Βενιός


(Γιάννης Τ) #1

Το Boston Museum of Fine arts εχει μια εξαιρετική συλλογή από όργανα.Αναμεσά τους ένα ούτι του Μανώλη Βενιού
http://www.mfa.org/collections/search_art.asp?recview=true&id=451454&coll_keywords=&coll_accession=&coll_name=&coll_artist=&coll_place=&coll_medium=&coll_culture=&coll_classification=&coll_credit=&coll_provenance=&coll_location=&coll_has_images=&coll_on_view=&coll_sort=0&coll_sort_order=0&coll_view=0&coll_package=10096&coll_start=21


(multi_kulti) #2

Αχ αχ εξαιρετικό όργανο…τι κακό να μένει σε μουσείο…και ειδικά όταν είναι γνωστό ότι δεν υπάρχουν και πολλά ακόμα Μανόλ σε ορίτζιναλ κατάσταση…

ΥΓ. μια μικρή διόρθωση στο όνομα . Είναι Βένιος και όχι Βενιός.


#3

Νομίζω πως τα μουσεία υπάρχουν για να σώζουν και να συντηρούν κομμάτια αξίας τα οποία στα χέρια διαφόρων ιδιωτών μπορεί και καταστρέφονταν με τα χρόνια.
Ωραίο θα ήταν, εφ’όσον το όργανο είναι σε κατάσταση να παίξει, να οργάνωνε το μουσείο, πχ. μια φορά το χρόνο, μια συναυλία με κάποιον Master διεθνούς αναγνώρισης, ώστε να ακούγεται και ο ήχος του πού και πού. Ή, να το παραχωρούσε για κάποια ηχογράφηση δίσκου, πράγμα που έχει συμβεί με κλασσικά όργανα κάποιες φορές…


(Γιάννης Τ) #4

Για την αγορά του οργάνου μεσολάβησε ο γνωστός οργανοποιός Peter Kyvelos ο οποίος το παρουσίασε και φαντάζομαι ότι έχει τη γενικότερη ευθύνη συντήρησης του οργάνου.Οπότε μάλλον είναι σε καλά χέρια!


(Παναγιώτης Καγιάφας) #5

Πράγματι ως Βένιο τον αναφέρει ο Φ. Ανωγειανάκης. Από την άλλη πλευρά, ο Δεκαβάλας που είναι συγγενής του, τον αναφέρει ως Βενιό. Το κυριότερο στοιχείο που συνηγορεί προς την άποψη της οικογένειας Δεκαβάλα, είναι ότι ο Manol, που καταγόταν από την Φολέγανδρο, έχει καταχωρηθεί στα επίσημα δημοτολόγια ως Βενιός. Εξάλλου το όνομα Βενιός υπάρχει και σήμερα στη Φολέγανδρο, με αυτό τον τονισμό.


(Νίκος Πολίτης) #6

Και ο Ερευνίδης (στο Ρωμιοί συνθέτες της Πόλης) Βενιός και Αδελφοί Βενιού σημειώνει. Επίθετο Βενιός υπάρχει και στη Σίφνο.


(multi_kulti) #7

Συγγνώμη δικό μου λάθος…απλά δεν είχα ακούσει ποτε την δεύτερη εκδοχή.

Υ.Γ. Μου θυμίζει το δίλημμα “Βάρλας ή Βαρλάς” :slight_smile:


(Γιάννης Τ) #8

Τις πληροφορίες και το ούτι τα βρήκα από το περιοδικό American Lutherie όπου έχει εκτενή αναφορά στον οργανοποιό Παν. Κυβέλο (ο οποίος παρουσιάζει την κατασκευή του ουτιού)και στον μαθητή του Χρήστο Πανταζέλο www.spartaninstruments.com.


(Γιάννης Τ) #9

Ένα ούτι του Βενιού στο παρακάτω λινκ
http://www.youtube.com/watch?v=8PdbSUiI4Gg&feature=related:088:


(Νίκος Φρονιμόπουλος) #10

Οι παρεξηγήσεις σχετικά με το που πάει ο τόνος στα ονόματα των οργανοποιών καλά κρατούν…

Πρόσφατα ανακάλυψα πως ο παλιός οργανοποιός (που είχε φτιάξει και τον ταμπουρά του Μακρυγιάννη), που μέχρι τώρα νόμιζα πως λέγονταν Λεωνίδας Γάιλας, θα πρέπει, μάλλον σίγουρα, να οναμάζοταν Λεωνίδας Γαΐλας .

Ψάχνοντας να βρώ κάποια περισσότερα στοιχεία από συνώνυμούς του, στη Χίο, το μόνο που κατάφερα να …ανακαλύψω,ήταν η θέση του τόνου. Μου διευκρίνισαν πως όλοι οι ομώνυμοι Χιώτες, λέγονται «Γαΐλες».

Βλέπετε, ο Ρέερμπυ που τον είχε ζωγραφίσει, έγραψε τη λεζάντα του σχεδίου στα Ιταλικά, όπου βέβαια δεν υπήρχε τόνος…


(Νίκος Νικολάου) #11

Όπου στο ΜΕΣΟΛΟΓΓΙ γαίλες λένε τις κουρούνες ή κάριες το γνωστό πουλί.


#12

Αρα έχουμε εδώ μέσα έναν Κώστα Γαΐλα!


(Kostas(tm)) #13


:019: