Βοήθεια για αγορά μπουζουκιού (2001)

(Orestis Zannetopoulos)

Me lene Oresti kai eimai 20 xronon. Othoumenos apo tin agapi moy gia to palio rebetiko alla kai to palio laiko tragoudi ( Dionisiou, Kazatzidis ktl)thelo na agoraso ena bouzoukaki. (Paizo kithara 12 xronia). Ystera omos apo ola ayta poy diabazo kata kairous, peri aythentikotitas toy 3xordou kai mi aythentikotitas toy 4xordou, exo berdeytei poly. Poia tha itan i kalyteri epilogi gia mena ??? Se poia timi (eimai fititis kai etsi den boro na diatheso parapano apo 150 xiliarika). Apo poy ??? Exo ipopsi moy oti oi legomenoi kali kataskeuastes opos Zozef i Barlas einai poloi akriboi gia mena. Mipos tha itan kalo na pao se kanena Naka na agoraso kana organo apo ekei???
Euxaristo poly,
Orestis.

Εξαρτάται από το τι εσύ θέλεις… Αμα σου αρέσει ο αυθεντικός, ρεμπέτικος ήχος μην το σκέφτεσαι καν για 4χορδο. Οσο για τα λαϊκά, μπορείς να τα παίξεις όλα σε τρίχορδο. Βέβαια αμα παίζεις κιθάρα, έχω ακούσει ότι είναι ευκολότερο να περάσεις σε 4χορδο, όμως μπουζούκι πραγματικό είναι το τρίχορδο από όλες τις απόψεις: σχήματος, ήχου, κομψότητας, παράδοσης…
Το κακό είναι ότι με 150 χιλ. δεν βρίσκεις καλό όργανο… Μπορεί να βρεις όμως ένα ικανοποιητικό. Εγώ πάντως θα σου πρότεινα άμα σου αρέσει πολύ, να κάνεις υπομονή και να μαζέψεις άλλα τόσα για να φτιάξεις ένα όργανο σε έναν μάστορα. Θα έχεις ένα πολύ καλό όργανο (αμα πας σε καλό) και δε θα ξεκολλάς … αυτό συνέβη με μένα
Και πάρε τρίχορδο

loipon file…
1.naka, kotsovolo, marinopoulo kai alla polikatastimata oute na ta skeftese.
2.kataskevastes pou kserw kai exw dokomasei organa tous kai proteinw einai: o antwnis o theodwrou sti larissa, o palavratzis ston euosmo thesalonikis, o karandreas o dionisis kai kalo organaki mporeis na petixeis sto matsika stin kalithea.psakse.
3.min akous tis mpourdes gia trixordo kai tetraxordo. kai ta dio organa einai, to kathena exei ta xarismata tou, alla afou paizeis kithara sigoura tetraxordo na protimiseis, exei to idio kourdisma me tis 4 katw xordes tis kitharas ena tono xamilotera omws.

Α! Ολα κι όλα. Ο Arhs_k έχει ΑΠΟΛΥΤΟ δίκιο: Μήν ακούς τις ΜΠΟΥΡΔΕΣ περί “τρίχορδου - τετράχορδου

Και συμπληρώνω: Μην ακούς ούτε τις μπούρδες περί "τρίχορδου – τετράχορδου - πιάνο.
Δηλαδή, πάρε ένα πιάνο και είσαι ΟΚ.
Αφού είσαι από κιθάρα, το πιάνο θα σούρθει πιό μαλακά.

Γειά σου ρε Arhs_k, είσαι ωραίος!

Και πολύ σίγουρος ρε παιδί μου.

Πρέπει να είσαι πολύ καλός.

Σε όλα.

ΚΚ

Εγώ προτείνω τον ορο ΤΕΤΡΑΧΟΝΔΡΟ μου δείχνει πιο δοκιμος

Λοιπόν.
Φτηνό μπουζουκάκι (από μάστορα κι όχι “εργοστασιακό”) πουλάνε λίγοι μαστόροι. Οι εξής …ένας: Παναγιώτης Σελασίδης. Ο Σώτος πήρε από κει (πριν 3 χρόνια) ένα μπουζούκι-αστέρι με 150 χιλ. Πριν δυο μήνες ένας φίλος (επαγγελματίας κιθαρίστας που έψαχνε για φτηνό μπουζουκάκι για να ρίχνει και καμιά πενιά στο πάλκο) πήρε ένα με 100 χιλ. (!!!) και μέχρι στιγμής τον έχει βγάλει ασπροπρόσωπο.
Μιλάμε βέβαια για μπουζουκάκια για να ασχοληθείς, να μάθεις, να ρίξεις καμιά πενιά στην παρέα, χωρίς να σε “βασανίζουν”. Αν βέβαια θες μπουζούκαρο, τότε ξεκινάς από 350 χιλ. (πάντα χωρίς καμιά απόλυτη εγγύηση για το αποτέλεσμα). Πρόταση δικιά μου:
Πάρε ένα μπουζουκάκι 100-120 χιλ. ή (αν έχεις υπομονή και “άκρες”) ψάξε για ένα μεταχειρισμένο. Θεωρώ ότι η λύση του μεταχειρισμένου είναι η καλύτερη, είτε πρόκειται για “μπουζουκάκι” είτε για “μπουζούκαρο”. Τους λόγους τους έχω αναφέρει σε παλιότερες συζητήσεις. Να μη σας κουράζω.
ΑΝ

ΥΓ. Μιλάω πάντα για μπουζούκι και όχι φυσικά για …τετράπορδο.

Παίζει και το ΤΕΤΡΑΠΟΡΤΟ μπουζούκι.

Το είχα δεί σε ένα σκυλάδικο έξω από τα Μάγγανα (Θράκη). Ο καλύτερος εκει μέσα είχε σκοτώσει τη μάνα του.
Μιλάμε, είχε ηχείο κρητικού λαούτου, 15 με 20 λίτρα όγκος. Αλλο να τα λέω - άλλο να το δείτε!

“Τετράπορτο!” αναφωνήσαμε όλοι μόλις τόδαμε!

Πάντως ο μάστορης που τόπαιζε, ήτο αστήρ! Και κλαρινέτο να του δίνανε να παίξει, πάλι μπουζούκι θα άκουγες. Κάποια στιγμή, (χωρίς καθόλου πλάκα) έβγαλε από ένα κασσελάκι μια ποντιακή λύρα και έπαιξε… νησιώτικα!

ΦΟΒΕΡΟ!

ΚΚ

Φιλε ΚΚ,
καταρχας ναι ειμαι πολυ σιγουρος για τις αποψεις μου. Εννοω πως λεω αυτο που πιστευω, οπως κι εσυ μαλλον. Δεν θα προσπαθησω να σου αλλαξω γνωμη σχετικα με το θεμα μπουζουκιου και τετραχορδου οπως θες να λεγεται εσυ κι ο εταιρος Αρης ο Νικολαιδης. Δε με ενδιαφερουν οι χορδες(παλιοτερα ηταν διχορδο η μονοχορδο, μηπως αυτο ειναι το πραγματικο μπουζουκι? ασε που και πενταχορδο να γινει αμα ο παικτης ειναι καλος ολα τα αλλα περιτευουν).
Με λιγα λογια θελω να σου πω πως μαλλον παρεξηγησες αυτο που ειπα στο φιλο Ορεστη.
Αγαπαω και τα δυο οργανα, οπως κι ολα τα οργανα του κοσμου αρκει αυτο που θα βγαλουν να αρεσει στα αφτια μου.
Εχω και τριχορδα και τετραχορδα (μπαγλαμαδες κιθαρες κλπ)
Τωρα, στο πνευμα της ειρωνειας του συνονοματου μου δεν θα μπω…

Φίλε μου, ειρωνεύομαι (όντως), αλλά όχι εσένα.
Περί τετράχονδρου/τετράπορδου/τετράπορτου “μπουζουκιού” έχει γίνει και γίνεται μεγάλη κουβέντα. Και ΔΕΝ εννοώ μονάχα εδώ στο φόρουμ. Αν δεν μένεις εκτός Ελλάδος, δεν μπορώ να εξηγήσω αυτή την άγνοια. Ισως εσύ να έχεις κάποια εξήγηση.

Και να σου πω και κάτι; Δεν είναι “περιδιαγραμμάτου” αυτή η κουβέντα. Εχει ουσία, αρκεί να νοιάζεσαι. Αν ΔΕΝ νοιάζεσαι, τότε ΔΕΝ πετάγεσαι να πεις οτι τα περί “τρίχορδου - τετράχορδου είναι ΜΠΟΥΡΔΕΣ”. Ετσι δεν είναι;

Αυτή τη περίοδο “τρέχουν” 3 απόψεις:

  1. Αυτή που λέει οτι “μπουζούκι” είναι το τρίχορδο και πάει τέλειωσε. Και το τετράχονδρο παίζει ΣΑΝ μπουζούκι αλλά για 1000 λόγους ΔΕΝ είναι. Αμα σε νοιάζει να τους μάθεις αυτούς τους 1000 λόγους, θα σε παραπέμψω κατάλληλα.

  2. Αυτή που λέει οτι ΤΩΡΑ πια “μπουζούκι” λέμε και εννοούμε το τετράχονδρο. Το τρίχορδο είναι προϊστορία. Αυτή είναι η “εκσυγχρονιστική” άποψη.

  3. Αυτή που λέει ΟΛΑ ΕΙΝΑΙ ΤΑ ΙΔΙΑ. Είναι η “ελληναράδικη” άποψη. Ημιμάθεια, αδιαφορία, “η δουλειά μου να γίνεται και χέστηκα για το πως γίνεται”, κλπ.

Η υπ.αρ. τρία με εξοργίζει (σαν ΑΠΟΨΗ - και όχι ο ΦΟΡΕΑΣ της).

Κατάλαβες;

Κατα τα άλλα, σε καλοσωρίζω εκ μέρους όλων, και προσπάθησε να μην πέσεις στη παγίδα να προσωποποιείς τις αντιπαραθέσεις. Δεν σε ξέρει κανένας εδώ. Πάνω σ’ αυτά που γράφεις απαντάνε όλοι.

ΚΚ

Δεν είναι όλα τα άλλα περιττά Αρη… γιατι ουσιαστικά λες ότι άμα ο παίκτης είναι καλός, μπορείς να παίξεις λαϊκό τραγούδι σε… τσέλο
Παίρνεις κι ένα τρίγωνο και το βαράς και τραγουδάς ρεμπέτικα και γίνεται κι έτσι η δουλειά… πού να ταλαιπωρείσαι τώρα να μαθαίνεις μπουζούκια…

Δεν εννοουσα αυτο Γιαννη, αλλα γενικα για τη μουσικη μιλησα. δεν ειπα να παιξεις ρεμπετικα με τριγωνακι και με τσελο.

ΚΚ δεν ζω εκτος ελλαδας και σαφως νοιαζομαι.
για τη μουσικη εννοω.
απλα νομιζω οτι ενδιαφερομαι κυριως για την ουσια(μαλλον σ αυτο διαφερουμε η διαφωνουμε) που για μενα ειναι αυτο που τελικα φτανει στα αφτια μου και με κανει νοιωθω διαφορα,ειτε ειναι μαντολινο ειτε μπουζουκι ειτε τσελο.

τωρα για μενα ιστορια ειναι και τα δυο οργανα και οχι προιστορια, οπως λεει η 2ηαποψη,
η εκσυγχρονισμος.
μαλλον με κατατασεις στην τριτη, αρα φχαριστω για το ελληναρας…
απο κει και περα για να γινετε κουβεντα, ειμαι προθυμος να ακουσω τους 1000 λογους, με καλη παντα διαθεση, αν και νομιζω πως καπου στην πορεια θα πεσει ξυλο…(μεταφορικα)

θα θελα να μου πεις ηλικια, αν παιζεις καποιο οργανο και οτι αλλο θες.

ΑρηΚ

Δεν σε κατατάσσω πουθενά. Κατατάξου μοναχός σου.
Οι περισσότεροι φίλοι μου (οι επαγγεματίες) παίζουν και τα δύο όργανα. Το τετράχορδο όμως όταν το επιλέγουν, το κάνουν για λόγους “συμβατότητας” με αυτό που έχουν να παίξουν. Είχα πεί ότι υπάρχουν τρίχορδα και τετράχορδα ΤΡΑΓΟΥΔΙΑ. Αυτό πρέπει να είναι το κριτήριο.

Μήπως κι εγώ, όταν πάω στου φίλου μου του Ακη, δεν παίρνω το τετράχορδο για να δοκιμάσω την τύχη μου σε Χιώτικα σόλα;
Αλλα αμα πάω να παίξω Μάρκο ή Τσιτσάνη με τετράχορδο, ε - να με σμπαθάς - αλλά βγαίνει μιά ΣΚΑΤΟΥΛΑ. Στα δικά μου τα αυτιά πάντα!

Θα μπορούσα να ισοπεδώσω την κουβέντα λέγοντας είναι θέμα προσωπικό - προσωπικών επιλογών και γούστου.
Αμ δε! Ολόκληρη ΣΧΟΛΗ προσδιορίζεται από την επιλογή του οργάνου. Ο Χατζιδάκης δεν τα γούσταρε και έβαλε μαντολίνα. Το αποτέλεσμα είναι ΜΗ-ΛΑ’Ι’ΚΟ.
Θα μου πείς: “Και τι έγινε; Ωραίο δεν είναι πάλι;”
Ε, θα σου πώ: “Βεβαίως και έγινε κάτι! Εγινε μια σύμμορφη απεικόνιση από το λαϊκό πεδίο στο σαλονάτο”.
Αυτά.

Μία πρόσφατη κουβέντα έγινε στο:
REBETIKO: ΟΡΓΑΝΑ ΚΑΙ ΟΡΓΑΝΟΠΑΙΚΤΕΣ: ΜΠΟΥΖΟΥΚΙ - TZOYΡΑΣ - ΜΠΑΓΛΑΜΑΣ: ΓΕΝΙΚΑ για το ΜΠΟΥΖΟΥΚΙ το ΤΖΟΥΡΑ και το ΜΠΑΓΛΑΜΑ: ΤΡΙΧΟΡΔΟ Ή ΤΕΤΡΑΧΟΡΔΟ
Ρίξε μια ματιά και τα ξαναλέμε…

ΚΚ

40 χρονών & μπουζούκι.-

Βλάμη μην το κουράζεις το θέμα σχέσης μπουζούκι-τετράχορδο το έχούμε εξαντλήσει
Βλέπε

https://web.archive.org/web/20030405225614/http://users.forthnet.gr/bb/ath/physiart/forum/messages/54/372.html

Καλωσήρθες στην παρέα , φέρε και τα κλαμπατσίμπανα να κοπανήσουμε καμμιά πεννιά να πιούμε κανα κράσο και το βλέπουμε στην πράξη το ζήτημα

ΚΚ απ οτι βλεπω μαλλον κατα βαθος συμφωνουμε, στην ουσια δηλαδη του πραγματος. το πιανεις κι εσυ που και που το τετραχορδο.
οποτε το κλεινουμε εδω το θεμα γιατι κι εμενα με κουραζει. απλα δεν μ αρεσει να ακουω τα τετραπορδο κλπ.

(VASILIS)

FILOI TOU FOROUM,

GIA TO THEMA TOU TRIHORDOU KAI TETRAHORDOU
EHO NA PO KATI.

DEN PREPEI NA DIMIOURGOUNTE PAREXIGISEIS,
DIOTI KAI TA DIO EINAI ORGANA GLIKOLALA.
KAI TA DIO EKFRAZOUN KAI TO LAIKO, KAI TO
REBETIKO TRAGOUDI.

STIN EPOHI POU ZOUME HRIAZOMASTE KAI TON
TELEFTEO STRATIOTI, >
EAN THELOUME NA EPIZISI.

LOIPON MIN DIMIOURGITE THEORIES DIAHORISMOU
ALLA THEORIES SIMFILIOTIKES DIOTI ARKETA MAS
RIHNOUN SFALIARES OI DIAFOROI LAIKOREBETES
TOU KOLOU KAI EXAFANIZOUN TO REBETIKO PROS
OFELOS TON SIMERINON XERASMATON (TRAGOUDION)
HRISIMOPOIONTAS TRAGOUDISTES POU OHI MONO
EINAI AFONOI ALLA KAI AIDIASTIKOI.

LOIPON MIN EFKOLINETE TO ERGO TOUS ALLA
—OLOI OI APANTAHOU REBETES ENOTHITE OLOI
MAZI TRIHORDOI KAI TATRAHORDOI GIA NA
DIASOSOUME THN MOUSIKOI POU XEREI NA MILAI
STIS KARDIES TOU LAOU MAS—.

AYTA ME POLY EKTIMISI

VASILIS O TETRAHORDOS
APO CANADA MERIA!!!

Y.G. GIA OPOION DEN SYMFONEI KAI THA MOU
TA SOUREI OTAN ERTHO GIA DIAKOPES STIN
ELLADA THA TON TIMORISO ME MIA NTOUZINA MPYRES.

(Stauros)

Vasili eisai la8os! (kateBaine twra tis mpures!!)Oxi re mayka, wraia ta eipes, etsi to eipa apo fthnh idioteleia(ntouzina mpures).

Pros Kwsta Kourounh : Den ynwrizw filtate ean to exete up’opshn sas, alla uparxei kai to tetraywno mpouzouki. Nai, nai den asteieuomai ka8olou. Prokeitai peri tou klassikou mpouzoukiou me tetraywno(pio swsta kuBikou sxhmatos)skafos kai tesseris tetraples xordes. Dia8etei ta e$hs foBerea pleonekthmata:
1on: steketai or8io se opoiadhpote 8esh tou dwmatiou kai den xreiazetai na to akoumpate ston toixo.Etsi apofeuyete kai ton kinduno na pesei th nuxta kai na sas kopsoxoliasei.(kai na pa8ei kai zhmia.)Ta auta isxuoun kai sto palko.
2on: Hmporeite kata thn wra ths ektelesews tou mousikou temaxiou na topo8eteite eis to panw meros tou skafous to krasi sas (mporeite na to pinete kai me kalamaki) to tasaki, akoma kai partitoures h stixous.
3on: loyw ths epipedothtas tou prosarmozetai pio eukola sthn koilia tou paixth apo oti to palio montelo me to fouskwto skafos.
4on: dia8etei ntoulapaki tupou vespa sto pisw meros(kai diplo pato entos tou skafous)opou mporeite na metaferete me anesh tsiyara, plake mpoukali me ouzo, xartakia kai ola ta sea, ws kai mikro peristrofo yia wra anaykhs(idanikh lush yia tous yia tous epayyelmaties mpouzouktshdes.)
Den prokeitai na pw dhmosiws thn dieu8unsh tou kataskeuastou autou tou foBerou oryanou oso kai an epimenete alla an kapoios endiaferetai soBara as mou steilei email kai 8a eneryhsw kattalhlws(pairnw pososta Blepete…)

Λοιπόν, το ΤΕΤΡΑΓΩΝΟ μπουζούκι με ενέπνευσε.
Τώρα πια βλέπω κι άλλα σχήματα στη φαντασία μου.
Μπράβο ρε Σταύρε, αλλά δεν θα πάρω.

Οσο για το τετράχορδο / τρίχορδο, εκτος απο την ΠΛΑΚΑ που γίνεται, κάποιοι επιμένουν να τονίζουν τη διαφορά, για δυό λόγους:

  1. Το τετράχορδο, εκτος των άλλων, είναι μέρος μιας προσπάθειας ΕΥΠΡΕΠΙΣΜΟΥ - σκατά στα μούτρα τους - της λαϊκής μουσικής που έγινε σε πέτρινα χρόνια για την Ελλάδα - απ’ το '44 - '45 και πέρα,

  2. Και γιατί κατά βάθος πιστεύω οτι μερος της ευθύνης για την κατάντια τη σημερινή (στη μουσική) την έχουν ΚΑΙ οι απερίσκεπτες και αστόχαστες επιλογές του τύπου: Ε, αυτό παίζεται πια (το τετράχορδο), αυτό θα πάρω κι εγώ. Είναι πολύ κοντά στο: Ε, αυτό ακούγεται πιά (το κωλάδικο), αυτό θα παίξω κι εγώ. ΔΕΝ ΛΕΩ οτι είναι το ίδιο! Ασφαλώς και όχι!

Οι (αγαπητοί) φίλοι που παίζουν τετράχορδα δεν έχουν να φοβούνται τίποτα.
Αυτή τη στιγμή, δεν υπάρχει άτακτη ομάδα μαυρομπερέδων ρεμπετοκομάντο για να έρθει σπίτι τους και να το αντικαταστήσουν με ένα τρίχορδο την νύχτα που κοιμούνται.
Αλλά η πρόταση έχει πέσει, και μπορεί στο μελλον η ομάδα αυτή να συσταθεί.

ΠΑΝΤΑ ΝΑ ΦΟΒΑΣΤΕ ΑΥΤΟ ΤΟ ΕΝΔΕΧΟΜΕΝΟ!

Διαβάστε προσεκτικά μια πρώτη γραφή του μανιφεστου απ’ το Σώτο:

Η Κλίκα δεν είναι μύθος.
Υπάρχει και δεν είναι κουφή , ακούει , ενίοτε τραγουδάει κιολα.
Ισώς φάλτσα αλλά με ψυχή.
Η Κλίκα απλώνεται διεθνώς απο Νέα Υόρκη εώς Βιέννη οι πράκτορες μας σκάβουν μπαγλαμάδες στα σκοτεινά και τους μοιράζουν για να είναι oλοι έτοιμοι για την επανάσταση.
Κανείς τους δεν πρέπει να νοιώθει ασφαλής.
Οσοι καταναλώνουν την μπούρδα είναι πιο ένοχοι απ αυτούς που την παράγουν.
Οσοι την υπερασπίζονται θα πνιγούν στα τέλια του μπουζουκιού μας.
Νέφη αιθυλικής αλκοόλης θα πνίξουν τις μεγαλουπόλεις.
Τεράστια ντουμάνια θα ξεπηδούν απ τους σωρούς φούντας που θα καίγονται στις Πλατείες.
Ο καθένας θα υπερασπίζεται το δίκιο του μόνος του , θα κάνουμε τεκέ τον δικηγορικό σύλλογο.
Ο Κάλβιν κλάιν θα σχεδιάζει ζουνάρια και Καβουράκια και ο Μπιρσίμ θα σκηνοθετεί τις παρελάσεις μας.
Ολοι οι εθνικοί ύμνοι των κρατών θα ξαναγραφτούν σε 9/8.
Θα ανοίξουμε παντού ταβέρνες και καταγώγια στολισμένα με φωτογραφίες των ηγετικών μελών.
Γραφτείτε εγκαίρως.
Δέν συμπαθούμε τους διαφωνούντες.

Αντε γειά και καλές και πολύχορδες πενιές.

ΚΚ

(Ελπίζω να παίρνετε από πλάκα - Αν οχι, υγεία)

(Giorgaras)

Προς όλους τους μπουζουκόφιλους:

Υπάρχει κάποιος να με βοηθήσει στο εξης προβλημα;
Βρέθηκα να σπουδάζω (πάλι) in UK αλλά την πάτησα άσχημα με το μπουζούκι, ΑΡΡΩΣΤΙΑ πήρα ένα που είχα από παλιά και προσπαθώ να μάθω. Δε γίνονται όμως σωστά αυτά τα πράγματα. Δάσκαλος δεν παίζει εδώ,όρεξη ΑΤΕΛΕΙΩΤΗ ,βοήθεια πουθενά, ξέρει κανείς κάποιο site για να μάθω τα αρχικά τουλάχιστον ΣΩΣΤΑ βήματα,ή τις μεθόδους (μαθήματα) και να καταφέρω να παίξω κάποτε μπουζούκι; Οποιοδήποτε αλλη γνώμη πρόταση εφικτή για εδώ ΚΑΛΟΔΕΧΟΥΜΕΝΗ.Να στε καλά

ΓΙΩΡΓΑΡΑΣ Ο ΕΠΙΜΟΝΟΣ

(Yianis)

Giwrgara,

Kai egw eimai kai hmoun sth fash pou eisai. Dhladh, apo ta 18 kai meta sto exwteriko kai panta apokomenoV apo mpouzoukopareeV. Na sou pw ti emaqa:

KanonaV noumero ena: Prepei na breiV kapoion pou einai ligo pio procwrhmenoV apo sena. Den creiazetai na menei ekei pou eisai, apla kapoioV filoV pou mporeiV na ton blepeiV mia fora stouV 3 mhneV. Auto ecei polla kala. Prwton, blepontaV kapoion allon na paizei anoigei to mualo sou se tecnikeV kai tropo paiximatoV. Deuteron, o filoV mporei na se bohqhsei na bgaleiV tragoudia pou yilopaizeiV alla kollaV se kapoia shmeia. Triton, eugenhV amilla. Kai polla alla…

KanonaV noumero 2: Prepei na maqeiV touV dromouV.
An den touV xereiV, pare to biblio tou Pagiath: Laikoi Dromoi. H bibloV…Kai na mhn eceiV idea apo mousikh ta basika ta katalabaineiV.

KanonaV noumero 3: PolleV askhseiV. Kaqhmerina apo mia wra toulacsiton. Twra oi askhseiV cwrizontai se duo kathgorieV; H mia einai auto pou lene oi kiqaristeV ARACNH h alleV einai oi mousikeV askhseiV. AN rwthseiV opoiondhpote kiqarista, ellhna h xeno, mporei na sou deixei thV askhseiV thV aracnhV. To idio iscuei kai gia tiV mousikeV askhseiV. Rwta kapoion kiqarista, na sou deixei mia duo askhseiV me klimakeV (peV tou mia minore kai mia matzore) kai xerontaV touV dromouV mporeiV na prosarmoseiV tiV askhseiV se olouV touV dromouV.

KanonaV noumero 4: Na xereiV oti h beltiwsh ercetai me ekrhxeiV. Dhladh, paizeiV duo mhneV kai den blepeiV kamia beltiwsh. Meta, xupnaV mia mera kai apo to pouqena paizeiV kalutera. Me alla logia, mhn apogohteuesai an oi askhseiV den deixoun apotelesma ameswV.

Auta gia thn wra

GiannhV

(Stathis)

Ti maqhteV bgazw o pousthV epitelouV!!
Ma poioV eimai!!
EUGE Sarafidh paidi mou!! MaV xefti… eee… maV doxaseV qelw na pw. Eisai adamaV!!!
Kai eiV anwtera!!
Elate na saV deixw kai tiV askhseiV thV katsaridaV(idanikeV gia na apokthsete tacuthta…)

Giwrgara, prosexe na mh sou dwsoune kana skebrwmeno mpouzouki. Ola epidiorqwnontai s auton ton kosmo ektoV apo auto to pragma.
StaqhV.
XKA
XenoV KiqaristaV Aracnh
(EidikeumenoV kai stiV tarantouleV skorpiouV krotalieV aligatoreV kai alleV dhmokratikeV dunameiV.)