νίκος Πολίτης) #2

Κλασικό εννιάρι, τονισμένο 2223.


(Petros Veneris) #3

Δε θα το έλεγα και κλασσικό. Προσπαθώ από το πρωί να κρατήσω το ρυθμό, αλλά με αποπροσανατολίζει.


(Νίκος Πολίτης) #4

Χμ, τώρα που το προσέχω καλύτερα, η πρώτη δοξαριά είναι κάπως περισσότερο τραβηγμένη σε διάρκεια, που ίσως σε παρασύρει να νομίσεις ότι αρχίζει με τριάρι (3222), όμως με τη συμπλήρωση των πρώτων έξη χτύπων (222 εκ των οποίων ο πρώτος “ξεκινάει νωρίτερα”) διακρίνεται σαφώς το τριάρι του πρώτου μέτρου που ακολουθεί και από κει και πέρα, ο ρυθμός έχει πλήρως σταθεροποιηθεί. Φυσικά, προσοχή, το κάντο μπαίνει με άρση, δηλαδή στον δεύτερο χτύπο.


(Νίκος Σαρηγιάννης) #5

καρσιλαμάς είναι, αλλά όντως πολύ μπερδεμένος. μέτρα το 2-2-2-3 ως έ-να/δύ-ο/τρία/τέ-σσε-ρα σταθερά και μεγαλοφώνως για να δεις που πατάει η μελωδία.
θα το παίξουμε στην μάζωξη απόψε;

αν βρήκες το ελιξήριο της νεότητος δώσε και σε μένα!


(ΤΑΚΟ) #6

να κανο μια εροτηση σχετηκα με το τραγουδη
τη σημενη μπογι σου
λεγη το ρεφρεν κρημα στο
νταηλικι σου
κρημα στο μπογι σου.


#7

|| 2/8 [κενό] ποιος || 2/8 σου 'πε || 2/8 γέρο || 3/8 μά-α-α- ||
|| 2/8 -γκα [κενό] || 2/8 [κενό] || 2/8 [κενό] || 3/8 [κενό] ||
|| 2/8 [κενό] να || …κλπ., από δω και πέρα είναι απλό.

Νομίζω ότι αυτό που μπερδεύει είναι η διάρκεια των τελευταίων συλλαβών στο πρώτο μέτρο. Το αφτί περιμένει ν’ ακούσει το «γε» να κρατάει δύο χρόνους, το «-ρο» τρεις και να κλείνει το μέτρο, και τη λε΄ξη «μάγκα» να πέφτει στο επόμενο μέτρο. Αντ’ αυτού, το «γε» και το «ρο» είναι πιο σύντομα, ένας χρόνος το καθένα. Το «μα-» κρατάει τρεις χρόνους και ολοκληρώνει το μέτρο, και το «-γκα» είναι στο 1 του επόμενου μέτρου.

Όλες οι φράσεις αρχίζουν στο 2 και τελειώνουν στο 1 του επόμενου μέτρου.


(Νίκος Σαρηγιάννης) #8

ε, το μπόι θα εννοεί.


(ΤΑΚΟ) #9

Α, ευχαριστω νηκολα, το σκεφτηκα αλα ηθελα να το ξεκαθαρησο,προτα.


(Petros Veneris) #10

Εγώ πάντως δε το παλεύω. Με μπερδεύει. (Γεράματα, χωρίς Βορονώφ.)

— Νέο μήνυμα προστέθηκε στις 17:35 ::: Το προηγούμενο μήνυμα δημοσιεύθηκε στις 17:33 —

Θέλει πολύ παίδεμα και δεν είναι και ίδια τα τετράστιχα. Άσε που σέρνονται και εγκεφαλικά.


(Νίκος Πολίτης) #11

Βεβαίως μπόι εννοεί, μόνο που η Ρόζα ακολουθεί ένα νόμο της γλωσσολογίας όπου η γλώσσα δεν αρέσκεται να αρθρώσει δύο φωνήεντα απανωτά, αναπτύσσει κάποιο σύμφωνο ανάμεσα, για ευφωνία. Μεταξύ ο και ι αναπτύσσεται γ. Το ίδιο κάνει η Ρόζα πάντα, π.χ. “δεν τρώγω κρύγες ματσαράγκες” και πολλά άλλα.


#12

Ίδια μού φαίνονται. Εκτός αν το 'παθα εγώ το εγκεφαλικό!

(Πάντως απίστευτη εκτέλεση εκ μέρους όλων των μουσικών, που βγάζουν μαγκιά μαζί με τέχνη χωρίς εκπτώσεις. Και πολύ ιδιαίτερο στιχουργικά.)


(Νίκος Πολίτης) #13

Βεβαιότατα. Όμως να διευκρινίσουμε, για όσους δεν το ξέρουν, ότι ο Βορονόφ ποτέ δεν έκανε ούτε μία μεταμόσχευση αδένων. Το σκεφτόταν, αλλά δεν το πραγματοποίησε.


(Petros Veneris) #14

Μάλλον εγώ το έπαθα όταν το προσπάθησα να βγάλω το ρυθμό. Το έβαλα στη λίστα για επανεξέταση. Και βέβαια συμφωνώ με τα υπόλοιπα στη παρένθεση.


(Aeron) #15

Το συγκεκριμένο τραγούδι το θεωρώ το πιο δύσκολο να παιχτεί ομαδικά από τα τραγούδια εκείνης της εποχής από άποψη ρυθμού.
Το προσπαθώ στο ούτι μαζί με τον δίσκο και πάντα κάτι θα μου φύγει.Η κιθάρα είναι πολύ εύκολη στο μέτρημα αρκεί να την απομονώσεις στο αυτί σου.
Η μπάσες που ακούγονται πολύ καθαρά βοηθούν.Το συζητούσα με φίλους πως μπορεί να ονομάζεται η συγκεκριμένη παραλλαγή καρσιλαμά και κάποιος είπε στην πλάκα πάνω…“μπα να’ναι αγριλαμάς?”

Να προσθέσω εδώ ότι στην κιθάρα ο “σκαρβέλης?” χρησιμοποιεί μόνο μπάσες χορδές και όχι ανοικτές συγχορδίες, αν αυτό σε βοηθάει.


(Petros Veneris) #16

Το δύσκολο είναι να πιάσω το ρυθμό στο χέρι. Με χτυπήματα. Αν το καταφέρω το πιάνω και στη κιθάρα εύκολα.


(Aeron) #17

Έχεις προσωπικό μήνυμα.

[b]Μήνυμα από συντονιστική ομάδα: Φίλε Aeron καλώς ήρθες στο ρεμπέτικο φόρουμ. Τέτοιου είδους μηνύματα είναι άσκοπα και φορτώνουν την βάση χωρίς λόγο.

[/b]Συγγνώμη, απλώς επειδή δεν το βρίσκω στα εξερχόμενα το έβαλα και εδώ για να σιγουρευτώ ότι πήγε…


#18

Η ρυθμική αγωγή του τραγουδιού είναι ακριβώς ίδια με αυτή του “Γυφτοπούλα στο χαμάμ”, μόνο που εδώ είναι λίγο πιο γοργά παιγμένο αυτό το οστινάτο του μπάσου.

Πέτρο αν δεν βγάζεις άκρη, θα σου ετοιμάσω ένα βίντεο μόλις προλάβω…


(Petros Veneris) #19

Ευχαριστώ. Αυτό που θα βοηθήσει είναι να μου δώσει κάποιος τα μέτρα πως πάει. Πχ

Ζεϊμπέκικο 1 (9/8) Ζεϊμπέκικο 2 (9/8)

8 16 16 8 8 8 16 16 8 8 8 16 8 16 8 8 16 8 16 8 8 8
Τ Τ Τ Τ Τ Τ Τ Τ Τ
Β1 Κ Κ Β5 Κ Β1 Κ Κ Β5 Κ Κ Β1 Κ Κ Β5 Κ Β1 Κ Κ Β5 Κ Κ

(Νίκος Πολίτης) #20

Πέτρο, την επόμενη φορά που θα βρεθούμε σου υπόσχομαι ότι σε λιγότερο από μισή ώρα θα έχεις μάθει το ρυθμό.

μετά, θα ασχοληθούμε και με τον Καράμπελα (Σκαρβέλης - Κάβουρας)