Έχω μια αναρώτηση


(kokomilko) #1

Έχω μια αναρώτηση. Αν (ας πούμε) έβγαινε αύριο ένας νόμος, (υποθέσεις κάνουμε), που όριζε ότι για να οδηγήσει κανείς αυτοκίνητο, υποχρεούται να έχει και δίπλωμα μηχανής.
Εννοείτε και το αντίστροφο.

Και ότι για να μην υπάρχουν προβλήματα, (δεν γνωρίζουμε όλοι ισορροπία), μπαίνει στα σχολεία του δημοτικού έστω μια ώρα την εβδομάδα μάθημα οδηγικής αγωγής που προβλέπει βασικούς κανόνες, όπως σήματα, προτεραιότητες, ποδήλατο.

Πως θα διαμορφωνόντουσαν οι δείκτες ατυχημάτων όταν η πρώτη γενιά οδηγών με πλήρη σχολική παιδεία θα έβγαινε στον δρόμο;

Πόσο δύσκολο είναι να διαμορφώσει κανείς τις συνθήκες για να εφαρμόσει έναν τέτοιο νόμο;

Που κατά την γνώμη σας θα σκόνταφτε;;;

http://kokomilko.net


(Γρηγόρης) #2

Αδυναμίες της πρότασης:089::

[ol]
[li]Προϋποθέτει εκπαίδευση, άρα μάθημα! Κάτι τέτοιο δεν μπορεί να γίνει ανεκτό…[/li][li]Η οδήγηση αντίθετα με τους υπόλοιπους Δυτικούς είναι για μας “Δικαίωμα” και όχι παραχώρηση από την κοινωνία συνολικά. Δεν μπορεί να γίνει ανεκτή απεμπόληση δικαιωμάτων.[/li][li]Απαιτεί ισορροπία. Ανέφικτο μετά από 2 κιλά παϊδάκια και 2 μπουκάλια κρασί.[/li][li]Και μόνο η λέξη “νόμος” την καθιστά απορριπτέα. Ίσως αν άλλαζε σε “καλή πρόθεση”, “γούστο”, κ.ά. να είχε μια ελπίδα[/li][/ol]
:slight_smile:


(ΑΡΗΣ_86) #3

ΕΡΩΤΗΣΗ
Αυτο γιατί να γινόταν;


(kokomilko) #4

οκ λοιπον εσυ τι θα προτεινες για να γεφυρωθει το χασμα αναμεσα σε τετρατροχα και διτροχα;
πως θα επελεγες (αν ειχες την δυναμη) να επηρεασεις τους οδηγους για να μειωσεις τα ατυχηματα;
και πως θα βοηθουσες τον οδηγο της μηχανης να καταλαβει ποσο λιγο φαινετε μεσα απο εναν καθρεφτη αυτοκινητου . (Αρα να μετριασει τουλαχιστον τις σφηνες)Και τον οδηγο αυτοκινητου ποσο πιο γρηγορα επιταχυνει η μηχανη. (Αρα να μην βγαινει σαν κορκοδειλος)
και εν κατακλειδι να βελτιωσεις την παιδεια και των δυο;

κι ενταξει αφου ετσι κι αλλιως η κατσταση δεν αλλαζει αυριο, ας γινει καποια στιγμη μια αρχη.
και για να γινει χρειαζεται να πεσουν στο τραπεζι προτασεις απ αυτους που ζουν το προβλημα κατ αρχην.

κι αφου τεθει μια βαση ας αναλαβουν μετα οι ειδικοι


(Kostas(tm)) #5

Θα μπορούσαν πολύ απλά να τηρούν τον κώδικα οδικής κυκλοφορίας και οι δύο και έτσι δεν θα είχαμε συγκρούσεις (με σύνηθες θύμα τον δικυκλιστή).

Ο KOK δεν είναι νόμος, άρα δεν είναι μαγκιά να τον γράφεις στα παπούτσια σου. Είναι ένας κώδικας αμοιβαίας συνεννόησης για να γίνεται κοινή χρήση των κυκλοφοριακών υποδομών χωρίς απώλειες χρήματος, χρόνου, υγείας και ζωής.
Αρα, όπως φτάσαμε να σεβόμαστε (λέμε τώρα) το κόκκινο φανάρι ή τον μονόδρομο, για τον ίδιο λόγο, ο γιωταχής οφείλει να μην χορεύει δεξιά - αριστερά στις λωρίδες χωρίς φλας, ο δε δικυκλιστής οφείλει να μην κάνει σφήνες αφού και τα δύο απαγορεύονται από τον ΚΟΚ.

Και απαγορεύονται διότι το επίπεδο κυκλοφοριακού σχεδιασμού (παγκοσμίως - όχι μόνο εδώ) δεν βρει έχει λύσεις πάνω σ’ αυτά τα θέματα. Οι συνάδελφοι κυκλοφοριολόγοι το ψάξανε από δω, το ψάξανε από κει, δεν τους βγήκε γιατί οι απαλλοτριώσεις για φαρδύτερους δρόμους θα οδηγούσε σε δυσανάλογα κυκλοφοριακά τέλη, άρα απαγορεύτηκαν.

Τελεία. Ολα τα υπόλοιπα είναι μπούρδες να περνάει η ώρα.

Τι θέλουμε δηλαδή; Να γράψουμε έναν νέο “άτυπο” ΚΟΚ, κάπως διαφορετικό απ’ τον ισχύοντα, για να τον σεβόμαστε όλοι; Η μήπως να κάνουμε αυτό που λέει ο kokomilko, δηλαδή να μπει ο ένας στη θέση του άλλου για να συνειδητοποιήσει την αυτονόητη ανάγκη: Οτι πρέπει να τηρεί τον ΚΟΚ;

Μα αυτό είναι ανέφικτο. Παράδειγμα: Απαγορεύεται να παρκάρεις πάνω στο πεζοδρόμιο. Οχι γιατί είναι αντιαισθητικό, ούτε γιατί χαλάνε οι ζάντες, αλλά γιατί έχει προβλεφθεί να περάσει από κει ο γέροντας, ο τυφλός, ο δικυκλιστής με τις πατερίτσες, αλλά και η μάνα με το καροτσάκι που έχει ένα μωρό μέσα και να μην πρέπει να βγαίνει στην άσφαλτο κάθε 5 μέτρα γιατί κάποιο αρχiδι τον βόλεψε να παρκάρει πάνω στο πεζοδρόμιο. Αρα υπάρχουν και άλλοι χρήστες των μεταφορικών υποδομών των οποίων τη θέση πρέπει να πάρουμε για να σεβαστούμε και αυτούς. Τι θα πρέπει να κάνουμε φίλε kokomilko; Να να σπάσουμε όλοι τα ποδάρια μας ή να γκαστρωθούμε να κάνουμε παιδί μπας και σεβαστούμε και αυτούς;


(Γρηγόρης) #6

Το γύρισα πιο πάνω στην πλάκα, μια και συμμερίζομαι την απαισιοδοξία για λύσεις - μέσω συνείδησης - του Kostas ™.

Αποτελώ το μοντέλο του οδηγού που περιγράφεις kokomilko, δικυκλιστής και τετρακυκλιστής 30 χρόνια. Εδώ και εκτός Ελλάδας. Έχω κάνει τις μαγκιές μου και γω, απέδειξα πολύ νωρίς ότι υπάρχει ζωή μετά τα 200 (στη μηχανή) όταν τα όρια ήταν 80km και οι 70 hp βάφτιζαν αυτόματα το αμάξι “εργαλείο”! Έχω βιώσει απίστευτους κινδύνους, που από κ…φαρδία απέφυγα στο τσακ, έχοντας πάθει το βαρύ ατύχημα της ζωής μου δίπλα στο πεζοδρόμιο σταματημένος…

Παρ’ ότι φύσει απεχθάνομαι την νομοθέτηση των πάντων και την θεοποίηση των νόμων, στο δρόμο τα πράγματα είναι διαφορετικά…

Ο δρόμος είναι πόλεμος σε εξέλιξη. Και στον πόλεμο κανένας δεν δικαιούται να εφαρμόζει τους κανόνες με βάση τη συνείδησή ή την αντίληψή του, γιατί χύνεται αίμα και άλλων. Ειδικά όταν όλοι πια είτε μιλάνε στο κινητό και γράφουν μυνήματα (οι οδηγοί αυτοκινήτου) ή οδηγούν ανάμεσα στα σιδερένια “σκουλήκια” δεξιά αριστερά τους με το αλογάκι σούζα και το στροφόμετρο στο κόκκινο (οι μηχανόβιοι), θεωρώντας αυτονόητο και οι μέν και οι δέ, ότι όλοι οι υπόλοιποι υποχρεωτικά εφαρμόζουν τους κανόνες και οι μόνοι που δικαιούνται να τους παραβιάζουν κατά το δοκούν είναι οι ίδιοι…

Η μόνη λύση είναι οι σκληροί οδικοί κανόνες και η μετατροπή μέσω αυτών της οδήγησης από απόλαυση σε απλή διαδικασία μεταφοράς όταν χρειάζεται… Ταυτόχρονα (μην καταντήσουμε και Αμερικανάκια που από την πίστη στους κανόνες και του νόμους σκοτώνονται σε καραμπόλες 100 αυτοκινήτων!!!) κρατάμε πάντα πισινή στους νόμους και στις ικανότητες τις δικές μας και των άλλων…

Πόλεμος είναι και δεν βγάζουμε το κεφάλι μας από το χαράκωμα για πλάκα. Κάποιος θα μας την μπουμπουνίσει. Είναι νομοτέλεια!

ΥΓ. Στατιστικά πάντως εγώ κινδυνεύω λιγώτερο, μια και το μεγάλο μου ατύχημα το έκανα ήδη (έστω και εν στάσει) :088:


(Παναγιώτης Καγιάφας) #7

Έχω την εντύπωση ότι το θέμα που βάζει ο kokomilko δεν έχει να κάνει τόσο με την τήρηση των νόμων, ούτε με το πόσο αυστηρά τηρούνται.

Γιατί ποιος νόμος (όσο αυστηρός και να είναι) μπορεί (αναφέρω ενδεικτικά μερικές περιπτώσεις όπως μου έρχονται):

[ul]
[li]να υποχρεώσει τον Έλληνα οδηγό (τετράτροχου και δίκυκλου), να δώσει προτεραιότητα στον πεζό[/li][li]να τον πείσει να μην προσπερνά με χίλια από δεξιά στην εθνική[/li][li]να μην χρησιμοποιεί την λωρίδα στάσης για προσπέραση[/li][li]να μην γράφει στα παληά του τα παπούτσια τα stop[/li][li]να μην οδηγεί μηχανή με σαγιονάρες[/li][li]να μη φτύνει και να μην πετάει το άδειο πακέτο (ακόμα και το κύπελλο με τον καφέ του) από το παράθυρο[/li][li]να μην φορτώνει όλη την οικοσκευή του εξοχικού του στη σχάρα και βγαίνει με χίλια στην εθνική[/li][li]να μην κορνάρει διαρκώς[/li][li]να μην κλέβει προτεραιότητα στην ουρά στο φανάρι[/li][li]να μην κάνει επικίνδυνα σλάλομ στην εθνική[/li][li]να μην οδηγεί επιθετικά θέτοντας σε κίνδυνο τη ζωή των άλλων (η πλειοψηφία των οδηγών θεωρεί ότι οι δρόμοι του ανήκουν ολοκληρωτικά, ή ότι οδηγεί σε πίστα και ότι αδικείται που δεν είναι οδηγός στη Φόρμουλα 1)[/li][li]να τον μάθει ότι το να διαθέτει τεράστιο τζίπ ή πανάκριβη Μερσεντέ (ναι Μερσεντέ)δεν τον κάνει να έχει περισσότερα δικαιώματα πάνω στο δρόμο και ότι όλοι οι άλλοι δεν είναι ενοχλητικά ανθρωπάκια αλλά ότι και αυτοί πάνε στις δουλειές τους[/li][li]κτλ κτλ[/li][/ul]
Και όλα αυτά τα κάνει η πλειοψηφία των Ελλήνων. Και στην θεωρητική περίπτωση που θα εφαρμόζονταν οι νόμοι, οι περισσότεροι από μας θα έπρεπε να είχαν στερηθεί τουλάχιστον το δίπλωμά τους. Αλλά από την άλλη μεριά, ποιος να εφαρμόσει τους νόμους αφού και οι εκάστοτε πρωθυπουργοί, οι υπουργοί, οι αξιωματούχοι, οι έχοντες και κατέχοντες, αλλά και οι απλοί ελληναράδες μεταξύ αυτών και οι τροχονόμοι, τους αγνοούν επιδεικτικά.

Κατά συνέπεια δεν είναι θέμα νόμων και σκληρής εφαρμογής τους, αλλά τήρησης των κανόνων κοινωνικής συμπεριφοράς από όλους. Είναι θέμα πολιτισμού, αγωγής και παιδείας. Και, είτε μας αρέσει - είτε δεν μας αρέσει, είναι παραπάνω από προφανές ότι δεν διαθέτουμε ως λαός τίποτε από τα τρία. Συνήθως μάλιστα αυτό το ξεπερνάμε με μια βλακώδη υποκρισία και δήθεν υπερηφάνεια, ότι εμείς διαθέτουμε τον τρισχιλιετή πολιτισμό των αρχαίων ημών προγόνων (τρομάρα μας). Και ότι όλα τα άλλα (μεταξύ αυτών και η τήρηση των κανόνων οδικής κυκλοφορίας) είναι για τους κουτόφραγκους. Και βέβαια είναι σίγουρο ότι τελικά ούτε τους προγόνους μας τιμούμε, αλλά φροντίζουμε συστηματικά να εξαφανίσουμε κάθε τι σχετικό με τον πραγματικό πολιτισμό μας και αντιγράφουμε τα χειρότερα από τους κουτόφραγκους.

Δηλαδή έχουμε πρόβλημα συνολικό και όσο και να το κρύβουμε κάτω από το χαλί, κάθε μέρα, κάθε ώρα, εμφανίζεται με όλους τους τρόπους. Δεν έχει παρά να δει κανείς μια μέρα Ελληνική τηλεόραση, για να έχει μια πλήρη εικόνα της κατάστασης που βρισκόμαστε.


(kokomilko) #8

Αυτο που στην πραγματικοτητα ψαχνω ειναι η προταση.

Αντι να συνταξω μια εκθεση - προταση μονος μου και να την στειλω στους αρμοδιους φορεις, ειπα να κανω μια κουβεντα σε ολα τα φορουμ που ξερω, για να προτεινω οσο το δυνατο πολιτικα και οικονομικα εφαρμοσιμες λυσεις.

Μετα ελπιζω ν αναλαβουν οι λεσχες.

Ολοι λεμε ποσο (και καλα κανουμε) ασχετοι ειναι αυτοι που μας κυβερναν. Δεν εχει τυχει να ομως να γνωρισω ανθρωπους που σαν “ενεργοι πολιτες” εστω κατεθεσαν τις προτασεις τους.
Μονο μια παρεα συναντησα που ειπε να κανει ενα σεμιναριο στα δημοτικα, και την πηρε στο κυνηγι ο συλογος γονεων. (Τι θα πουν στα παιδια μας οι μηχανοβιοι;;;:wink:

Και δε λεω, ναι. Ο δρομος ειναι πολεμος. Μηπως ομως ηρθε ο καιρος να κανουμε ειρηνη;;; Μηπως (εστω σ αυτο το θεμα) ειναι καιρος να τιμησουμε τους προγονους μας και τον πολιτισμο τους;;;

Αφου ετσι κι αλλιως, καμια κυβερνηση δεν ασχολειτε. Κι αν ασχοληθει το μονο που κανει ειναι νεα εισπρακτικα μετρα.

Κι αφου εχω ακουσει εκατονταδες φορες στην ζωη μου τη φραση “Με κανεις εμενα πρωθυπουργο ; Να σου πω πως φτιαχνουν ολα”

Ισως κανει δουλεια η ιδιωτικη πρωτοβουλια. Ας κανουμε μια προταση για το τι ειδους πολιτες θελουμε να γεμιζουν τους δρομους μας. μηπος και παψουν να γεμιζουν τα νοσοκομεια και τα νεκροταφεια.


(Δημήτρης Ν.) #9

Σκέψου να κάνει “μάθημα” το παιδί για τον ΚΟΚ, και μετά να μπαίνει στο αμάξι με τον μπαμπά, τον ελληναρά όμως!!:082:


(kokomilko) #10

Απλως θα καταριψει πιο γρηγορα το παιδι, το γονικο αλαθητο. Το γονικο προτυπο. θα παψει να ειναι αυτοκινουμενος αυτοχειρ, και θα εχει μια ευκαιρεια να γινει οδηγος, να ζησει, να ευημερησει.

Αφου δεν εχουμε τιποτα καλο να δωσουμε στα παιδια, καλυτερα να μην τους δωσουμε τιποτα. Κι ας αφησουμε να τα μαθουν να οδηγουν αυτοι που ξερουν.:092:


(kokomilko) #11

Εγω παλι βλεπω τελευταια, με χαρα ομολογω μπαμπαδες να φωραν τη ζωνη γιατι εχουν συνηδητοποιησει οτι τους βλεπουν τα παιδια.

Σε γενικες γραμμες, υπαρχει μια ταση, (τουλαχιστον στον κυκλο μου) να μαθουν οι γονεις απ τα παιδια.

κι αν πεις στο παιδι στη σωστη ηλικια το σωστο ποιημα, (και το κανεις να τρακαρει το αυτοκινητακι με τα πεταλια η τις μπαταριες γιατι κραταει το ,κινητο,οταν ο καφρος ελληναρας κανει την μαιμουδια του κι ακουσει το παιδι να ρωτα.
-Γιατι το εκανες λαθος μπαμπα;; Αφου στο σχολειο μας ειπαν οτι γινετε ετσι. Οταν το εκανα εγω τρακαρα.
Ωσο εγωιστης και να ειναι, οσο ανεγκεφαλος, μαλλωον θα ξαναβαλει τα μπροστινα του ποδια στο τιμονι, και θα το σκεφτει δυο φορες πριν την ξανακανει.

Γιατι το παιδι ξερει και τον παρακολουθει.