ΒΟΛΙΩΤΗΣ - ΚΑΠΕΤΑΝΑΚΗΣ


(system) #1

Αυτός ο κύριος με έχει απασχολήσει πολύ τον τελευταίο καιρό για δύο λόγους. Πρώτα-πρώτα επειδή , ενώ εμφανίστηκε από το πουθενά, χαίρει εξαιρετικής προβολής από τα ΜΜΕ και ιδίως από την “Ελευθεροτυπία”. Έπειτα, μου έκανε τρομερή εντύπωση ο τρόπος γραφής του: κοσμητικά επίθετα στο έπακρο, έντονη προσωπική γνώμη και βουνό από στοιχεία.

Τόψαξα λίγο παραπάνω διαβάζοντας καμμιά οκτακοσαριά σελίδες από τα πονήματά του και κατέληξα στα εξής:

  1. Η βασική αρχή του μάλλον είναι “ότι έκανα εγώ είναι άψογο, ότι έκαναν οι άλλοι είναι σκάρτο”
  2. Υιοθετεί τα δεδομένα (τίτλους τραγουδιών, συμμετέχοντες, πιθανές χρονολογίες ηχογράφησης) που δημοσιοποίησαν άλλοι χωρίς να τους αναφέρει. Συνήθως δε, τους βρίζει σκαιότατα
  3. Αμπελοφιλοσοφεί πολιτικολογώντας όπου τούρχεται άσχετα με το αν υπάρχει έδαφος ή όχι για κάτι τέτοιο.
  4. Βρίζει και κακολογεί ασύστολα όποια μουσική ή καλλιτέχνη ή άλλον άνθρωπο δεν γουστάρει.
  5. Μεταφράζει ή αναδημοσιεύει αυτούσια αποσπάσματα από δουλειές άλλων χωρίς να τους αναφέρει.
  6. Χρειάζεται πέντε σελίδες για να πει κάτι που ένας φυσιολογικός άνθρωπος θα τόλεγε με δυό φράσεις.
  7. Αναπαράγει τα λάθη των άλλων καθώς δεν είναι σε θέση να τα ελέγξει. Σε ότι αφορά την παροχή πρωτογενούς γνώσης από αυτόν (δημοσιεύματα εφημερίδων, στίχοι ταργουδιών κλπ.) είναι πολύ προσεκτικός κάνοντας ελάχιστα αλλά κραυγαλέα λάθη.
  8. Αγαπάει το είδος παθολογικά αλλά και μονοδιάστατα.

Αυτά για αρχή

Φραγκίσκος


#2

Φραγκίσκο.
Μπορούν ν’ ανοιχτούν ευρύτερες συζητήσεις πάνω στο topic “Καπετανάκης”. Θα σου πω μόνο δυο-τρεις κακίες.
Ο τύπος αναδείχτηκε μέσα απ’ το Ριζοσπάστη (δούλευε εκεί το 1976-85), όπως αρκετές δεκάδες σημερινοί διευθυντάδες των ΜΜΕ. Και φυσικά ακολουθεί τον κλασσικό δρόμο: “Φτύνει εκεί που για χρόνια έγλειφε”. Δεν υπάρχει ενότητα στο “Μούσα…” που να μην αναφέρεται η εκάστοτε ηγεσία του ΚΚΕ! Για όλα τα δεινά του λαϊκού μας τραγουδιού φταίει η ηγεσία του ΚΚΕ. Αν κάποιος αλλοδαπός με πλήρη άγνοια της ελληνικής πραγματικότητας διαβάσει το βιβλίο του θα καταλάβει ότι:

  1. Το ΚΚΕ είναι δισκογραφική εταιρία.
  2. Το ΚΚΕ είναι μουσικό συγκρότημα.
  3. Το ΚΚΕ είναι (εδώ και 80 χρόνια) το ελληνικό υπουργείο Πολιτισμού.
  4. Το ΚΚΕ είναι η επιτροπή λογοκρισίας του Μεταξά.
    Θα μπορούσα να αναφέρω και 5,6,7,8… αλλά θα χαρακτηριστώ “δογματικός”. Το ότι δίνουν απλόχερα ΒΗΜΑ σ’ έναν τέτιο τύπο ίσως φανεί παράξενο σε κάποιους αλλά όχι σε μένα. Είναι γνωστή η διαδικασία έκδοσης βιβλίων (γιατί γίνεται, από ποιους γίνεται, ποιούς εκδίδουν κλπ.). Είναι η ευρύτερη συζήτηση που αναφέρω πιο πάνω.
    Τέλος πάντων. Θα μπορούσα να γράψω …βιβλίο γι’ τύπους σαν κι αυτόν και σίγουρα κανείς δεν θα το έκδιδε…
    Συμφωνώ απόλυτα (ίσως για πρώτη φορά) μαζί σου. Οτι καλό (ελάχιστα πράγματα) κι αν έγραψε σ’ αυτό το ατελείωτο μπλα μπλα, χάνεται μέσα στο βόθρο της κακεντρέχειας που τον διακρίνει. Θα του “κόλλαγε” ίσως το γνωστό άσμα “…με πότισες φαρμάκι ρουφιανιά Καπετανάκη…”
    ΑΝ

ΥΓ. Μη βιαστούν κάποιοι να με εντάξουν στους εμπαθείς του “Περισσού”. Αργησαν…


#3

Εχω διαβάσει τα βιβλία του Καπετανάκη:‘ένας αιώνας
λαϊκό τραγούδι,‘αδέσποτες μελωδίες’ και ελλήνων μούσα λαϊκή’.Πρόκειται για μονογραφίες
πάνω σε μουσικά ρεύματα όπως ρεμπέτικο,λαϊκό,καντάδες και τρέχοντα.Οπως συμβαίνει με όλες τις μελέτες το αποτέλεσμα
κυμαίνεται από θεωρητικολογία,περιττό σχολιασμό
μέχρι υποκειμενικές εκτιμήσεις,π.χ. υποστηρίζει
ότι δεν έπρεπε να γραφτεί η παραγωγή της εποχής
του Γιαννίδη και του Σουγιούλ γιατί τότε επικρατούσε η κατάρα του εμφυλίου πολέμου και δεν έπρεπε κάποιος να διασκεδάζει στην Αθήνα την ώρα που η ιστορία της χώρας παιζόταν σε ανταρτοπολέμους πάνω στα βουνά.
Ισως αυτό να μη στέκει ιστορικά.Αν και θυμίζει
τον αρχιφύλακα Καπετανάκη στο ομώνυμο άσμα που πρόσφατα επανεκτέλεσε ο Σφακιανάκης στο ‘ενθύμιο’,μολαταύτα
οι μελέτες του αποτελούν χρήσιμο οδηγό για κατανόηση μουσικών φαινομένων προς γνώσιν και συμμόρφωσιν και περαιτέρω προβληματισμό που θα
επιφέρει τέρψιν και καταπολέμηση της αποστασιοποίησης από τα μουσικά ακούσματα.


#4

συγνώμη,πάτησα τρεις φορές μετά από κάποιες μικροδιορθώσεις,δεν ήταν ότι κόλλησε η βελόνα…
βελόνα…βελόνα


(system) #5

Καλά κάνετε ρε μάγκες και με βρίζετε. Μόνο όποιον αξίζει πολλά, πετροβολάνε οι μικροί. Πάντως μου κάνετε την πιο ωραία αρνητική διαφήμιση. Σας ευχαριστώ πολύ και συνεχίστε.
Πού είναι τα δικά σας έργα, ρε μάγκες, τα αδογμάτιστα και τα επιστημονικώς εδραιωμένα; Ξέρω! “Πρέπει να βρέξεις κώλο για να βγάλεις ψάρι”, και μάλιστα συναγρίδες σαν την “Τριλογία της Ελληνικής Μουσικής”. Αλλιώς χαζολογείς και πυροβολείς χυδαία συκοφαντικά στον ηλεκτρονικό σκουπιδότοπο του διαδικτύου, αυτούς που τόλμησαν να μελετήσουν πολυεδρικά και πρωτότυπα, έστω και με 50 χρόνια καθυστέρηση το λαϊκό μας τραγούδι. Τους μισείτε επειδή ξέφυγαν από τις μαλακίες περί… περιθωριακού, χασικλίδικου ρεμπέτικου και τις άλλες μπούρδες που διατυπώνουν οι γνωστοί και σε μένα φίλοι σας.
Είμαι περήφανος που χαλάω… τη μανέστρα των συλλεκτών και των παρατρεχάμενών τους που θησαυρίζουν από τους δίσκους των 78 στροφών, τις συναυλίες και τις άλλες πουστιές στη μνήμη των μεγάλων του Ρεμπέτικου. Τυμβωρύχοι!
Α ξέχασα! Χαιρετισμούς στον μεγάλο… ρεμπετολόγο Βλησίδη που έγινε …πάπας επειδή μάζεψε σε ένα λεύκωμα τα άρθρα που εμείς γράφουμε, τα διάνθισε βέβαια με χολή και κακοπιστία. Ο καθείς στο είδος του και με τις ικανότητές του.
Μπράβο και συνεχίστε να με διαφημίζετε με τις βρισιές σας έφόσον, όπως φαίνεται, δεν είστε τίποτα άλλο άξιοι να κάνετε.

     Ηλίας Βολιότης- Καπετανάκης  

Υ. Γ. Καληνύχτα ψευτόμαγκες, όνειρα γλυκά!


(system) #6

Αν κρίνω απο τρόπο που μιλάς και την ψευτομαγκιά σου να επικρίνεις όλο το διαδίκτυο και ειδικά το φόρουμ για δυο αρνητικές κριτικές που δέχτηκες μάλλον δίκιο θα χουν αυτοί που στην είπαν.


(system) #7

Αρνητική διαφήμιση; Χα,χα,χα,χα,χα,χα.

Το πιο πανω κείμενο σου και μόνο κ. Ηλία Βολιότη παύλα Καπετανάκη τρέπει σε φυγή τους πιθανούς αναγνώστες σου. Δεν τους κάνει να τρέξουν ν’ αγοράσουν τα πονήματα σου.

Αυτά σε ό,τι αφορά τον περίεργο και ετεροχρονισμένο τσαμπουκά που πουλάς εν έτει 2003, ΤΡΙΑ ΟΛΟΚΛΗΡΑ ΧΡΟΝΙΑ μετά. Και μάλιστα στον “ηλεκτρονικό σκουπιδότοπο του διαδικτύου” όπου, θεωρητικά, δεν θα 'πρεπε να βρίσκεσαι εσύ φορώντας τα καλά σου για να μη λερωθείς.

Τώρα στο κυρίως μέρος του μηνύματος σου όπου αναφέρεις ούτε λίγο, ούτε πολύ ότι έχεις ξεφύγει από τις μαλακίες περί… περιθωριακού, χασικλίδικου ρεμπέτικου και τις άλλες μπούρδες που διατυπώνουν οι γνωστοί και σε σένα φίλοι μας. Καλά…! Φευγάτος και βαρεμένος δηλαδή (κατά που λέει και ο Χάρυ Κλιν). Εχεις απόλυτο δίκιο. Πότε το ρεμπέτικο τραγούδι υπήρξε δημιουργία και κτήμα των ρεμπετών, χασικλήδων, φυλακισμένων και άλλων περιθωριακών; Αντιθέτως, στα μεγάλα σαλόνια είναι που έγινε όλη η δουλειά… Ρε δεν μας παρατάς λέω εγώ…

ΕΡΩΤΗΣΗ: Ρε παιδιά… ποιος είναι, τελοσπάντων, το παλικάρι; Πέστε και σ’ εμάς τους καφρο-επαρχιώτες να μάθουμε


(system) #8

Επιστρέφω από Κάννες και ένα επιπλέον ταξίδι στα βάθη του… ιού της γρίππης, και βρίσκω μιά καταστροφή!

Εντάξει, βρε παίδες, ήρεμα, σας ορκίζομαι, ο Ηλίας είναι ένας τίμιος άνθρωπος, και δεν του αξίζει τίποτα παραπάνω από καλόπιστη κριτική.

Δυστυχώς, το οργίλο ύφος, οι αλληλοκατηγορίες και τα πλακώματα, είναι χαρακτηριστικό των περισσότερων από τους παλιούς ρεμπετολόγους, μην ξεχνάτε τη χολή του Σχορέλη, του Πετρόπουλου, του Κουνάδη, ακόμα κι εμένα του ίδιου που κατά καιρούς τάχω βάλει με άλλους.

Μα και συ, Ηλία μου, μη βιάζεσαι έτσι να διαγράφεις μιάν ολάκαιρη παρέα, που στο κάτω-κάτω συνεχίζει τη δική μας εξαλλωσύνη, χωρίς κακές προθέσεις.

Τέλος πάντων αφού δεν την κάνει ο Μπους-της την Ειρήνη, ας την κάνουμε εμείς.


(system) #9

Πονηρέ Kαπετανάκη, πούχεις ντούγκλα το μουστάκι… Πού είσουνα αγόρι μου εσύ όταν εμείς παλεύαμε για το μεροκάματο; Πού είσουνα σαν δε μας θέλανε οι καινούργιες εταιρίες να μας βγάλουν τα τραγούδια μας;
Mάζευες κι εσύ όπως οι άλλοι τον μόχθο και την αγάπη κάποιων για το λαϊκό τραγούδι και το “θεωρητικοποιούσατε”. Tο φιλτράρατε μέσα από τις “επαναστατικές σας ιδέες” και το παρουσιάζεται σα δικό σας(!!!) και το βαφτίζεται: (Kοινωνικό, εργατικό, πολιτικό…) Oπως σας βολεύει για κάθε έντυπο που σας τα ακουμπάει…
Pεεεεε! βγάζετε φράγκα από την ψυχή μας, το έχεις πάρει είδηση;
Pεεεε! πού ξέρεις εσύ για το Nταλγκά; Για το Δελιά; για το Στράτο; Tους μίλησες; Tους συναναστράφηκες; (Eδώ δεν προφτάσαμε ούτε εμείς καλά-καλά… να τους νοιώσουμε, να τους αναλύσουμε.).
Kι εσείς (όλοι σας οι ρεμπετο-ταχαμου-λόγοι) αντί να παρουσιάζετε με σεβασμό και ευπρέπεια τα στοιχεία (των παλαιοτέρων) που βγάζετε, καθόσαστε και έχετε και άποψη για το τραγούδι!!! Eσείς πού δεν έχετε πατήσει ποτέ στους χώρους που γινότανε το καθημερινό αλισβερίσι με τους μουσικούς, τους τραγουδιστές και τους μαγαζάτορες.
Eσείς που η μόνη σχέση που έχετε με τη μουσική είναι να κάνετε ανταγωνισμό ποιός μαζεύει πιο πολλούς δίσκους. Eσείς που δεν τους ακούτε παρά μόνο τους μετράτε!!!
Που δεν ξέρετε τα λόγια από την “Aρχόντισσα”, το “Aνοίξατε τα μνήματα”, το “Kαραβοτσακίσματα”…

Nτροπή ρεεεεε!!!
“Aπ’ τις παρανομίες σου”, “Aπόψε θάρθω να στα ψάλλω”
YΓ.: (Kατάλαβες πως και αυτά είναι τραγούδια;;;;;


(system) #10

Sorry, για κάποιες ανορθογραφίες και ασυνταξίες… Aλλά είχαμε “μανιάσει” μόλις διαβάσαμε. Tα υπαγόρευα -μετά από 2 τρίφυλλα- στο Bλάχο, αλλά ο Tσιτσάνης τα έγραψε “Tρικαλινά” !!! Aσε που μας μπέρδευε κι ο Ψηλός με κάτι πεννιές του…


(system) #11

Αγαπητέ κυριε Ηλία Βολιώτη-Καπετανακη

Στον βαθμό που με αφορά αυτό το “πράγμα” που νομίζετε ότι είναι κριτική και την δημοσιεύσατε σ’ αυτό εδώ το φόρουμ μερικές αράδες πιο πάνω έχω να σας απαντήσω τα εξής:
Α) Δεν σας έβρισα ποτέ, εκτός αν θεωρείτε το “κύριος” βρισιά
Β) Άνέφερα στην αρχή αυτού του θρεντ μια κριτική την οποία δεν είχε χρειαστεί τότε να τεκμηριώσω περισσότερο μιας και κανεις δεν διαφώνησε μαζί της. Εάν τώρα έχετε κάτι συγκεκριμένο να απαντήσετε επί αυτών, είμαι στην διάθεσή σας να το συζητήσουμε δημόσια όσο διεξοδικά θέλετε και αν έχω λάθος, να το παραδεχτώ ενώπιον του ίδιου κοινού που σας είχα κρίνει τότε και πολύ μεγαλύτερου αν επιθυμείτε
Γ) Έρχόμενος τώρα στα τωρινά σας γραφόμενα σε αυτό εδώ το φόρουμ και πάντοτε στον βαθμό που με αφορούν, οφείλω να σας επισημάνω ότι:
Γ1) Το “κουτσαβάκικο” λεξιλόγιο δεν σας τιμά.
Γ2) Δεν έκανα ούτε θετική ούτε αρνητική διαφήμιση. Είπα την γνώμη μου επώνυμα ως σκεπτόμενος πολίτης. Έχετε καμμιά αντίρρηση σ’ αυτό; Μήπως δεν θα έπρεπε να συμβαίνει, ειδικώς όταν αυτή η γνώμη δεν συμφωνεί μαζί σας;
Γ3) Δεν χρειάζεται να έχω προσωπικό έργο για να πω την άποψή μου για το έργο κάποιου άλλου. Αν ήταν έτσι, εσείς δεν θα έπρεπε να έχετε γνώμη για το μουσικό έργο του Αττίκ επι παραδείγματι, μιας και δεν είστε, εξ όσων γνωρίζω, μουσικός. Παρόλα αυτά έχετε, και μάλιστα την δημοσιοποίσατε κιόλας συχνάκις
Γ4) Με όλο τον σεβασμό, δεν σας τιμά ο αυτο-θαυμασμός προς το έργο σας. Το αν είναι “τσιπούρα” ή όχι, ας το κρίνει το κοινό στο οποίο άλλωστε το παραδώσατε μετά την δημοσίευση του.
Γ5) Μάλλον είναι περιττό να σας εξηγήσω ότι το ιντερνετ δεν είναι “ηλεκτρονικό σκουπιδότοπος” αφού το χρησιμοποιείετε και σεις …
Γ6) Δεν μισώ κανένα, σας διαβεβαιώ
Γ7) Δεν μου χαλάσατε καμμιά μανέστρα. Δεν αυτοπροσδιορίζομαι ως συλλέκτης (παρόλους τους περίπου 3000 78άρηδες που έχω), αλλά οφείλω να σας υπενθυμίσω ότι το έργο σας, όπως και πολλών άλλων, οφείλει την ύπαρξη του σε αυτές ακριβώς τις συλλογές ή μάλλον στην δημοσιοποίησή τους. Όσο για το “θησαυρίζουν”, οφείλω να σας πληροφορήσω ότι μάλλον δεν έχετε αντιληφθεί σωστά τα οικονομικά μεγέθη και καλό θα ήταν να το ερευνήσετε περισσότερο.
Γ8) Γιατί είναι “τυμβωρύχος” όποιος πουλάει ανατυπώμένα 78άρια και όχι όποιος θεωρητικολογεί επί αυτού του υλικού;
Γ9) παρόλο που ο ίδιος ο Κώστας ο Βλησίδης είναι ο μόνος αρμόδιος να σας απαντήσει στα όσα του καταμαρτυρείτε, δεν μπορώ όμως να μην παρατηρήσω ότι δεν έχει φτιάξει λέυκωμα αλλά βιβλίο που είναι καλώς ή κακώς (και αν θέλετε την γνώμη μου κακώς, διότι αυτό είναι δουλειά που έπρεπε να είχε γίνει από ακαδημαϊκού επιπέδου φορέα) το μόνο βιβλιογραφικό κόρπους που έχουμε για το ρεμπέτικο και λαϊκό τραγούδι. Όσο για αυτό το “εμείς γράφουμε” … τι να σας πω, λίγη σεμνότης δεν θα έβλαπτε

Παραμένοντας μέσω αυτού του φόρουμ στην διάθεσή σας για οποιαδήποτε επιπλέον πληροφορία ή διευκρίνηση, διατελώ μετά τιμής

Φραγκίσκος


(system) #12

Ρε παιδιά, σίγουρα αυτός που υπέγραψε ως “voliotis- kapetanakis”, είναι όντως ο ίδιος;
Είναι απίστευτες μαλακίες αυτά που γράφει.
Εγώ έπεσα απ’ τα σύννεφα.
Ρε Φέρρη, εσύ που μοιάζεις να τον ξέρεις, επιβεβαιώνεις πως είναι ο ίδιος;

Σε περίπτωση που είσαι όντως αυτός, ε, τι να πω;
Είσαι για λεμονόκουπες φιλαράκο μου.
Τα συλλυπητήρια μου για τα χάλια σου.


(system) #13

Κουρούνη, έχω κι εγώ τις αμφιβολίες μου γιατί έχει γράψει ανορθόγραφα, νομίζω, το επίθετο του (Βολιότης αντί Βολιώτης). Εκτός πια κι αν στη νέα δημοτική επιτρέπονται όλα (καθόλου απίθανο)…


(system) #14

Δεν ξέρω, Κώστα, μάλλον δεν πρέπει νάναι ο ίδιος, και την πάτησα κι εγώ -λόγω ιού!
Φυσικά και ξέρω πως ο Ηλίας είναι -όπως όλοι μας άλλωστε- λίγο οργίλος, φυσικά υπάρχουν πράγματα στα γραφτά του με τα οποία δε συμφωνώ, αλλά από την άλλη ξέρω πως παρακολουθούσε το φόρουμ από παλιά, κι έκανε χάζι. ʼρα, αυτό το μήνυμα του… 2000, δε μπορεί να τ’ ανακλαύψε τώρα! ʼλλωστε, ξέρω καλά, τα μηνύματα αυτού του φόρουμ που αφορούν επώνυμους ρεμπετολόγους, φτάνουν στ’ αυτιά τους αμέσως. (Π.χ. όταν έγινε θέμα στο φόρουμ γιά την κρίση Κουνάδη-Παπαϊωάννου, με πήραν τηλέφωνο την άλλη μέρα κι οι δύο!!! Και στο Παρίσι, πέρσυ, ο Πετρόπουλος μούριξε κάτι πετριές γιά το φόρουμ, σε στυλ “οι κουραδόμαγκες του Ιντερνέτ”… Κι όταν πρωτόγραψα το “φοβερό” εκείνο κείμενο γιά τον Καζαντζίδη, μούστειλε επί τόπου προσωπικό μήνυνμα ο Γιώργος Κοντογιάννης!!! Γι αυτό και… υποπτεύτηκα πως ήταν εκείνος που μου την άναψε, κι αρπάχτηκε ο Ευαγγελάτος!)

Όπως βλέπετε πάντως, αυτό το φόρουμ γράφει ήδη ιστορία…