Αλλαγη πιασιματος πενας

γεια σε ολους, μεχρι πριν 3 βδομαδες επιανα την πενα με τον κλασικο τροπο κληστη χουφτα και δεν ακουμπαω καθολου η ελαχιστα το καπακι αυτον που παιζουν οι περισσοτεροι δεξιοτεχνες.μετα αρχισα να δοκιμαζω αλλους τροπους δηλαδη να ακουμπαω τα δακτυλα στο καπακι για να την ελεγχω καλυτερα και να την πιανω με τις ακρες των δακτυλων κτλ για να βγαζω και αλλα ηχοχρωματα το προβλημα μου ειναι πως εχει αρχησει να μεποναει το χερι μου πισω απτον ομο λιγο στον καρπο και στο (πως το λενε?) τενοντα απο την μπροστα πλευρα του αγκωνα και λιγο πιοκατω.θελω αν ξερει κανεις να μου δειξει πως πρεπει να πιανουμε την πενα με τον δευτερο τροπο που περιεγρψα χωρις να εχουμε προβληματα με τενοντιτιδες κτλ.οταν επαιζα με το δεξιοτεχνικο τροπο δεν ειχα προβληματα με τενοντιτιδες και τετοια.

Παίξε όπως έπαιζες και δεν είχες πρόβλημα…

όπως και να παίζεις, χαλαρό χέρι! από δάχτυλα και καρπό μέχρι αγκώνα και ώμο.
όταν κάτι φτάσει να σε πονάει, έχει ήδη ζοριστεί και είναι σημάδι για βελτίωση τεχνικής…

μα μπαμπη αν παιξω οπως επαιζα δεν θα εχω προβλημα με τενοντιτιδες αλλα δεν θα εχω και τον ηχο ου θελω.λιγκα ροζα ευχαριστω αλλα αυτο με το χαλαρο χερι το ηξερα και πριν, το εφαρμοζα στην προηγουμενη τεχνικη που ειχα (και εχω οποτε χρειαστει) το προβλημα ειναι οτι με την ΚΑΙΝΟΥΡΙΑ ΤΕΧΝΙΚΗ δεν μπορω να χαλαρωσω το χερι μου και αυτο μαλλον συμβαινει γιατι δεν ξερω πως να βαζω σωστα το χερι στο καπακι.την πρωτη τεχνικη μου την εδειξε δασκαλος και δεν ειχα προβλημα γι αυτο ρωταω μηπως ξερει κανεις να μου εξηγηση την δευτερη τεχνικη. υγ πρωτη τεχνικη δεξιοτεχνικα χερι στον αερα δευτερη τεχνικη δαχ΄τυλα στο καπακι πιασιμο της πενας μετις ακρες των δακτυλων

εγω πιστευω οτι οπως κ να πιανεις την πενα δεν παιζει ρολο ο ηχος που βγαζεις.η διαφορα ειναι στο πως χρησιμοποιεις την πενα.πιαστην οπως σε βολευει καλυτερα…

Χαλάρωσε λίγο τα δάχτυλα καθώς κρατάς τη πένα. Ο μόνος τρόπος για να μην πονέσεις ειναι να δυναμώσει ο καρπός σου και να είναι χαλαρός. Αφού πονάς σταμάτα το, δεν κερδίζεις τίποτα. Με την “δεξιοτεχνική” όπως την λες, μπορείς να βγάλεις τον ήχο που έχεις κατά νου. Αν τον θες διαφορετικό δοκίμασε άλλη πένα, πιο σκληρή π.χ, ή κράτα την ανάποδα - απο το στρογγυλό μέρος.

ευχαριστω παιδια για τις απαντησεις μανθο νομιζω πως παιζει ρολο στον ηχο πως πιανεις την πενα.μπορεις να μου εξηγεις τι ενοεις με το πως χρησοιμοποιεις την πενα?μηπως ενοεις που θα κανω θεσεις και που αρσεις? και αυτο παιζει σιγουρα ρολο.νικο φορλαν δεν καταλαβαινω ακριβως τι σημαινει να δηναμωσει ο καρπος? αυτο με την πιο σκληρη-μαλακη πενα και το αναποδο το εχω δοκιμασει και ειναι καλο οντως εχει διαφορα στον ηχο.Αυτο που λες οτι με τον δεξιοτεχνικο τροπο μπορω να βγαλω τον ιδιο ηχο δεν το νομιζω καθολου βεβαια αν δεν ειμαστε απεναντι με τα μπουζουκια δεν μπορω να σου εξηγησω τι ενοω. Παντως πιστευω οτι και λιγο διαφορετικα να πιασεις την πενα η να αλλαξεις την φορα κτλ αλλαζει ο ηχος <<πολυ>>.δηλαδη η δεξιοτεχνικη ειναι καπως ετσι http://www.youtube.com/watch?v=Wn7YVb_HxpA και μια απο τις οχι <<δεξιοτεχνικες>> καπως ετσι http://www.youtube.com/watch?v=HDfeOV-bPDs δεν μπορεις με το πιασιμο πενας του προτου βιντεο να βγαλεις τον ηχο του δευτερου και το αντιθετο η μηπως οχι? εσεις με τι στυλ πεζεται? ααα και ξεχασα να πω οτι με τον δευτερο τροπο κουναω περισσοτερο τα δαχτυλα και μπροστα απτον καρπο παρα τον ιδιο τον καρπο δεν ξερω αν γι αυτον τον λογο ποναω.

Παιδιά παίζει ρόλο και μάλιστα μεγάλο το πώς της πιάνεις (και βέβαια και πως χτυπάς κ.λ.π.). Επειδή ο Ευριπίδης είναι κολλητός μου έχω δει τη διαφορά από κοντά. Με τη χρήση της παλιάς τους πένας έβγαζε ένα πολύ καλό παίξιμο στυλ δεκαετίας 50-60 τρίχορδων παικτών και ήχο ανάλογο (έχει και παρόμοιο μπουζούκι με της εποχής, οργανάρα). Τώρα που ψάχνεται-ψαχνόμαστε πάνω στην πένα, παρατηρήσαμε μεγάλες διαφορές. Τις προάλλες έπαιξε το ταξίμι στο Τζξίμ του Μάρκου και ο ήχος πλησίασε πολύ την πρώτη. Τώρα εγώ γενικά πιστεύω ότι όταν το χέρι έχει συνηθίσει και αλλάξει κάπως και μάλιστα πολύ, είναι πιθανό να δημιουργεί μια ενόχληση που όμως θα φύγει με τον καιρό και με κάποια προσοχή.

Πιστεύω πως ο πόνος στον καρπό ωφείλεται στο ότι σφίγκεις τα δάχτυλα που κρατάς την πένα γιατί δεν έχεις συνηθίσει να παίζεις κινόντας τα δάχτυλα. Αν το συνηθίσεις πιστεύω πως δεν θα έχεις πρόβλημα. Σίγουρα αν δείς ότι το πρόβλημα συνεχίζεται σταμάτα το γιατί μπορεί να σου κάνει σοβαρά προβλήματα( τενοντίτιδες, γάγγλια κ α).
Ο πόνος στην πλάτη ίσως πρέπει να διορθώσεις το κράτημα του μπουζουκιού με το χέρι ή να διορθώσεις τη στάση του σώματος.
Ελπίζω να βρείς την άκρη.

Μιας κα μιλάμε για τεχνική της πένας για χρόνια έπαιζα με τη μύτη της πένας που έκανε τον ήχο πιο λαμπερό και πιο εύκολο το γρήγορο παιξιμο

περισυ κάποια στιγμή και για κανένα ιδιαίτερο λόγο έστρεψα τη πένα προς τα πλαγια /πίσω μέρος το πιο κυκλικό και άρχισα να παίζω
ο ήχος λιγότερο λαμπερός , πιο μπασος, αλλά στα γρήγορα κομμάτια των τραγουδιών λίγο πιο δύσκολο να παιχτουν με αυτό το τροπο … Αλλά το ηχοχρώματα που έβγαινε ( πιο παλαικο μουρμουρικο) μου άρεσε

Πριν λίγες ημέρες γύρισα την πένα πίσω προς τη μύτη και δυσκολευτηκα αρκετά να παίξω

Ηταν λάθος να δοκιμάσω και να συνηθησω τα πλάγια;
υπαρχει σωστό πιασιμο σε μια απο τις δυο τεχνικές;

Αυτο που εννοω Εευριπιδη ειναι οτι δεν παιζει ρολο αν πιανω την πενα με τις ακρες των δακτυλων ή οχι,αν ακουμπαω τα δακτυλα μου στο καπακι ή οχι.Αυτο που αλλαζει τον ηχο ειναι πως χτυπαω την πενα στις χορδες,δηλαδη η γωνία της πενας,η ταχυτητα ,το παχος της πενας,με την μυτη ή οχι…

Φίλε SDimis oταν παίζεις με το στρογγυλό μέρος της πένας τα δάχτυλα έρχονται πιο κοντά στις χορδές και έχεις καλύτερο έλεγχο της πένας, γιαυτό πιστεύω το συνήθισες αμέσως και τώρα δεν σε βολεύει η μύτη.
Δοκίμασε να φτιάξεις μια πένα με πιο “μαζεμένη” μύτη. έτσι πιστεύω ότι θα τα συνδυάσεις και τα δυο, έλεγχο και λαμπερό ήχο.
Εννοείται πως δεν είναι λάθος να δοκιμάζεις

Ευχαριστω φίλε Μποτη

Αν καταφέρω κάποια στιγμή να ανεβάσω φωτογραφίες με διάφορες πένες (δεν τα πάω καλά με την τεχνολογία) θα δείς ακριβώς τι εννοώ.
Δεν μπορείς να φανταστείς μεγάλοι παιχτες ,που λίγο πολύ όλοι θαυμάζουμε, με τι αυτοσχέδιες πένες παίζουν.
Ένας πλιακός μπουζουξής, που του είχα ζητήσει να μου δείξει μπουζούκι όταν ήμουν μικρός, μου είπε στο πρώτο μάθημα: “πρώτα απ’ όλα φτιάχνουμε την πένα” μεγάλη κουβέντα.